Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Linuxfx 10  (gelezen 10780 keer)

Offline M_aD

  • Forumteam
Re: Linuxfx 10
« Reactie #75 Gepost op: 2020/08/04, 23:14:42 »
JorisC,

Die afbeelding IS van het originele Windows 10 menu, de afbeelding eronder is van LinuxFX. Of sla ik de plank mis en had je het over iets anders?
« Laatst bewerkt op: 2020/08/04, 23:25:05 door M_aD »
Ubuntu CoC Signed.
Ubuntu Member sinds Oktober 2020.

Re: Linuxfx 10
« Reactie #76 Gepost op: 2020/08/04, 23:34:49 »
JorisC,

Die afbeelding IS van het originele Windows 10 menu, de afbeelding eronder is van LinuxFX. Of sla ik de plank mis en had je het over iets anders?
Je slaat de bal heel juist ;)Enkel is Jorisc/Sw....hier al jaren eigenwijs , wil nog altijd niet snappen dat het gewoon ubuntu 20.04 met een skin van Win 10.
Mvg
c'est dur la vie d'artiste

Re: Linuxfx 10
« Reactie #77 Gepost op: 2020/08/05, 00:35:13 »
@Jorisc
Heb je aleens opgestart met Windows media center ?Ja weer die naam maar laat eens weten wat je zie ....
Welk OS heeft dit ook aanboord? Zelfs Win 10 niet!
Zodus ..... :)
c'est dur la vie d'artiste

JorisC

  • Gast
Re: Linuxfx 10
« Reactie #78 Gepost op: 2020/08/05, 00:54:19 »
Werd er door Microsoft uitgehaald vanaf windows 8.1https://support.microsoft.com/nl-be/help/14197/windows-media-center-getting-started


Op veel vraag terug geintegreerd in Windows 11 .

Re: Linuxfx 10
« Reactie #79 Gepost op: 2020/08/05, 01:19:38 »
Werd er door Microsoft uitgehaald vanaf windows 8.1https://support.microsoft.com/nl-be/help/14197/windows-media-center-getting-started


Op veel vraag terug geintegreerd in Windows 11 .
Is het mogelijk om aub on topic te blijven!!!!
Gaat nog altijd over Linux FX niet over iets zo als mercedes en andere onzin in het topic!
Nu kom je nog af met Win 11 echt ge zet ne goede moppentapper ga met die broodjesaap verhalen na je je locale kroeg kunnen de mlensen ook eens lachen !
Geef me gelijk welk OS van Linux dat standaard Kodi heeft ?Zou kunnen ken er wel geen!
Nog eens bewijs dat het geen Windows is maar ubuntu20.04 met heel veel tools staandaard
Van Win 11 heb nog  niks ergers iets gelezen , normaal zal wel mopje zijn waar ik zeker niet aan mee doe,illegaal zeker ?
c'est dur la vie d'artiste

Offline M_aD

  • Forumteam
Re: Linuxfx 10
« Reactie #80 Gepost op: 2020/08/05, 03:23:08 »
Windows 11 bestaat niet en zal er niet komen. De link met de youtube video is nep, het gaat daar om een concept, verder niets. Wat er waarschijnlijk wel aan gaat komen is Windows 10X:  https://www.windowscentral.com/windows-10x

Maar ik geef rive gauche geen ongelijk, er wordt hier veel teveel gepraat over Windows terwijl het topic over LinuxFX ging. Daarbij wil ik nogmaals aanhalen dat deze distributie niet lang zal blijven bestaan als het aan MS ligt. Er zijn al eerder Windows 10 lookalike linux distributies verdwenen omdat het uiterlijk véél te veel Windows 10 na bootste en daar waren en zijn ze bij MS niet zo van gediend.
Ubuntu CoC Signed.
Ubuntu Member sinds Oktober 2020.

JorisC

  • Gast
Re: Linuxfx 10
« Reactie #81 Gepost op: 2020/08/05, 10:19:29 »
Citaat van: M_aD
Windows 11 bestaat niet en zal er niet komen.
En zo bestaat LinuxFX ook niet en is het windowsfx met als desktop Cinnamon .
Of zou inxi verkeerd zijn ?
Misschien titel van het onderwerp aanpassen ?

