Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Fout met Partities  (gelezen 1198 keer)

terrorhc

  • Gast
Fout met Partities
« Gepost op: 2009/01/18, 14:23:39 »
Hoi iedereen,

Ik ben bezig met een volledige installatie van Ubuntu op mijn laptop. Het is een Acer, ja veel problemen dus. Mijn Windows is er volledig af. Ik heb deze er bewust afgesmeten omdat ik nog een andere laptop tot mijn beschikking heb waar Windows opstaat.

Nu heb ik verschillende dingen uitgeprobeerd waaronder het partitiesysteem manueel te doen. Alles stond er, de linux partitie (/), het wisselgeheugen en de data.

Nu komt er elke keer op het aanmaken van het wisselgeheugen in partitie #5 op SCSI3 (0,0,0) (sda) is mislukt.

Weet er iemand wat ik nu kan doen ?

Offline vanadium

  • Lid
Re: Fout met Partities
« Reactie #1 Gepost op: 2009/01/18, 14:39:29 »
Enkele mogelijkheden:

* Heb je al de meest eenvoudige optie geprobeerd, t.t.z. het installatieprogramma de ganse schijf laten gebruiken.

* Kan je een life sessie opstarten? Indien ja, dan kan je in de live sessie gparted starten. Probeer eerst alle partities van de harde schijf te wissen (mogelijk moet je eerst rechts-klikken en ontkoppelen voor je kunt verwijderen. Start daarna het installatieprogramma (kan vanuit de live sessie) met keuze voor "ganse schijf".

terrorhc

  • Gast
Re: Fout met Partities
« Reactie #2 Gepost op: 2009/01/18, 16:59:21 »
Beste, het is me uiteindelijk toch gelukt met veel geknoei. Maar het staat er op, nu heb ik een ander probleem.
Nu ben ik snel geweest als ik zag dat het me ging lukken, maar nu heb ik een aantal gigabyte's, waar niets van partitie opstaat. Die ik ook niet kan gebruiken als opslagruimte. Hoe kan ik deze niet gebruikte schijfruimte naar mijn scherm toveren in Ubuntu?