Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Verwijderen programma's  (gelezen 599 keer)

Verwijderen programma's
« Gepost op: 2011/05/07, 16:10:57 »
Heb al geruime tijd problemen met o.a. Wine en met het programma van mijn HP-printer en heb het vermoeden dat er in het programma een fout zit, waardoor alle nieuwe wijzigingen die ik doorvoer niet correct zijn.
Nu wil ik deze programmaatje verwijderen en opnieuw installeren, maar ik wil zeker zijn dat alle onderdelen met betrekking tot deze programma's ook daadwerkelijk weggeveegd zijn.

Kan iemand mij daarin adviseren hoe dat uit te voeren.
Met dank,
Peter
Ubuntu 23.10 up-date
Schijf cap. 11.6Gb
Intel® Core™ i5-8259U@ 2.30GHz × 8
Mesa Intel IRIS (R) Plus Graphics 655 (CFL GT3)

Re: Verwijderen programma's
« Reactie #1 Gepost op: 2011/05/07, 16:19:29 »
Wine verwijderen kan via het Ubuntu Softwarecentrum. Daarna Locaties>>>Persoonlijke map>>>toetsencombinatie CTRL+H en dan de map '.wine' weggooien. Nu is Wine volledig gewist.
HP-programma kan eveneens via het Ubuntu Softwarecentrum verwijderd worden.

Re: Verwijderen programma's
« Reactie #2 Gepost op: 2011/05/07, 16:44:32 »
Als je het heb geinstalleerd met apt-get zou "apt-get purge" het programma ook helemaal moeten verwijderen (dus inclusief configuratiebestand(en) onder /home)
« Laatst bewerkt op: 2011/05/07, 16:46:28 door erik1984 »

Re: Verwijderen programma's
« Reactie #3 Gepost op: 2011/05/07, 18:30:23 »
Vistaus:
via Ubuntu Software centrum is mij bekend. Dan zeg je: daarna Lokaties>>persoonlijke map en dan CTRL+H. Maar moet ik dan niet op een map of doc staan vvordat ik CTRL+H doe? In dit geval de map Wine?

erik1984:
Na "get-apt purge" moet ik dan de naam van het mapje?doc invoeren zoals bv Wine?
Ubuntu 23.10 up-date
Schijf cap. 11.6Gb
Intel® Core™ i5-8259U@ 2.30GHz × 8
Mesa Intel IRIS (R) Plus Graphics 655 (CFL GT3)

Re: Verwijderen programma's
« Reactie #4 Gepost op: 2011/05/07, 19:02:04 »
- Open je persoonlijke map.
- Druk CRTL+H, dan komen de verborgen bestanden en mappen zichtbaar. Dus alles met een . ervoor.
- Zoek de map .wine en verwijder deze.

Hiermee is alles wat je onder wine hebt geïnstalleerd weg.
Tenzijn je bij een installatie via wine actief hebt aangegeven dat het elders buiten de wine map moest worden geïnstalleerd.