linuxpc@linuxpc--pc:~$ inxi -Fxz
System:
  Kernel: 5.7.8-windowsfx-generic x86_64 bits: 64 compiler: gcc v: 7.5.0
  Desktop: Cinnamon 4.6.6 Distro: Windowsfx 10 LTS (helloa)
Machine:
  Type: Desktop Mobo: Intel model: DG35EC v: AAE29266-210 serial: <filter>
  BIOS: Intel v: ECG3510M.86A.0112.2009.0203.1136 date: 02/03/2009
CPU:
  Topology: Dual Core model: Intel Core2 Duo E6750 bits: 64 type: MCP
  arch: Core Merom rev: B L2 cache: 4096 KiB
  flags: lm nx pae sse sse2 sse3 ssse3 bogomips: 10606
  Speed: 1989 MHz min/max: N/A Core speeds (MHz): 1: 1989 2: 1989
Graphics:
  Device-1: Intel 82G35 Express Integrated Graphics driver: i915 v: kernel
  bus ID: 00:02.0
  Display: x11 server: X.Org 1.20.8 driver: modesetting unloaded: fbdev,vesa
  resolution: 1280x1024~75Hz
  OpenGL: renderer: Mesa DRI Intel 965G (BW) v: 2.1 Mesa 20.0.8
  direct render: Yes
Audio:
  Message: No Device data found.
Network:
  Device-1: Intel 82566DC Gigabit Network driver: e1000e v: 3.2.6-k
  port: 20c0 bus ID: 00:19.0
  IF: enp0s25 state: up speed: 1000 Mbps duplex: full mac: <filter>
  Device-2: D-Link 802.11n WLAN Adapter type: USB driver: rtl8192cu
  bus ID: 2-1:2
  IF: wlxc8d3a393ba89 state: down mac: <filter>
Drives:
  Local Storage: total: 3.25 TiB used: 10.12 GiB (0.3%)
  ID-1: /dev/sda vendor: Western Digital model: WD10EZEX-60WN4A1
  size: 931.51 GiB
  ID-2: /dev/sdb vendor: Western Digital model: WD20EZRZ-00Z5HB0
  size: 1.82 TiB
  ID-3: /dev/sdc vendor: Western Digital model: WD3200AAKS-75L9A0
  size: 298.09 GiB
  ID-4: /dev/sdd vendor: Western Digital model: WD2500AAJB-00J3A0
  size: 232.89 GiB
Partition:
  ID-1: / size: 86.01 GiB used: 10.12 GiB (11.8%) fs: ext4 dev: /dev/sdb19
Sensors:
  System Temperatures: cpu: 58.0 C mobo: N/A
  Fan Speeds (RPM): N/A
Info:
  Processes: 209 Uptime: 6m Memory: 3.83 GiB used: 1004.9 MiB (25.6%)
  Init: systemd Compilers: gcc: 7.5.0 Shell: bash v: 5.0.17 inxi: 3.0.38
Even off topic
Windows 10 startmenu  kan met tegels of Classic Shell (Klassiek startmenu) . Weergave zoals windows 7  ;) 
« Laatst bewerkt op: 2020/08/05, 10:28:14 door JorisC »

Re: Linuxfx 10
« Reactie #82 Gepost op: 2020/08/05, 10:43:04 »
Beetje aan het spelen geweest in Zorin15 met de link van h2o .Enkel de startknop hebben we niet klaar gekregen heb hulp gekregen van beheerder zorinforum,snapte niet alles  ;)



Citaat
Windows 10 startmenu  kan met tegels of Classic Shell (Klassiek startmenu) . Weergave zoals windows 7

Standaard altijd met tegels!
c'est dur la vie d'artiste

nahjo

  • Gast
Re: Linuxfx 10
« Reactie #83 Gepost op: 2020/08/05, 11:08:45 »
Wat je gratis krijgt is Sentinela computer vision platform.
Is dat een soort van spyware of zo?  =D
Citaat
Linuxfx was created with the task of shipping Linuxfx’s own software. If you look at the Helloa wizard, you will notice that it allows you to install the Sentinela computer vision platform. This platform contains computer vision systems to control access of people, vehicles, object detection and integrated data analysis.

Re: Linuxfx 10
« Reactie #84 Gepost op: 2020/08/05, 11:22:06 »
Windows 11 bestaat niet en zal er niet komen. De link met de youtube video is nep, het gaat daar om een concept, verder niets. Wat er waarschijnlijk wel aan gaat komen is Windows 10X:  https://www.windowscentral.com/windows-10x

