Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Stel jezelf voor  (gelezen 844385 keer)

Re: Stel jezelf voor
« Reactie #2750 Gepost op: 2011/07/23, 21:48:52 »
Dat hardnekkig ook, hoor... :P ;)
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #2751 Gepost op: 2011/07/23, 21:52:53 »
Maar toch wel leuk weer te zien ...........
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline Tom

  • Lid
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #2752 Gepost op: 2011/07/23, 21:55:45 »
Foei Ron werken jullie met een webcam. :o :o
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Stel jezelf voor
« Reactie #2753 Gepost op: 2011/07/23, 22:00:41 »
Had ik per ongeluk aangelaten,sorry  :-[
Dank jullie wel  ;)
Kubuntu 20.04

Re: Stel jezelf voor
« Reactie #2754 Gepost op: 2011/07/23, 22:34:39 »
Welkom terug Sandra! Ben blij dat je terugbent :)

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #2755 Gepost op: 2011/07/23, 22:48:38 »
Foei Ron werken jullie met een webcam. :o :o
Telepatisch contact met een hond ......
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Stel jezelf voor
« Reactie #2756 Gepost op: 2011/07/23, 23:22:59 »
Dellkubuntu, welkom terug.

Offline Plots

  • Lid
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #2757 Gepost op: 2011/07/28, 08:28:56 »

Getuigd van weinig doorzettings vermogen .. jammer.

Als je hiermee een reactie wilde uitlokken dan is je dat bij deze gelukt.

Al 10 jaar lang probeer ik desktop Linux, meestal om de twee jaar. Linux op de desktop gaat vooruit maar kan niet tippen aan Linux voor servers. Ook niet aan Windows XP. Ik gebruik nog steeds een heel oude pentium zonder grafisch scherm voor bepaalde doeleinden. Deze computer heeft nog dienst gedaan als firewall en router in een tijd toen Ziggo en KPN nog geen routers leverde, maar alleen modems. Ik had toen een coax netwerk, zolang is het al geleden.

Probeer me niet wijs te maken dat je Linux schaakprogramma's kunt vergelijken bij bijvoorbeeld Fritz, dat is een Lada vergelijken met een Mercedes. Linux volgelingen komen ook altijd op de proppen met Gimp zodra je over Fotoshop begint, dat is ook zo'n kromme vergelijking.

En als je wilt vergelijken, ik wil een auto starten en wegrijden, en niet eerst een paar dagen onder de motorkap werken. Ik heb geen enkel probleem met Windows 7, nu niet en ook nooit gehad.

Als je raad vraagt in een Linux forum weet je nooit of je iemand hebt die ervaring heeft of dat je iemand hebt die alleen maar wat internet, emailt en mp3-tje speelt.


Offline Tom

  • Lid
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #2758 Gepost op: 2011/07/28, 09:16:54 »
Ervaring op een Linux forum tsja het zelfde is ook dikwijls op een Windows Forum ,de meeste daar kennen alleen iets of veel over games.
Hebben ze een IE probleem slaan ze tilt.
Schaak wat betreft Fritz die ken ik niet  en die van Ubuntu zijn inderdaad tamelijk makkelijk ,maar ik speel ook liever fysiek met iemand schaak inclusief een kopje koffie erbij. ;)

En als je wilt vergelijken, ik wil een auto starten en wegrijden, en niet eerst een paar dagen onder de motorkap werken. < Dat is een punt waar ik u gelijk in geef.
Het spel ( OS ) moet gewoon werken zonder geleuter en gezever, bij de meeste gaat dat ook zo .. maar bij velen ook niet (meestal hardware , drivers problemen).
Wat Gimp betreft daar heeft u ook weer een punt ,dat heb ik al dikwijls gehoord dus kan kloppen.
Wat betreft Windows daar heb ik ook nooit problemen mee gehad ,zelfs geen blauwscherm alleen kon mijn PC niet meer goed om met Vista.
Nu dat Windows er gelikter  uit ziet daar heeft u zelfs 100% gelijk in eerlijk is eerlijk.
Wat betreft een reactie uitlokken ja dat klopt ..maar nu begrijp ik uw redenen ook beter of te wel goed uitgelegd.
Niks voor ongoed ,hoofdzaak u heeft plezier op uw Computer gelijk welk systeem u ook gebruikt.
Vriendelijke groeten Tom. :)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Mauritso

  • Lid
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #2759 Gepost op: 2011/07/28, 15:06:06 »

Getuigd van weinig doorzettings vermogen .. jammer.

