Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: printerprobleem  (gelezen 2196 keer)

theknightwhosayni

  • Gast
printerprobleem
« Gepost op: 2007/02/19, 22:36:37 »
Beste,
Ik heb een HP 3647 printer die tot voor kort de kleuren correct wist weer te geven.
Door het aanschaffen van een goedkoper kleurenpatroon (geen hp dus) print hij nu geen zwart meer af maar donkergroen. Aangezien ik af en toe op windows moet kunnen, heb ik de printtest daar ook eens gedaan en ... Hij print zwart onder windows. Moet of kan de kleur op de één of andere manier worden bijgesteld onder ubuntu.
Ik ben nieuw op dit forum dus ga ik snel op zoek hoe ik mogelijke antwoorden kan terugvinden.
bedankt

Offline joop13

  • Lid
printerprobleem
« Reactie #1 Gepost op: 2007/02/20, 02:34:57 »
Je kunt in je browser met : http://localhost:631/ al je printereigenschappen aanpassen. Dan krijg je de CUPS pagina. En daar kun je letterlijk alle features aanpassen inclusief de kleur
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

Offline vliegje20

  • Lid
printerprobleem
« Reactie #2 Gepost op: 2007/02/20, 08:42:15 »
Let er wel even op dat ie dan om een wachtwoord vraagt. Je moet bij
systeem - beheer - gebruikers en groepen
Dan moet je tabblad groepen hebben. Dan vink je aan alle gebruikers en groepen weergeven. Daarna bij de groep shadow cupsys toevoegen.

theknightwhosayni

  • Gast
printerprobleem
« Reactie #3 Gepost op: 2007/02/21, 01:26:54 »
Ok, leek me in orde, ik ben echter nog verder moeten gaan zoeken (of eerder dchterbij) want blijkbaar mocht ik de resoution niet (meer) laten afhangen van de printout mode maar door te opteren voor "600 dpi color black + color cartr.lukt het wel.
Bedankt om me op goede weg te zetten.

Offline vilamar

  • Lid
printerprobleem
« Reactie #4 Gepost op: 2007/03/25, 20:27:36 »
Citaat van: vliegje20
Let er wel even op dat ie dan om een wachtwoord vraagt. Je moet bij
systeem - beheer - gebruikers en groepen
Dan moet je tabblad groepen hebben. Dan vink je aan alle gebruikers en groepen weergeven. Daarna bij de groep shadow cupsys toevoegen.
Mijn printer staat overal ingesteld op A4.
Bij systeem-beheer-printers-eigenschappen = A4
Bij printereigenschappen in programma's (bijv.Open Office)= A4
Toch blijft hij hardnekkig op "letter" formaat afprinten waardoor de marges niet kloppen. Op "Localhost:631" zie ik inderdaad "letter" staan als formaat bij mijn printer.

Ik kan het niet wijzigen omdat er steeds naar een wachtwoord wordt gevraagd. Maar dat wordt niet geaccepteerd.
Ik heb de raadgeving van vliegje20 opgevolgd.

Kan ik dat misschien sofwarematig op de pc wijzigen, zonder "Localhost:631" te moeten gebruiken?

edit: opgelost, en met localhost:631

Ik kan het niet vinden
Met dank vooraf
Marc

printerprobleem
« Reactie #5 Gepost op: 2007/05/16, 04:17:00 »
Citaat van: vliegje20
Let er wel even op dat ie dan om een wachtwoord vraagt. Je moet bij
systeem - beheer - gebruikers en groepen
Dan moet je tabblad groepen hebben. Dan vink je aan alle gebruikers en groepen weergeven. Daarna bij de groep shadow cupsys toevoegen.
Ik snap niet hoe en waarom ik shadow cupsys moet toevoegen...die naam accepteert hij niet, omdat hij geen spaties accepteert...Ook het tabblad groepen, en het aanvinken van alle gebruikers en groepen heb ik geen opties voor.

Offline vliegje20

  • Lid
printerprobleem
« Reactie #6 Gepost op: 2007/05/16, 08:22:09 »
Dat is alleen in 6.06 in Feisty kon ik zo in cupsys