Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Film bewerkingsprogramma's doen het niet  (gelezen 3131 keer)

Endor

  • Gast
Film bewerkingsprogramma's doen het niet
« Gepost op: 2009/04/26, 20:11:36 »
Hallo beste,

Ik wil graag een filmpje bewerken dat een .mov bestand is. Ik heb via topics al wat programmaatjes gevonden. alleen al die programmaatjes slaan uit en sta zonder programma weer op bureaublad, zodra ik het filmpje inlaad, met uitzondering open movie editor, die doet het, maar als ik wil bewerken hetzelfde resultaat.
 Lijk me stug dat aan alle programmaatjes ligt. Of is een .mov bestand een niet ondersteund bestand in Linux. Na zoeken heb ik geen problemen gevonden die relevant waren met mijn probleem. Maar misschien zie ik iets over het hoofd. Of zou het hardware matig zijn. Zal even wat specifieke info geven

OS: Ubuntu 8.10 32 bits
Acer laptop: AMD Turion(tm) 64 X2 Mobile Technology TL-58, 2GB memory, MCP67 High Definition Audio, GeForce 8400M G 128mb
Geprobeerde programaatjes: Avidemux (GTK+), Movie Editor, en Kdenlive

Alvast bedank,

Endor

Re: Film bewerkingsprogramma's doen het niet
« Reactie #1 Gepost op: 2009/04/26, 22:00:25 »
.mov is van apple. ;)
Kubuntu 20.04

Re: Film bewerkingsprogramma's doen het niet
« Reactie #2 Gepost op: 2009/04/27, 11:48:30 »
Probeer het eens met Cinelerra.

Endor

  • Gast
Re: Film bewerkingsprogramma's doen het niet
« Reactie #3 Gepost op: 2009/04/28, 10:31:46 »
Hallo,

Met Cinelerra hetzelfde probleem. Ik weet dat .mov een apple bestand is, maar apple is toch de betaalde versie van Linux?

Lijkt wel of me laptop het niet aan kan. of dat er toch hardware niet meer ondersteund word. Het valt me op dat nu sommige spellen na de laatste updates ineens ook niet werken. Misschien is een update naar 9.04 wel een idee, alleen geen idee of dat direct kan, of ik een nieuwe installatie moet doen, ik heb daar namelijk niet zoveel zin in. Of kan downgraden niet een oplossing zijn, toen deden een aantal spellen het wel ;)

Endor

Re: Film bewerkingsprogramma's doen het niet
« Reactie #4 Gepost op: 2009/04/28, 10:59:18 »
Ik zou inderdaad aanraden te upgraden. Dit kan direct, als je dit volgt:

http://wiki.ubuntu-nl.org/UpgradeUbuntuJaunty

Apple is trouwens NIET de betaalde versie van Linux. Het is compleet anders, al is het wel op Unix gebouwd, net als Linux. Maar toch is het grotendeels anders.

Re: Film bewerkingsprogramma's doen het niet
« Reactie #5 Gepost op: 2009/04/29, 20:22:34 »
Citaat
maar apple is toch de betaalde versie van Linux?
Absoluut onjuist. Apple is een bedrijf dat hardware (iPod, iPhone, iMac) en software (OSX,iWork,iLife) produceert. Apple's besturingssysteem OSX is een Unix-afgeleide, Linux is een Unix-kloon. Het grote verschil tussen OSX en Linux is, dat OSX niet opensource is en geld kost. Ze zitten heel ver van elkaar verwijderd.

Re: Film bewerkingsprogramma's doen het niet
« Reactie #6 Gepost op: 2009/04/29, 20:59:58 »
Je bedoelt dat OSX grotendeels niet open source is.

Endor

  • Gast
Re: Film bewerkingsprogramma's doen het niet
« Reactie #7 Gepost op: 2009/04/29, 22:10:54 »
Hallo Allemaal,

Nu hij geupdated is naar 9.04 blijven de programma's doen, tenminsten kdlive is na de update nergens meer te vinden, dus heb alleen Avidemux (GTK+) en Movie Editor getest, Avidemux (GTK+) die geef geen geluid en ook geen reden, en Movie Editor geeft aan "Trouble initializing audio device". En me knopje geluid doet dan ook helemaal niks meer. Geluid voor de rest is prima. Is daar een oplossing toevallig voor. Kijk als dat werk ga ik wel de docu in hoe alles werkt, tenzij jullie zeggen, dan moet je dan knopje indrukken ;) maar die kon ik niet vinden.

BvD

Endor

P.S Sorry ik wist dat niet van Apple. we hebben dus ook nog Unix. als ik tijd heb zal ik me er eens in verdiepen. Bedankt voor het corrigeren ;)

Re: Film bewerkingsprogramma's doen het niet
« Reactie #8 Gepost op: 2009/04/30, 13:50:19 »
Waarschijnlijk kunnen ze nog niet overweg met het nieuwe geluidssysteem.

Systeem -> Voorkeuren -> Geluid, zet daar alle apparaten op ALSA. Herstart je computer (dit hoeft niet per sé, maar doe het voor de zekerheid :P ).

Endor

  • Gast
Re: Film bewerkingsprogramma's doen het niet
« Reactie #9 Gepost op: 2009/04/30, 22:57:15 »
Hallo Cumulus007,

Alles staat al op Alsa, op precies te zijn "Alsa-Geavanceerde-geluidsarchitecteur". Alleen  apparaat is "capture: HDA NVidia ALC268 Analog (Pulse audiomixer)" en als ik die op Alsa zet, dan heb ik hetzelfde resultaat. nog meer opties? moet ik ze allemaal proberen?

Groetjes Endor