Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Canon Canoscan 8000f onder Ubuntu 10.04  (gelezen 1045 keer)

Offline Marc2205

  • Lid
Canon Canoscan 8000f onder Ubuntu 10.04
« Gepost op: 2011/05/12, 16:26:01 »
Ik heb een canoscan 8000f van Canon. Onder Windows XP, Vista en 7 werkt deze.
Nu heb ik 1 systeem draaien op Ubuntu 10.04 en dat bevalt mij prima, ik wil nu mijn andere systemen ook ombouwen maar ik krijg de genoemde scanner maar niet aan de gang.

Wie heeft iets soort gelijks bij de hand gehad en een oplossing?

Marc

Offline Pfoeh

  • Lid
Re: Canon Canoscan 8000f onder Ubuntu 10.04
« Reactie #1 Gepost op: 2011/05/13, 21:49:04 »
Hallo Marc,

Ik wil je niet bang maken maar ik vrees dat dit heel moeilijk gaat worden.
Ik heb de Nederlandse, Australische en Aziatische website van Canon nagezocht en men heeft alleen Windows en OSX drivers om te downloaden. De website van Sane geeft aan dat hij "Unsupported" is en datzelfde geldt voor VueScan.

Wellicht dat iemand anders wel mogelijkheden ziet maar ik ben er bang voor..

Gr
Jeroen
Linux Registered user 485465

Beperkingen voor het vervoer van gevaarlijke stoffen, genoemd onder Tunnelcategorie E in randnummer 1.9.5.2.2. van bijlage 1, gelden voor de ArenAtunnel, gelegen onder de Amsterdam ArenA, te Amsterdam.

Offline Marc2205

  • Lid
Re: Canon Canoscan 8000f onder Ubuntu 10.04
« Reactie #2 Gepost op: 2011/05/14, 14:31:01 »
Dag Jeroen,

Dank voor je reactie en antwoord!
Ik had dit zelf ook gevonden maar had de stille hoop dat er toch nog iets zou zijn wat ik over het hoofd heb gezien.
Dan toch maar een merk gaan kopen dat wel support heeft.

Groet,
Marc

Offline Pfoeh

  • Lid
Re: Canon Canoscan 8000f onder Ubuntu 10.04
« Reactie #3 Gepost op: 2011/05/14, 15:37:48 »
Hallo Marc,

Canon heeft ook de nodige printers, scanners en all in ones die prima werken onder Linux.
Ikzelf gebruik voor Canon deze site http://wiki.ubuntuusers.de/Canon-Drucker en uiteraard dit forum als beginpunten.

HP schijnt over het algemeen ook prima met Linux door de bocht te kunnen.
Ook Brother is een merk dat er open voor uitkomt dat het Linux compatible is. Heb er zelf echter geen ervaring mee.
Opvallend is dat zelfs Lexmark tegenwoordig Linux-drivers heeft voor hun nieuwere modellen.

Veel plezier en succes met je zoektocht :-)

Gr
Jeroen
Linux Registered user 485465

Beperkingen voor het vervoer van gevaarlijke stoffen, genoemd onder Tunnelcategorie E in randnummer 1.9.5.2.2. van bijlage 1, gelden voor de ArenAtunnel, gelegen onder de Amsterdam ArenA, te Amsterdam.