Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Tips voor Samsung Galaxy s-plus??  (gelezen 23428 keer)

Tips voor Samsung Galaxy s-plus??
« Gepost op: 2011/10/03, 13:51:00 »
Hoi,
Heeft iemand tips voor de Samsung Galaxy s-plus? Hij wordt waarschijnlijk deze week al bezorgd.
Heb gelezen dat de accu snel leeg gaat en dat je met JuiceDefender wel 60% langer kunt doen met de accu.
Maar heb ook gelezen dat de radio op de achtergrond altijd meedraait.  >:( Dit kost ook veel kracht. Schijnt niet zo maar te veranderen te zijn. Iemand enig idee hoe dat wel zou kunnen?
Elke tip is welkom omtrent dit toestel, ook als het niet met de radio te maken heeft.
Alvast bedankt.  ;)
Heb iets gelezen over "rooten". Is dit legaal? Iemand ervaring mee?
« Laatst bewerkt op: 2011/10/03, 14:13:04 door aldegonda »
In hoeverre zijn wij computergebruikers mede verantwoordelijk voor (toekomstige) kernrampen.
Computer is interessant en indrukwekkend maar...http://www.hoedoe.nl/natuur-milieu/milieu/hoe-verklein-ik-mijn-mondiale-voetafdruk

Re: Tips voor Samsung Galaxy s-plus??
« Reactie #1 Gepost op: 2011/10/03, 14:18:37 »
Rooten is legaal. Maar als je je telefoon verkloot door dingen die je gedaan hebt met de verkregen rootrechten, dan heb je wel een probleem.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Tips voor Samsung Galaxy s-plus??
« Reactie #2 Gepost op: 2011/10/03, 14:39:06 »
Rooten is legaal. Maar als je je telefoon verkloot door dingen die je gedaan hebt met de verkregen rootrechten, dan heb je wel een probleem.

Precies, let daar dus mee op.
Op zich zal het wel goed gaan als je alles stap voor stap volgt maar altijd goed opletten.

Ik zet de G3 iedere keer uit. Staat eigenlijk altijd uit behalve als ik internet buiten nodig heb.
Kun je een handig ding voor binnen halen waarmee je het makkelijk aan en uit kunt zetten.
De Wi-Fi en GPS staan bij mij ook altijd uit.
Bespaard heel wat accu.
Op zich bij normaal gebruik gaat hij lang mee met de accu maar spellen en andere dingen gebruiken vrij veel van je accu.
 
Ik Gebruik Launcher Pro. Zeer fijne launcher en voor een paar cent krijg je er een stel fijne widgets bij plus het is een snelle launcher.

O gebruik geen geanimeerde achtergrond.
Klein plaatje is het beste. Gebruik zo min mogelijk effecten, dit maakt alles weer net wat sneller.
Eigenlijk alles wat op de achtergrond mee draait, verbruikt wat stroom en nou is dat niet veel maar als je meerdere van dat soort programma's hebt, dan word het al snel wat meer.

Re: Tips voor Samsung Galaxy s-plus??
« Reactie #3 Gepost op: 2011/10/03, 15:14:16 »
Het zijn mooie telefoons maar idd gaat de lol er wel vanaf als je constant dat ding aan een lader moet gaan hangen.Ik heb geen samsung galaxy maar een star,daar zit geen android op.Ben erg gebonden aan de apps die samsung meelevert,batterijverbruik is wel laag,maar wifi staat bij mij uit en een mobiel internet abo heb ik niet,gewoon een prepaidkaartje van simyo zit erin.Mocht deze ooit stuk gaan,dan koop ik weer een heel simpel geval.
Kubuntu 20.04

Offline Tom

  • Lid
Re: Tips voor Samsung Galaxy s-plus??
« Reactie #4 Gepost op: 2011/10/03, 15:51:47 »
Een postduif is geen optie ... of?.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Tips voor Samsung Galaxy s-plus??
« Reactie #5 Gepost op: 2011/10/03, 15:54:57 »
Een postduif is geen optie ... of?.
Men heeft inmiddels een post-radiogestuurd vliegtuigje :D

Re: Tips voor Samsung Galaxy s-plus??
« Reactie #6 Gepost op: 2011/10/03, 16:09:12 »
Server: Ubuntu 14.04 server edition
1 x Desktop: Mint 17.1
Netbook: Acer Aspire One Xubuntu 12.04.
Laptops: 1 x Asus Linux Mint 17.1, 1 x Acer XUbuntu 12.04

Re: Tips voor Samsung Galaxy s-plus??
« Reactie #7 Gepost op: 2011/10/03, 17:29:44 »
Het zijn mooie telefoons maar idd gaat de lol er wel vanaf als je constant dat ding aan een lader moet gaan hangen.Ik heb geen samsung galaxy maar een star,daar zit geen android op.Ben erg gebonden aan de apps die samsung meelevert,batterijverbruik is wel laag,maar wifi staat bij mij uit en een mobiel internet abo heb ik niet,gewoon een prepaidkaartje van simyo zit erin.Mocht deze ooit stuk gaan,dan koop ik weer een heel simpel geval.