Als je hiermee een reactie wilde uitlokken dan is je dat bij deze gelukt.

Al 10 jaar lang probeer ik desktop Linux, meestal om de twee jaar. Linux op de desktop gaat vooruit maar kan niet tippen aan Linux voor servers. Ook niet aan Windows XP. Ik gebruik nog steeds een heel oude pentium zonder grafisch scherm voor bepaalde doeleinden. Deze computer heeft nog dienst gedaan als firewall en router in een tijd toen Ziggo en KPN nog geen routers leverde, maar alleen modems. Ik had toen een coax netwerk, zolang is het al geleden.

Probeer me niet wijs te maken dat je Linux schaakprogramma's kunt vergelijken bij bijvoorbeeld Fritz, dat is een Lada vergelijken met een Mercedes. Linux volgelingen komen ook altijd op de proppen met Gimp zodra je over Fotoshop begint, dat is ook zo'n kromme vergelijking.

En als je wilt vergelijken, ik wil een auto starten en wegrijden, en niet eerst een paar dagen onder de motorkap werken. Ik heb geen enkel probleem met Windows 7, nu niet en ook nooit gehad.

Als je raad vraagt in een Linux forum weet je nooit of je iemand hebt die ervaring heeft of dat je iemand hebt die alleen maar wat internet, emailt en mp3-tje speelt.



En een Lada is gratis?
Gimp is een gratis programma, dat het niet kan tippen aan Photoshop dat is logisch maarja voor Photoshop betaal je ook wat 1010.31 (https://store2.adobe.com/cfusion/store/html/index.cfm?store=OLS-NL&event=displayProduct&categoryPath=/Applications/photoshop&distributionMethod=FULL).

Voor een Windows 7 licentie betaal je ook geld, ok je krijgt het "gratis" bij je pc maarja dat is erg relatief. Je kan een pc niet zomaar zonder Windows kopen. (ok het kan wel als je een mac koopt, maar dan staat er nog geen linux op of helemaal niets.)

Met vriendelijke groet,
Maurits

ps: Dit is niet aanvallend bedoeld ofzo, maar ik wou het even gezegd hebben.
en sorry voor het off-topic.

Offline elendil

  • Lid
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #2760 Gepost op: 2011/07/28, 22:58:41 »

Als je raad vraagt in een Linux forum weet je nooit of je iemand hebt die ervaring heeft of dat je iemand hebt die alleen maar wat internet, emailt en mp3-tje speelt.
Dit is een opmerking die heel wat mensen op dit forum zwaar tekort doet!
Ik heb hier heel wat vragen voorbij zien komen op het gebied van videokaarten, servers, netwerken, hard- en software problemen waarvan ik totaal geen sjoege had, maar die op een prima en snelle wijze werden verholpen. Zonder dat men op de vragensteller neerkeek.
Heel wat anders dan ik in de tijd tussen '89 en '09 op de Windows forums zag gebeuren. Daar kon je er donder op zeggen dat als je niet een bepaald 'niveau' had, je óf werd neergesabeld, óf gewoon niet geholpen werd.

Sorry voor het off-topic zijn, maar deze opmerking moest me even van het hart.


-=[ Not all those who wander are lost ]=-

Re: Stel jezelf voor
« Reactie #2761 Gepost op: 2011/07/28, 23:02:13 »

Getuigd van weinig doorzettings vermogen .. jammer.

Als je hiermee een reactie wilde uitlokken dan is je dat bij deze gelukt.

Al 10 jaar lang probeer ik desktop Linux, meestal om de twee jaar. Linux op de desktop gaat vooruit maar kan niet tippen aan Linux voor servers. Ook niet aan Windows XP. Ik gebruik nog steeds een heel oude pentium zonder grafisch scherm voor bepaalde doeleinden. Deze computer heeft nog dienst gedaan als firewall en router in een tijd toen Ziggo en KPN nog geen routers leverde, maar alleen modems. Ik had toen een coax netwerk, zolang is het al geleden.

Probeer me niet wijs te maken dat je Linux schaakprogramma's kunt vergelijken bij bijvoorbeeld Fritz, dat is een Lada vergelijken met een Mercedes. Linux volgelingen komen ook altijd op de proppen met Gimp zodra je over Fotoshop begint, dat is ook zo'n kromme vergelijking.

