Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Vraagje over nieuwe release  (gelezen 763 keer)

GhostLoaded

  • Gast
Vraagje over nieuwe release
« Gepost op: 2007/03/18, 11:05:03 »
Alsik nu ubuntu 6.10 installeer en de nieuwe 7.04 komt uit ben ik dan voldoende met enkel de update van de 6.10 of moet ik terug alles opnieuw installeren

Offline Martin

  • Lid
Vraagje over nieuwe release
« Reactie #1 Gepost op: 2007/03/18, 11:07:22 »
Je kunt updaten, opnieuw kan ook. De documentatie verteld iets over updaten enzo.
https://wiki.ubuntu.com/NlUpgradeHowto

Ik heb zelf mijn 6.06 zonder problemen kunnen updaten naar 6.10, maar ik denk dat anderen daar meer over kunnen vertellen

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Vraagje over nieuwe release
« Reactie #2 Gepost op: 2007/03/18, 11:58:01 »
De bedoeling is, dat alles soepel via een upgrade (distributie-upgrade) mogelijk is.
Heb je echter programmaś geïnstalleerd die niet in de repositories staan, dan kan het problemen gaan geven.
Als ik een schatting moet maken, ging van 6.06 naar 6.10 (Dapper naar Edgy) 95% zonder problemen.
Enig zoekwerk gaf als uitkomst, dat het gebruik van automatix en easyubuntu juist dit soort problemen bleken te veroorzaken (naast anderen ?).
Mijn advies: houdt het bij de "standaard" programma's en accepteer dan een niet standaard programma na en upgrade weleens niet meer kan werken.

conclusie: voor de meeste gevallen geen probleem.
Ron
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Vraagje over nieuwe release
« Reactie #3 Gepost op: 2007/03/18, 12:00:55 »
Ik ben zelf een fan van een schone installatie, dus met formatteren en al.....
Overigens: mits genoeg plek op de HD, waarom zou je niet gewoon 7.04 installeren *naast* 6.10? Kun je kiezen wat je opstart. Grub vindt het best, hoor, al krijgt-ie 100 keuzemogelijkheden in z'n menu.... :-)

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Vraagje over nieuwe release
« Reactie #4 Gepost op: 2007/03/18, 13:46:18 »
Daar ben ik het niet helemaal mee eens.......
Op mijn test PC had ik 6 verschillende installaties, in 6 partities over 2 HD's verdeeld.
Grub herkende op een gegeven moment de partities niet meer (ok, het is ook extreem......)
Nu ben ik die PC opnieuw aan het installeren, na het verwijderen van alles dat er op stond.
De eerste installatie heeft mij 6 uur gekost (eigenwijze antieke ATI kaart en tweaken...)

Maar normaal gesproken moet het gewoon goed gaan ;)
Ron
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.