Het hangt ervanaf welke smartphone je neemt. De Motorola Atrix bijv. gaat 2 dagen mee met normaal gebruik (dus ook WiFi aan enzo). Maar ook de Samsung Galaxy SII schijnt 1,5 dag te kunnen.
Dus dan valt het nog wel mee.

Re: Tips voor Samsung Galaxy s-plus??
« Reactie #8 Gepost op: 2011/10/03, 17:57:09 »
Rooten is legaal, maar maak wel een backup.
Zeker als je op een gegeven moment een andere ROM hebt ('andere' Android-versie) dan is het zeer lastig om terug te gaan naar fabrieksinstellingen voor garantiedoeleinden als je geen back-up hebt. (Leveranciers kunnen moeilijk doen met geroote toestellen, als je hem opstuurt is het dus verstandig om hem eerst te unrooten)

De batterij van mijn HTC Desire HD gaat een ruime dag mee, soms twee dagen.
Deze heeft een matige accu en een enorm scherm, dus de Galaxy S-plus zal wat langer meegaan. Maar houdt er rekening mee dat je hem elke dag aan de lader kan hangen als je hem vrij intensief gebruikt. (Ik zit rond een uur of 20 rond op de 45%, bij matig gebruik is dat 75%)
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Re: Tips voor Samsung Galaxy s-plus??
« Reactie #9 Gepost op: 2011/10/03, 20:18:53 »
1 dag? Poeh........ik doe 6 dagen met een batterij, soms wel meer. Maar ik doe haast niets met mijn mobiele telefoon. Behalve bellen.

Ja, vind je het logisch met een stenen tijdperk-mobiel XD
Ik heb ook de laatste tijd terug mijn Motorola V6 in gebruik en die gaat bij matig gebruik ook bijna een week mee.

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Tips voor Samsung Galaxy s-plus??
« Reactie #10 Gepost op: 2011/10/03, 20:20:28 »
Mijn motorola v360 (een antieke, ja) deed 2 weken met een batterij :rolleyes:
Mijn nokia n900 nu 1, hooguit 3

Re: Tips voor Samsung Galaxy s-plus??
« Reactie #11 Gepost op: 2011/10/03, 20:21:14 »
Mijn motorola v360 (een antieke, ja) deed 2 weken met een batterij :rolleyes:

Kijk, je bent tenminste goed opgevoed met een Motorola XD

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Tips voor Samsung Galaxy s-plus??
« Reactie #12 Gepost op: 2011/10/03, 20:22:50 »
Heb ook nog getwijfeld tussen Motorola Defy en de N900. Uiteindelijk de n900 geworden omdat ubuntu er native op kan, en omdat de defy nog 2.2 had :|

Re: Tips voor Samsung Galaxy s-plus??
« Reactie #13 Gepost op: 2011/10/03, 20:24:32 »
Heb ook nog getwijfeld tussen Motorola Defy en de N900. Uiteindelijk de n900 geworden omdat ubuntu er native op kan, en omdat de defy nog 2.2 had :|

De Defy kan 2.3 krijgen via een ROM ;)
Ubuntu kan er inderdaad nog niet native op, maar er wordt wel aan gewerkt.
Snap je keuze voor de N900 dus wel :)

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Tips voor Samsung Galaxy s-plus??
« Reactie #14 Gepost op: 2011/10/03, 20:25:28 »
Nadeel is het resistieve aanraakscherm :(

Offline Luuk58

  • Lid
Re: Tips voor Samsung Galaxy s-plus??
« Reactie #15 Gepost op: 2011/10/03, 22:13:00 »
Zet er Galnet Miui op! Het wordt mooier, sneller, en als je de goeie bootloader flasht gaat je accu nog wat langer mee ook :)

Re: Tips voor Samsung Galaxy s-plus??
« Reactie #16 Gepost op: 2011/10/03, 22:34:51 »
Zet er Galnet Miui op! Het wordt mooier, sneller, en als je de goeie bootloader flasht gaat je accu nog wat langer mee ook :)
Werkt de radio dan nog wel?
In hoeverre zijn wij computergebruikers mede verantwoordelijk voor (toekomstige) kernrampen.
Computer is interessant en indrukwekkend maar...http://www.hoedoe.nl/natuur-milieu/milieu/hoe-verklein-ik-mijn-mondiale-voetafdruk

Re: Tips voor Samsung Galaxy s-plus??
« Reactie #17 Gepost op: 2011/10/04, 01:01:21 »
1 dag? Poeh........ik doe 6 dagen met een batterij, soms wel meer. Maar ik doe haast niets met mijn mobiele telefoon. Behalve bellen.
Een laptop gaat maar een paar puur mee.
Een beetje smartphone ligt dichter bij een laptop dan bij een mobiele telefoon. (Zowel qua functies als specs)
Met alleen bellen gaat een smartphone een dag of drie mee, maar als je alleen belt met een smartphone heb je iets niet helemaal begrepen. (Ik bedoel dus dat je dan een normale telefoon had moeten kopen)

