Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ik krijg PulseAudio niet aan de praat  (gelezen 1037 keer)

Ik krijg PulseAudio niet aan de praat
« Gepost op: 2010/01/08, 03:08:53 »
Beste mensen,

Ik zit met het volgende probleem:
Ik heb een Ubuntu computer die ik wil gebruiken als PulseAudio server en een ubuntu systeem dat draait in VirtualBox op XP, als client.
Het geluid werkt in de virtualbox als ik iets lokaal afspeel. Op allebei de systemen is PA geïnstalleerd op dezelfde manier, de instellingen daarentegen zijn verschillend, op de server staat alleen rtp sender aan en op de client (virtualbox) alleen rtp receiver.
Ik heb eerst op allebei de systemen dezelfde instellingen gebruikt, maar kwam erachter dat als ik iets veranderde op de client, het op de server ook veranderde. bijvoorbeeld: aan de client kant kan ik geen input kiezen, alleen maar output, als ik de output verander (rtp output, naar intern geluid bijvoorbeeld), veranderd het op de server ook.
(Als ik wat afspeel aan de server kant kan ik de volume balken zien bewegen aan de client kant, dus er ligt een connectie)
Ik heb nu dus op de server alleen maar rtp sender aangevinkt en op de client alleen reciever. Maar de instellingen blijven gelinked op de een of andere manier.
Ik ben geen hardcore techie, maar het lijkt dus alsof ze, (ondanks de instellingen) allebei serven. Want de server z'n output moet volgens mij rtp zijn en niet z'n interne geluid. Maar het lijkt me dat ik bij de INPUT op de client moet kunnen kiezen om de rtp stream te gebruiken van de server. Maar bij de input staat dus niks.

Ik hoop dat iemand me hierbij kan helpen!

MVG

DaanJordaan
« Laatst bewerkt op: 2010/01/08, 12:38:27 door DaanJordaan »

Re: Ik krijg PulseAudio niet aan de praat
« Reactie #1 Gepost op: 2010/01/10, 14:51:03 »
Kan echt niemand helpen?

Offline HarzG

  • Lid
Re: Ik krijg PulseAudio niet aan de praat
« Reactie #2 Gepost op: 2010/01/10, 15:16:54 »
Kijk bij de instellingen van de client (niet de gestarte client, maar de instellingen die in de virtualbox in het tabblad "details" staan.
Als je in virtualbox aan de client de instelling verandert dan heb je naast Pulse nog 3 andere opties:
Null audio driver, OSS, Alsa.
Heb je de Null audio driver gekozen, dan wordt wel een card/driver gezien maar worden volgens de helptekst "input en output genegeerd".
Of staat daar bij jou ook de Pulse audio driver?

Verder is er ook nog een keuze uit 2 ge-emuleerde audio-controllers: ICH AC97 en Sounblaster 16.
Xubuntu 20.04; siduction-15.1.0 Xfce

Re: Ik krijg PulseAudio niet aan de praat
« Reactie #3 Gepost op: 2010/01/10, 16:21:55 »
Snap niet zo goed wat je bedoeld. Bij virtualbox heb ik windows direct sound en als controller ICH AC97 gebruikt als ik andere instellingen gebruik werkt het geluid helemaal niet, ook niet al ik iets lokaal afspeel. Met deze setup werkt het geluid lokaal wel als ik iets afspeel, daarom lijkt me dat het probleem niet aan virtualbox ligt.

Re: Ik krijg PulseAudio niet aan de praat
« Reactie #4 Gepost op: 2010/01/18, 15:24:00 »
heb twee verse systemen geïnstalleerd  ga vanavond nog maar een keer proberen :|