Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Microfoon voor videochat en audiogesprekken.  (gelezen 1353 keer)

Offline mhweb

  • Lid
Microfoon voor videochat en audiogesprekken.
« Gepost op: 2007/02/09, 08:14:40 »
Ik heb mijn webcam aan de praat gekregen, alleen lijkt de ingebouwde microfoon niet te werken. (logitce quickcam comunicate S ) Lukte niet in kopete, en heb daarom skype geprobeerd. De skype testcall test je microfoon, en het resluitaat was negatief. Ik weet niet of er nog andere mogelijkheden zijn om na te kijken of de microfoon wel mee is geinstalleerd.

Het zou fantastisch zijn moest er iemand me kunnen helpen om dat ding toch aan de praat te krijgen. Misschien zijn de instellingen niet in orde?....
In het andere geval overweeg ik om een apparte microfoon te halen. Waar op let ik als ik een koop, en moet ik dan nog een en ander gaan instellen, of zal dat als vanzelf werken?

Offline Soul-Sing

  • Lid
Microfoon voor videochat en audiogesprekken.
« Reactie #1 Gepost op: 2007/02/09, 08:34:21 »
Citaat van: mhweb
Ik heb mijn webcam aan de praat gekregen, alleen lijkt de ingebouwde microfoon niet te werken. (logitce quickcam comunicate S ) Lukte niet in kopete, en heb daarom skype geprobeerd. De skype testcall test je microfoon, en het resluitaat was negatief. Ik weet niet of er nog andere mogelijkheden zijn om na te kijken of de microfoon wel mee is geinstalleerd.

Het zou fantastisch zijn moest er iemand me kunnen helpen om dat ding toch aan de praat te krijgen. Misschien zijn de instellingen niet in orde?....
In het andere geval overweeg ik om een apparte microfoon te halen. Waar op let ik als ik een koop, en moet ik dan nog een en ander gaan instellen, of zal dat als vanzelf werken?
rechtsklikken op het volume-icoon: =volumeregeling= staat alles omhoog en actief? staat de headphone aangevinkt?

succes!

Offline mhweb

  • Lid
Microfoon voor videochat en audiogesprekken.
« Reactie #2 Gepost op: 2007/02/09, 12:02:54 »
thanks voor je reactie.. maar..  ik gebruik geen headfoon maar boxen van Sony (die overigens prima werken in skype) In vulumeregeling staat alles omhoog..    Ben al eens gaan kijken wat er bij verwisselen van apparaat staat, maar ik weet niet echt wat wat is natuurlijk. Er zijn daar drie mogelijkheden, bij alle drie staan de schuifregelaars omhoog.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Microfoon voor videochat en audiogesprekken.
« Reactie #3 Gepost op: 2007/02/09, 12:04:58 »
Niet alle schuifjes tegelijk open, hè. Dat werkt averechts.

Offline mhweb

  • Lid
Microfoon voor videochat en audiogesprekken.
« Reactie #4 Gepost op: 2007/02/09, 12:52:30 »
en wat moet er dan open staan, en wat toe? welke moet ik eigeijk aanduiden, om die volumeregelaar  te laten weten dat die microfoon in mijn camera zit..  (ik heb geen apparte micro aangesloten, in dat gaatje naast dat waar mijn boxen in zitten)

Offline mhweb

  • Lid
Microfoon voor videochat en audiogesprekken.
« Reactie #5 Gepost op: 2007/02/10, 11:38:16 »
Ik heb een oplossing gevonden, die onmiddellijk werkte. Mijn zoon had voor zijn playstaion een headset in de kast liggen. Nadat deze was ingeplugd, werd deze direct herkend en werkte skype onmiddellijk. ( in Amsn en Kopete lijken audiogesprekken nog steeds niet mogelijk.

Met mijn skype vroeger op windows kon ik ook videogesprekken hebben  (beeld en geluid tegelijk)
Heeft iemand hier ervaring mee binnen ubuntu?

Zou handiger zijn dan beelden met kopete versturen en tegelijkertijd praten via msn niet?