Maar ik geef rive gauche geen ongelijk, er wordt hier veel teveel gepraat over Windows terwijl het topic over LinuxFX ging. Daarbij wil ik nogmaals aanhalen dat deze distributie niet lang zal blijven bestaan als het aan MS ligt. Er zijn al eerder Windows 10 lookalike linux distributies verdwenen omdat het uiterlijk véél te veel Windows 10 na bootste en daar waren en zijn ze bij MS niet zo van gediend.
Hopelijk komt Win10X er ook voor gewone pc/laptop ;)
Natuurlijk is video van jorisc zo nep als iets is soort powerpoint?
Wat betreft verdwijnen zal de tijd uitwijzen ...
Maar die Rafael Rachid(ontwikkelaar)al lang bezig met Linuxfx

http://translate.google.com/translate?hl=nl&sl=auto&tl=nl&u=https%3A%2F%2Fpt.wikipedia.org%2Fwiki%2FLinuxFX
Mvg
c'est dur la vie d'artiste

Re: Linuxfx 10
« Reactie #85 Gepost op: 2020/08/05, 11:44:47 »
Wat je gratis krijgt is Sentinela computer vision platform.
Is dat een soort van spyware of zo?  =D
Citaat
Linuxfx was created with the task of shipping Linuxfx’s own software. If you look at the Helloa wizard, you will notice that it allows you to install the Sentinela computer vision platform. This platform contains computer vision systems to control access of people, vehicles, object detection and integrated data analysis.
Citaat
VMS VAN COMPUTATIONAL SENTINEL VISION   flatgebouwen, parkeerterreinen, openbare en particuliere sector   
VMS Sentinela bedient alle sectoren, met de meest uiteenlopende analyses. Gezichtsherkenning, plaataflezing en objectdetectie, allemaal met een nauwkeurigheid van 99,9% met behulp van neurale netwerken en computervisie.
blijkbaar doen zo ook dit.
Mvg
c'est dur la vie d'artiste

JorisC

  • Gast
Re: Linuxfx 10
« Reactie #86 Gepost op: 2020/08/05, 11:51:27 »
Citaat van: rive gauche
Enkel de startknop hebben we niet klaar gekregen heb hulp gekregen van beheerder zorinforum,snapte niet alles
Blijven oefenen en het komt goed . ik heb nochtans de startknop kunnen veranderen  ;)

nahjo

  • Gast
Re: Linuxfx 10
« Reactie #87 Gepost op: 2020/08/05, 11:53:04 »
Wat je gratis krijgt is Sentinela computer vision platform.
Is dat een soort van spyware of zo?  =D
Citaat
Linuxfx was created with the task of shipping Linuxfx’s own software. If you look at the Helloa wizard, you will notice that it allows you to install the Sentinela computer vision platform. This platform contains computer vision systems to control access of people, vehicles, object detection and integrated data analysis.
Citaat
VMS VAN COMPUTATIONAL SENTINEL VISION   flatgebouwen, parkeerterreinen, openbare en particuliere sector   
VMS Sentinela bedient alle sectoren, met de meest uiteenlopende analyses. Gezichtsherkenning, plaataflezing en objectdetectie, allemaal met een nauwkeurigheid van 99,9% met behulp van neurale netwerken en computervisie.
blijkbaar doen zo ook dit.
Mvg

Dus mag de conclusie zijn dat het helemaal niet op Windows lijkt om gebruikers naar Linux te halen maar om de eigen software aan de man te brengen.
Dat stinkt zouden ze hier in de buurt zeggen.

Re: Linuxfx 10
« Reactie #88 Gepost op: 2020/08/05, 12:04:54 »
@nahjo,
Citaat
Dus mag de conclusie zijn dat het helemaal niet op Windows lijkt om gebruikers naar Linux te halen maar om de eigen software aan de man te brengen.
Dat stinkt zouden ze hier in de buurt zeggen.
Beetje van twee kanten zeker zijn OS promoten en software die ook zal werken in Ubuntu20.04.
De software zal enkel Linux zijn denk ik?
mvg
c'est dur la vie d'artiste

Re: Linuxfx 10
« Reactie #89 Gepost op: 2020/08/05, 12:15:01 »
Citaat van: rive gauche
Enkel de startknop hebben we niet klaar gekregen heb hulp gekregen van beheerder zorinforum,snapte niet alles
Blijven oefenen en het komt goed . ik heb nochtans de startknop kunnen veranderen  ;)
Twijfel toch of wel 100% juist is ...


c'est dur la vie d'artiste

JorisC

  • Gast
Re: Linuxfx 10
« Reactie #90 Gepost op: 2020/08/05, 12:39:55 »
Citaat van: rive gauche
Twijfel toch of wel 100% juist is ...
Bij twijfels altijd welkom om eens komen te kijken en zal u ook tonen hoe simpel het is die startknop aan te passen met een ander icoontje .
Wil u ook altijd tonen hoe ik zelf zonder tweaktooltjes mijn desktop , taakbalk inbegrepen  omtover naar een linux uitzicht . Ik ben iemand met geduld , als je het niet onmiddelijk snapt , geen probleem om het nog eens uit te leggen .  =)