En als je wilt vergelijken, ik wil een auto starten en wegrijden, en niet eerst een paar dagen onder de motorkap werken. Ik heb geen enkel probleem met Windows 7, nu niet en ook nooit gehad.

Als je raad vraagt in een Linux forum weet je nooit of je iemand hebt die ervaring heeft of dat je iemand hebt die alleen maar wat internet, emailt en mp3-tje speelt.



Tja, erg jammer dat je de meesten hier zo neerzet. Ik moet zeggen dat deze community toch wel een van de beteren is om met je computerproblemen aan te komen. Op Windows-fora is het niveau toch meestal wat lager helaas.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #2762 Gepost op: 2011/07/28, 23:20:36 »
En als je wilt vergelijken, ik wil een auto starten en wegrijden, en niet eerst een paar dagen onder de motorkap werken.

Onjuiste vergelijking. Ubuntu = 20 minuten installeren (basisinstallatie), vervolgens maximaal anderhalf uur netjes afwerken (instellen zoals ik het wil en erbij installeren wat ik wil). Vooruit, laat ik het afronden op twee uur totaal. Maar dan is ook echt alles 100 % af.

Dat is me bij Windows nooit gelukt. Vijf tot zes uur werk, gemiddeld. Voor hetzelfde resultaat.

En dan laat ik het tijdvretende onderhoud nog buiten beschouwing. Bij Ubuntu hoef je alleen de centraal aangeboden updates te verwerken. Bij Windows kost het onderhoud veel meer tijd, niet alleen door de vele decentrale updates maar ook door dingen als defragmenteren etc.

Voor de enkele dingen die je wel in Windows kunt en niet in Linux, is een tweevoudige opstart ideaal.

Voor mij beperkt het W.-gebruik zich overigens tot het bijwerken van de TomTom. Enfin, dan heb ik tenminste niet helemaal voor niets geld betaald voor die Windowslicentie.  :P
« Laatst bewerkt op: 2011/07/28, 23:24:39 door Pjotr »

Re: Stel jezelf voor
« Reactie #2763 Gepost op: 2011/07/29, 08:30:21 »
moderator:

Kunnen we nu weer ontopic gaan ?  En dit draadje open laten voor nieuwe leden die zich willen voorstellen ?  Of leden die al wat langer lid zijn en zich nu eens willen "outen" ? 
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline Der Alte

  • Lid
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #2764 Gepost op: 2011/08/01, 10:47:17 »
Hallo,
Ik ben 47 jaar en ben geheel overgestapt op Linux Mint zonder dual boot, ik had het jaren geleden  al eens geprobeerd met mijn Sony Vaio en Ubuntu maar dat liep op niks uit, het beeldscherm werkte nooit goed en de verbinding kwam ook altijd maar moeilijk tot stand. Jaren lang heb ik op een Belinea laptop met XP gedraaid tot de laptop scharnieren het begaven en werd ik getipt om een Thinkpad T60 of 61 te kopen en daar Liniux op te gaan draaien.
Op een paar kleine dingetjes na loopt alles vanaf het begin feilloos, maar ik ga mij eerst goed verdiepen in de materie en proberen zelf die kleine dingetjes te tackelen, want ik vindt dit een vereiste voor mijzelf.
Ooit toen ik met Windows begon heb ik mijzelf ook het DOS eigen gemaakt en dat is voor Linux zeker ook erg bruikbaar om met de terminal problemen op te lossen.

Binnenkort wil ik op een oudere pc of laptop meerdere distro's gaan proberen waaronder ook Ubuntu en de varianten, maar ook Red Hat, Debian, PcLinuxOS en dergelijke, dit om later met Mandriva en dergelijke te kunnen werken. Enfin er is nog veel en ik sta overal voor open, maar tot op heden is het een waar genoegen om met Linux te werken en te zien welke grote stap vooruit is gemaakt de laatste 2 jaar.
« Laatst bewerkt op: 2011/08/01, 11:00:31 door Der Alte »

Offline Tom

  • Lid
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #2765 Gepost op: 2011/08/01, 11:38:24 »
Hartelijk welkom op ons Forum. :D
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #2766 Gepost op: 2011/08/01, 12:01:52 »
@Der Alte:
Welkom, en meteen een tip: doe de experimenten niet op een productiemachine, maar hou werkpaard en luxepaard apart.