Een 4.3" high-tech multimedia device om het maar zo te noemen is dan ook lastig te vergelijken met een normale gsm. Het ligt immers dichter bij een laptop dan een GSM. Ik gebruik de telefoonfunctie ook niet het meest. (Vooral internet, mail, muziek, GPS en af en toe een spelletje)
« Laatst bewerkt op: 2011/10/04, 01:03:35 door Sjoerd Broekhuijsen »
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Re: Tips voor Samsung Galaxy s-plus??
« Reactie #18 Gepost op: 2011/10/04, 08:26:56 »
http://www.xda-developers.com/

Op het forum staan diverse howto's om te rooten en aan te passen.

Een Galaxy heeft een goeie accuduur, rond de 1.5 dag bij intensief gebruik.

Maar vergeleken met een Wildfire is dat peanuts.

BACKUP maken voor je root !!!
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: Tips voor Samsung Galaxy s-plus??
« Reactie #19 Gepost op: 2011/10/04, 11:23:29 »
Je hebt ook moderne smartphones met dual-sim, dus ja, hij is wel uit het stenen tijdperk.
Maar als je even daaronder had gelezen, dan had je gezien dat ik op dit moment mijn Motorola V6 weer in gebruik heb, dus dat het me zoveel ook weer niet boeit. Daarom dat ik maar een grapje maakte over dat stenen tijdperk ;)

Re: Tips voor Samsung Galaxy s-plus??
« Reactie #20 Gepost op: 2011/10/05, 10:34:37 »
Bedankt voor alle reacties.Hier kan ik voorlopig mee vooruit, dwz vanaf het moment dat de Samsung bezorgd wordt.
De htc wildfire heb ik verkocht dus ik zit nu even zonder.
En al was het schermpje voor mij te klein, ik heb er toch veel plezier aan beleefd.
En om te bellen gebruik ik het liefste mijn kleine gsm'metje.
Ik vind die smartphoons (voor mij zijn het zakcomputers) zó leuk en handig, dat ik er ook een wilde als je er niet mee kon bellen.
Wie weet doe ik de computer nog eens de deur uit en red ik me verder met smartphoons en een klein simpel laptopje.
Dan hoeven ze in ieder geval voor mij geen kerncentrale erbij te bouwen.
In hoeverre zijn wij computergebruikers mede verantwoordelijk voor (toekomstige) kernrampen.
Computer is interessant en indrukwekkend maar...http://www.hoedoe.nl/natuur-milieu/milieu/hoe-verklein-ik-mijn-mondiale-voetafdruk

Offline Luuk58

  • Lid
Re: Tips voor Samsung Galaxy s-plus??
« Reactie #21 Gepost op: 2011/10/09, 21:46:01 »
Een Galaxy heeft een goeie accuduur, rond de 1.5 dag bij intensief gebruik.
Definieer 'intensief gebruik'? Want met mijn intensieve gebruik haal ik een uur of zes en dan is 'ie helemaal leeg...

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Tips voor Samsung Galaxy s-plus??
« Reactie #22 Gepost op: 2011/10/09, 23:46:08 »
Een Galaxy heeft een goeie accuduur, rond de 1.5 dag bij intensief gebruik.
Definieer 'intensief gebruik'? Want met mijn intensieve gebruik haal ik een uur of zes en dan is 'ie helemaal leeg...

Dat ken ik als ik een spel speel.
Haal dan ongeveer een dag maar 6 uur is best mogelijk als ik alles aan heb staan of als ik meer game.

Re: Tips voor Samsung Galaxy s-plus??
« Reactie #23 Gepost op: 2011/10/10, 22:44:34 »
ik gebruik een smartphoon niet voor spelletjes en zet hem helemaal uit als ik hem niet gebruik.
Hij hoeft ook niet aan te staan om bereikbaar te zijn. Dus zal de batterij wel twee dagen mee kunnen. Ik neem aan dat het verbruik wel meevalt als je hem gebruikt om de krant te lezen, iets op internet op te zoeken, mail te checken, eens een radioprogramma te luisteren of opgenomen muziek (zonder videoclips).
In hoeverre zijn wij computergebruikers mede verantwoordelijk voor (toekomstige) kernrampen.
Computer is interessant en indrukwekkend maar...http://www.hoedoe.nl/natuur-milieu/milieu/hoe-verklein-ik-mijn-mondiale-voetafdruk

Re: Tips voor Samsung Galaxy s-plus??
« Reactie #24 Gepost op: 2011/10/10, 23:47:33 »
Ja, dan haal je er makkelijk 2 dagen uit. Maar bedenk wel wanneer je hem uit- en aanzet, want ook opstarten van het toestel vreet een beetje van je batterij ;) Maar het scherm vreet het meeste, dus wat dat betreft is uitzetten bij geen gebruik wel een goed idee.