Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: 8.04 + 8.10 + Windows naast elkaar (grub?) probleem  (gelezen 776 keer)

Offline Roel1963

  • Lid
8.04 + 8.10 + Windows naast elkaar (grub?) probleem
« Gepost op: 2008/11/03, 12:56:11 »
Beste allemaal,

Afgelopen weekend probeerde ik naast de bestaande 8.04 + MS Windows combinatie op een nieuwe partitie 8.10 te installeren.

Ik ben daar best een tijd mee aan het sleutelen geweest. Aangezien ik vanuit diverse topics begreep dat een gebruikte partitie resizen niet aan te bevelen is, heb ik de bestaande partitie verwijderd en opgedeeld, zodat 8.10 ook voldoende ruimte zou krijgen.

Ik kwam er achter dat 2 Ubuntu versies naast Windows elkaar schijnen te bijten :(

Welke versie ik ook eerst installeerde, bij de tweede geïnstalleerde versie ging alles mis. Windows wordt niet meer herkend als "other operating system", grub liet heel rare dingen zien (verwijzing naar de Windows partitie om een Ubuntu versie op te starten bijvoorbeeld) en ik kwam regelmatig bij opstart in een scherm wat lijkt op de recovery modus, waarna ik na de aangegeven "Control-D" pas in het vertrouwde inlogscherm terecht kwam.

Heeft iemand ervaring met deze manier van installeren?

mickvdv

  • Gast
8.04 + 8.10 + Windows naast elkaar (grub?) probleem
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/03, 15:13:24 »
Weet je zeker dat windows er nog opstaat?

Anders voeg je hem toch handmaatig aan /boot/grub/menu.lst toe?

Offline Roel1963

  • Lid
8.04 + 8.10 + Windows naast elkaar (grub?) probleem
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/03, 15:33:21 »
Ja windows staat er ZEKER nog op. Ik heb uiteindelijk de partities wederom verwijderd, weer één partitie aangemaakt en 8.04 geïnstalleerd, waarna ALLES weer gewoon werkt.

Ik begrijp alleen niet waarom grub zo flipt bij 2 Ubuntu versies...