Zet op 't werkpaard een door-en-door betrouwbare en stabiele LTS-versie, zoals Ubuntu 10.04 of Linux Mint 9. En doe 't experimenteerwerk op een proefbak. Dan gebeurt er nooit iets rampzaligs.  :)

Re: Stel jezelf voor
« Reactie #2767 Gepost op: 2011/08/01, 12:45:48 »
Ik ben van november 1951 en werk ca 3 of 4 jaar met ubuntu.
Enerzijds vind ik het prettig, zeker als alles naar behoren functioneert, maar bij xp kon ik zelf bepaalde problemen oplossen. Dat lukt me bij ubuntu niet.
Ik begin ubuntu nu wel beter te leren kennen. Kan nu zelf software downloaden en verwijderen.
MAARRRR  sinds een kennis van me ubuntu 8.4 geupdated heeft naar 10.4 werkt picasa niet meer. Ik ben dus een heel veel mooie foto's kwijt.
Ook werkt audacity niet op ubuntu bij mij.
Dit doe ik dus bij windows xp. En daar zit ik met een ander probleem: ik kan mijn eigen lp-collectie niet op cd branden; xp denkt dat dit illegaal branden is. Met welke brander kan ik dit wel doen in xp? Of kan ik alles opslaan op een usb-stick en dan branden in ubuntu? En hoe krijg is picasa weer aan de gang?
Ik wil niet persé alleen maar met Picasa werken. Als ik maar bij de picasa-foto's kan om ze in F-Spot op te slaan, ben ik ook tevreden. Maar daar moet picasa het wel even voor doen. Bij 8.4 werkte picasa perfect.
In hoeverre zijn wij computergebruikers mede verantwoordelijk voor (toekomstige) kernrampen.
Computer is interessant en indrukwekkend maar...http://www.hoedoe.nl/natuur-milieu/milieu/hoe-verklein-ik-mijn-mondiale-voetafdruk

Re: Stel jezelf voor
« Reactie #2768 Gepost op: 2011/08/01, 16:52:23 »
Allereerst welkom op het forum, aldegonda.

Voor je foto's: open even een topic in het board "Software en configuratie".
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline Der Alte

  • Lid
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #2769 Gepost op: 2011/08/01, 16:56:48 »
@Der Alte:
Welkom, en meteen een tip: doe de experimenten niet op een productiemachine, maar hou werkpaard en luxepaard apart.

Zet op 't werkpaard een door-en-door betrouwbare en stabiele LTS-versie, zoals Ubuntu 10.04 of Linux Mint 9. En doe 't experimenteerwerk op een proefbak. Dan gebeurt er nooit iets rampzaligs.  :)

Op mijn huidige laptop blijft Mint draaien en ik koop speciaal voor het experimenteren een P4 voor weinig om idd geen rampzalige dingen te laten gebeuren.
 

Re: Stel jezelf voor
« Reactie #2770 Gepost op: 2011/08/09, 17:00:39 »
Zal me ook even voorstellen.
Ik ben dus Hein, 44 jaar en ben overgestapt op Ubuntu op 29-07-2011.
Dit nadat Windows XP was gecrasht en niet meer hersteld kon worden.
Tot nu toe bevalt het prima.......op het aan de praat krijgen van mijn printer na.  ;)  XD

Re: Stel jezelf voor
« Reactie #2771 Gepost op: 2011/08/09, 20:16:51 »
Welkom Hein.

Heb je al een topicje geopend in hardware en drivers ?
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #2772 Gepost op: 2011/08/09, 20:25:31 »
Welkom Hein.!

Offline elendil

  • Lid
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #2773 Gepost op: 2011/08/09, 23:09:08 »
Zal me ook even voorstellen.
Ik ben dus Hein, 44 jaar en ben overgestapt op Ubuntu op 29-07-2011.
Dit nadat Windows XP was gecrasht en niet meer hersteld kon worden.
Tot nu toe bevalt het prima.......op het aan de praat krijgen van mijn printer na.  ;)  XD
Welkom Hein!
Om wat voor printer gaat het?


-=[ Not all those who wander are lost ]=-

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Stel jezelf voor
« Reactie #2774 Gepost op: 2011/08/10, 07:47:37 »