Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost] hyves is geinstalleerd. Maar dan....  (gelezen 692 keer)

Offline kniessokk

  • Lid
[opgelost] hyves is geinstalleerd. Maar dan....
« Gepost op: 2009/08/24, 20:04:36 »
Hallo iedereen,
Ik heb de .bin verzie van hyves desktop/phone uploader van hyves.nl gehaalt en met een beetje moeite geinstalleerd. Nu zijn er twee bureaubladpictogrammen gevormd. Hyves desktop chat en hyves desktop photo uploader. Toen ik ze eerst probeerde te openen vroeg ubuntu of ze vertrouwd waren etc. Maar daarna worden ze niet geopent. Ik krijg namelijk deze fout:

U hebt geen system tray. Hyves Desktop kan niet opgestart worden!

wat moet ik doen :$?

greets, Tjalle.
« Laatst bewerkt op: 2009/08/24, 20:17:26 door kniessokk »

Re: hyves is geinstalleerd. Maar dan....
« Reactie #1 Gepost op: 2009/08/24, 20:07:09 »
Weet je zeker dat je Hyves Desktop goed geïnstalleerd hebt?

-Download het .bin-bestand in je Persoonlijke map
-Open een Terminal
-Typ het volgende commando:

chmod +x Hyves-Desktop-setup-1.2.bin

-En daarna het volgende commando:

./Hyves-Desktop-setup-1.2.bin

Nadat de installatie voltooid is, zou het moeten werken. Probeer hem anders een vanuit het menu Toepassingen te starten.

Offline Arimu

  • Lid
Re: hyves is geinstalleerd. Maar dan....
« Reactie #2 Gepost op: 2009/08/24, 20:07:21 »
De system tray aan het paneel toevoegen. In het nederlands heet het het Mededelingengebied. Rechtermuisklik op het paneel (balk bovenaan/onderaan je scherm), kies voor de optie 'toevoegen aan paneel...' en voeg daar het mededelingengebied toe.

Offline kniessokk

  • Lid
Re: hyves is geinstalleerd. Maar dan....
« Reactie #3 Gepost op: 2009/08/24, 20:17:08 »
De system tray aan het paneel toevoegen. In het nederlands heet het het Mededelingengebied. Rechtermuisklik op het paneel (balk bovenaan/onderaan je scherm), kies voor de optie 'toevoegen aan paneel...' en voeg daar het mededelingengebied toe.

dit heeft gewerkt. blijkbaar had ik het mededelingen gebied een keer verwijderd.

thnx