Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Topcom USB-stick  (gelezen 1743 keer)

Matthiasb

  • Gast
Topcom USB-stick
« Gepost op: 2007/09/10, 19:45:54 »
Ik heb een USB-stick voor draadloos internet die (uiteraard) enkel voor Windows is gemaakt. Maar is er geen mogelijkheid om de setup te doen werken onder Ubuntu? Dit is voor mij de enige mogelijkheid om op het internet te raken. Moet ik anders eens een link zetten naar de stuurprogramma's?

Topcom USB-stick
« Reactie #1 Gepost op: 2007/09/10, 22:34:59 »
Matthias, ik zie dat je drie keer een identieke post hebt gezet. Ik begrijp dat je je probleem graag opgelost ziet, maar ik laat alleen deze hier staan. Er komt vast wel een antwoord en als het je te lang duurt, reageer je maar op jezelf en schop je je topic weer omhoog.
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Topcom USB-stick
« Reactie #2 Gepost op: 2007/09/11, 09:21:11 »
om te helpen moeten we de juiste chip weten die in die stick zit...

staat er op de stick zelf of de verpakking of ergens iets met nummers?

Matthiasb

  • Gast
Topcom USB-stick
« Reactie #3 Gepost op: 2007/09/13, 20:51:11 »
Ik heb spijtig genoeg de verpakking niet meer, dus ik vrees dat mijn geval hopeloos is?
Ook bij de gebruiksaanwijzingen staat er niets...

breukkie

  • Gast
Topcom USB-stick
« Reactie #4 Gepost op: 2007/09/13, 20:52:54 »
Als je weet welke usb stick je heb type model serienummer kan je er via google of de fabrikant vast wel achterkomen lijkt me toch ?

maarten80

  • Gast
Topcom USB-stick
« Reactie #5 Gepost op: 2007/09/14, 16:18:07 »
Ik had nog een oude (3 jaar of zoiets) Topcom Skyracer liggen en heb die aan de praat gekregen zonder al te veel problemen eigenlijk.

Ik heb de drivers die in dit topic op ubuntuforums.org staan geïnstalleerd. Daarna /etc/network/interfaces juist configureren en op het web op. WEP is geen probleem. WPA is me nog niet gelukt, maar ik heb ook niet echt verder geprobeerd.

Edit: als ik het goed heb kun je zien welke chip in het usb stickje zit als je lsusb in een terminal ingeeft

Offline vanadium

  • Lid
Topcom USB-stick
« Reactie #6 Gepost op: 2007/11/01, 11:54:11 »
Ik zoek eens of aankoop van die stick te overwegen is. De link waarnaar je verwijst laat je als eerste punt je kernel hercompileren! Heb jij ook je kernel gehercompileren ("just google on how to do it") om die USB stick aan de praat te krijgen?

Een andere vraag: werkt die USB ook via network manager, m.a.w., kan je ervoor zorgen dat Ubuntu automatisch draadloze netwerken detecteert ("roaming") of moet dit echt via het statisce etc/network/interfaces?