Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Browser voor locale cvs repository gezocht  (gelezen 1409 keer)

Offline Mark1234

  • Lid
Browser voor locale cvs repository gezocht
« Gepost op: 2009/06/22, 22:30:31 »
Hallo allemaal,

Ik zoek een eenvoudige browser voor mijn eigen lokale cvs repository. Versies vergelijken en history bekijken e.d. is in principe voldoende. Ik kan wel het een en ander vinden op internet maar dit zijn meestal clients die 'kijken' naar een cvs-server en die gebruik ik dus niet. Ik weet dat het er is want op mijn vorige Ubuntu installatie had zo'n simpele web based browser..

thx, Mark


Offline Drummies

  • Lid
Re: Browser voor locale cvs repository gezocht
« Reactie #1 Gepost op: 2009/06/22, 22:46:33 »
wat had jezelf al gevonden  ;):, op de site van krugle deze web based browsers gevonden

http://www.krugle.org/#2

edit aanvulling open source projects en bij [clear filter] web based browser ingeven
« Laatst bewerkt op: 2009/06/22, 22:54:38 door Drummies »
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Re: Browser voor locale cvs repository gezocht
« Reactie #2 Gepost op: 2009/06/23, 08:06:12 »
Cervisia. Naar mijn weten de enige goede grafische cvs-client.

Offline Mark1234

  • Lid
Re: Browser voor locale cvs repository gezocht
« Reactie #3 Gepost op: 2009/06/23, 10:45:54 »
Drummies: via Krugle vind ik zo geen cvs browsers.
Ik heb er zelf een aantal bekeken en deels geprobeerd, maar dit zijn allemaal clients die een cvs server nodig hebben:
SmartCVS, LinCVS, TkCVS, jCVS.
Liefts zou ik cvs integreren met Eclipse (gebruik ik thuis voor java en php). dat schijnt mogelijk te zijn met een repository op een locale machine maar dan moet pserver (en cvs server?) draaien.
Ik denk dat ik voorlopig CVSweb of viewcvs ga gebruiken. Dit zijn wel alleen maar browsers en geen volledige clients.

Cumulis007: Cervisia ziet er goed uit maar ik gebruik Gnome, ik weet niet of dat goed gaat.

groeten en bedankt, Mark.

Offline Mark1234

  • Lid
Re: Browser voor locale cvs repository gezocht
« Reactie #4 Gepost op: 2009/06/27, 17:10:24 »
Update: viewvc is het geworden :-) Een cgi script. Werkt goed maar er was wel wat configuratie nodig, ook van Apache. updaten, committen en zo moet ik nog van de commandline doen omdat Eclipse geen locale cvs server ondersteunt. Maar ik kan wel in Eclipse cvs versies zien zien of een bestand lokaal gewijzigd is.

groeten, Mark.