Wat ik jammer vind dat je altijd beweert dat windowsfx Ubuntu 20.04
Welke bestandsbeheerder word er bij Ubuntu 20.04 meegeleverd
Ik ben tot de vaststelling gekomen dat windowsfx nemo als standaard bestandsbeheerder gebruikt .


nahjo

  • Gast
Re: Linuxfx 10
« Reactie #91 Gepost op: 2020/08/05, 12:52:47 »
@nahjo,
Citaat
Dus mag de conclusie zijn dat het helemaal niet op Windows lijkt om gebruikers naar Linux te halen maar om de eigen software aan de man te brengen.
Dat stinkt zouden ze hier in de buurt zeggen.
Beetje van twee kanten zeker zijn OS promoten en software die ook zal werken in Ubuntu20.04.
De software zal enkel Linux zijn denk ik?
mvg
Misschien willen ze op deze wijze meer data verzamelen voor hun 'gezichtsherkenning' software. Met het gezicht van de gebruiker, het IP adres en de code van de distro heb je al iets  :evil:



Re: Linuxfx 10
« Reactie #92 Gepost op: 2020/08/05, 12:54:55 »
Citaat van: rive gauche
Twijfel toch of wel 100% juist is ...
Bij twijfels altijd welkom om eens komen te kijken en zal u ook tonen hoe simpel het is die startknop aan te passen met een ander icoontje .
Wil u ook altijd tonen hoe ik zelf zonder tweaktooltjes mijn desktop , taakbalk inbegrepen  omtover naar een linux uitzicht . Ik ben iemand met geduld , als je het niet onmiddelijk snapt , geen probleem om het nog eens uit te leggen .  =)

Wat ik jammer vind dat je altijd beweert dat windowsfx Ubuntu 20.04
Welke bestandsbeheerder word er bij Ubuntu 20.04 meegeleverd
Ik ben tot de vaststelling gekomen dat windowsfx nemo als standaard bestandsbeheerder gebruikt .
Je bent ook ne super pro ....ben maar ne nele  :)
Natuurlijk blijk ik zeggen dat ubuntu 20.04 is met de cinnamon versie 4.6.6 al vergeten soms?
Zelfde gedaan met Zorin 15 want met Gmone trok het op niet veel!
Dan installatie gedaan skin cinnamon en is veel mooier.
c'est dur la vie d'artiste

Offline M_aD

  • Forumteam
Re: Linuxfx 10
« Reactie #93 Gepost op: 2020/08/05, 18:50:39 »
Citaat van: rive gauche
Twijfel toch of wel 100% juist is ...
Bij twijfels altijd welkom om eens komen te kijken en zal u ook tonen hoe simpel het is die startknop aan te passen met een ander icoontje .
Wil u ook altijd tonen hoe ik zelf zonder tweaktooltjes mijn desktop , taakbalk inbegrepen  omtover naar een linux uitzicht . Ik ben iemand met geduld , als je het niet onmiddelijk snapt , geen probleem om het nog eens uit te leggen .  =)

Wat ik jammer vind dat je altijd beweert dat windowsfx Ubuntu 20.04
Welke bestandsbeheerder word er bij Ubuntu 20.04 meegeleverd
Ik ben tot de vaststelling gekomen dat windowsfx nemo als standaard bestandsbeheerder gebruikt .
Linuxfx (voorheen Windowsfx) is gebaseerd op ubuntu 20.04. Je kan een distributie samenstellen zoals je zelf wil met desktop omgevingen en programma's als je er eentje wil bouwen. Dat Ubuntu Nautilus en Gnome gebruikt wil niet zeggen dat je verplicht bent om dat voor je distributie te gebruiken.  Zoals eerder gezegd, Linuxfx maakt gebruik van Cinnamon en dus Nemo welke de standaard file manager is van Cinnamon en overigens een fork van Nautilus.

Dat de naam nog als Windowsfx via inxi te zien is heeft er waarschijnlijk mee te maken dat de makers van Linuxfx het als Windowsfx als nieuwe distributie uit hadden gebracht en MS hierop tegen was waardoor het gewoon weer Linuxfx werd maar ze vergeten zijn het in de kern nog even aan te passen. Of het heeft een andere reden, i don't know.
Linuxfx bestaat overigens al langer en maakte voorheen gebruik van KDE/ KDE Plasma: https://distrowatch.com/table.php?distribution=linuxfx
« Laatst bewerkt op: 2020/08/05, 18:53:26 door M_aD »
Ubuntu CoC Signed.
Ubuntu Member sinds Oktober 2020.

Re: Linuxfx 10
« Reactie #94 Gepost op: 2020/08/06, 20:01:46 »
@ M_aD,
Citaat
Linuxfx (voorheen Windowsfx) is gebaseerd op ubuntu 20.04. Je kan een distributie samenstellen zoals je zelf wil met desktop omgevingen en programma's als je er eentje wil bouwen. Dat Ubuntu Nautilus en Gnome gebruikt wil niet zeggen dat je verplicht bent om dat voor je distributie te gebruiken.  Zoals eerder gezegd, Linuxfx maakt gebruik van Cinnamon en dus Nemo welke de standaard file manager is van Cinnamon en overigens een fork van Nautilus.

Dat de naam nog als Windowsfx via inxi te zien is heeft er waarschijnlijk mee te maken dat de makers van Linuxfx het als Windowsfx als nieuwe distributie uit hadden gebracht en MS hierop tegen was waardoor het gewoon weer Linuxfx werd maar ze vergeten zijn het in de kern nog even aan te passen. Of het heeft een andere reden, i don't know.
Linuxfx bestaat overigens al langer en maakte voorheen gebruik van KDE/ KDE Plasma: https://distrowatch.com/table.php?distribution=linuxfx

Zo is het , je moet het enkel snappen bij de eene valt de %u20AC snel en bij andere is het een biljet :)
Wat nemo betreft als je die niet goed vind installeer gewoon andere file manager .
Is mijn Zori in# 82 nu ineens Win10? Nee nog altijd Zorin 15.02.
Mvg

Moderator edit: quote gerepareerd
« Laatst bewerkt op: 2020/08/07, 10:01:47 door Ron »
c'est dur la vie d'artiste

JorisC

  • Gast
Re: Linuxfx 10
« Reactie #95 Gepost op: 2020/08/06, 20:13:02 »
Niet te geloven !
Ik ga thuis op mijn computer mijn ubuntu 20.04 tweaken dat die er   hetzelfde uitziet als windows 10. Mag hé .
Ik kan  ook iets anders doen .Ik heb een nieuwe linux distro ontwikkeld  die lijkt op windows 10 en ga het aanbieden als installlatie medium zodat iedereen het kan downloaden !  ;)

Re: Linuxfx 10
« Reactie #96 Gepost op: 2020/08/06, 20:24:41 »
Niet te geloven !
Ik ga thuis op mijn computer mijn ubuntu 20.04 tweaken dat die er   hetzelfde uitziet als windows 10. Mag hé .
Ik kan  ook iets anders doen .Ik heb een nieuwe linux distro ontwikkeld  die lijkt op windows 10 en ga het aanbieden als installlatie medium zodat iedereen het kan downloaden !  ;)
[/quote
Hahah tis wel te geloven , enkel jij snapt echt geen yota van!blijf erbij ubuntu 20.04 cinnamon versie met tweaks!
Is al  van 1 april online .Denk wel iemand die al 13 jaar systemen ontwikkeld toch beetje weet hoe ver hij kan gaan.
Zullen zien staathet  eind jaar nog online ,zul jetoch moeten ophouden met roepen toch?


« Laatst bewerkt op: 2020/08/06, 20:32:17 door rive gauche »
c'est dur la vie d'artiste

JorisC

  • Gast
Re: Linuxfx 10
« Reactie #97 Gepost op: 2020/08/06, 20:54:19 »
Ik heb ergens gelezen , fantastisch wat die man gedaan heeft .
Kun je zelf ook hoor !
https://www.youtube.com/watch?v=2YtDH7rkyX8


Re: Linuxfx 10
« Reactie #98 Gepost op: 2020/08/06, 21:02:49 »
Ik heb ergens gelezen , fantastisch wat die man gedaan heeft .
Kun je zelf ook hoor !
https://www.youtube.com/watch?v=2YtDH7rkyX8
#82  :)
c'est dur la vie d'artiste

Re: Linuxfx 10
« Reactie #99 Gepost op: 2020/08/06, 22:16:11 »
Ik raak een beetje de draad kwijt met het antwoord gelijk in de quote te zetten. Dat leest voor geen meter.
#94
« Laatst bewerkt op: 2020/08/06, 22:19:14 door dellkubuntu »
Kubuntu 20.04