Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Upgrade naar Ubuntu LTS 12.04  (gelezen 1109 keer)

Upgrade naar Ubuntu LTS 12.04
« Gepost op: 2012/08/31, 20:55:01 »
Beste mensen,

Ik heb zojuist Ubuntu LTS 12.04 schoon geïnstalleerd op mijn Acer Travelmate 2310.
Of de laptop er qua snelheid op achteruit is gegaan... weet ik zo net niet.

Mijn vraag nu; was dit een slimme zet/kan het geen kwaad en gaat het systeem er niet op achteruit of is het handiger om te downgraden terug naar 10.04 LTS?

Systeemconfiguratie:
Processor: Intel Celeron M 1,4 GHz
Geheugen: 1 GB
Harde schijf: 50 GB

Groeten,
Niels

Offline jan11000

  • Lid
Re: Upgrade naar Ubuntu LTS 12.04
« Reactie #1 Gepost op: 2012/08/31, 21:03:23 »
En wat is je vraag?

Re: Upgrade naar Ubuntu LTS 12.04
« Reactie #2 Gepost op: 2012/08/31, 21:35:03 »
Met die specs kun je beter uitloggen en op het inlogscherm kiezen voor Sessie --> Ubuntu 2D
Dat zal perfect draaien :)

Offline Dave

  • Lid
Re: Upgrade naar Ubuntu LTS 12.04
« Reactie #3 Gepost op: 2012/08/31, 22:12:44 »
http://www.psychocats.net/ubuntu/classicgnome

zelf zou ik dan  "no effects" kiezen in dat voorbeeld.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Upgrade naar Ubuntu LTS 12.04
« Reactie #4 Gepost op: 2012/08/31, 22:17:17 »
Op die machine zou ik liever Xubuntu zetten, dat is lichter, maar ik ben bevooroordeeld :lol:
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Upgrade naar Ubuntu LTS 12.04
« Reactie #5 Gepost op: 2012/08/31, 22:26:17 »
Classic Gnome raad ik af, een halfbakken rommeltje is het. Dan kun je beter voor Xfce gaan.

Offline RikRik

  • Lid
Re: Upgrade naar Ubuntu LTS 12.04
« Reactie #6 Gepost op: 2012/08/31, 22:27:42 »
Citaat
Ik heb zojuist Ubuntu LTS 12.04 schoon geïnstalleerd op mijn Acer Travelmate 2310.
Of de laptop er qua snelheid op achteruit is gegaan... weet ik zo net niet.

M.a.w Ubuntu 12.04 draait als een Trein..

Offline Dave

  • Lid
Re: Upgrade naar Ubuntu LTS 12.04
« Reactie #7 Gepost op: 2012/09/01, 00:09:06 »
Zo is het. Niks mis met Ubuntu

Offline Dave

  • Lid
Re: Upgrade naar Ubuntu LTS 12.04
« Reactie #8 Gepost op: 2012/09/01, 00:13:37 »
Classic Gnome raad ik af, een halfbakken rommeltje is het. Dan kun je beter voor Xfce gaan.

Integendeel, tis perfect in het gebruiksgemak wat we door de jaren heen gewend zijn.
Meer hoeft dat niet te zijn. Minder ook niet.
En het staat standaard allemaal al geïnstalleerd, enkel de aanvulling voor de layout haal je nog even op.


Re: Upgrade naar Ubuntu LTS 12.04
« Reactie #9 Gepost op: 2012/09/01, 13:18:31 »
Classic Gnome raad ik af, een halfbakken rommeltje is het. Dan kun je beter voor Xfce gaan.

Integendeel, tis perfect in het gebruiksgemak wat we door de jaren heen gewend zijn.
Meer hoeft dat niet te zijn. Minder ook niet.
En het staat standaard allemaal al geïnstalleerd, enkel de aanvulling voor de layout haal je nog even op.


Ach joh, het is verre van perfect. De code wordt nauwelijks onderhouden, de interface bevat ontzettend veel schoonheidsfoutjes. De vensterbeheerder maakt vensters vierkant, Alt+tab werkt moeilijk. Rechtsklikken op een paneel is onmogelijk gemaakt, het zit ergens tussen GNOME 2 en 3 in.

Offline Dave

  • Lid
Re: Upgrade naar Ubuntu LTS 12.04
« Reactie #10 Gepost op: 2012/09/01, 18:35:50 »
Niks mis met Gnome 2 en totaal geen probleem mee, integendeel.
Anders vluchtte ik ook wel naar een andere zoals hier veel gepredikt wordt maar die standaard progjes krijg je er dan ook weer bij.
Ubuntu zelf bevalt me gewoon nog het beste, alleen geen zin in unity.

Re: Upgrade naar Ubuntu LTS 12.04
« Reactie #11 Gepost op: 2012/09/07, 22:26:15 »
Ik ben teruggegaan naar mijn ouder vertrouwde LTS-versie. Opzich vertraagde 12 mijn laptop nauwelijks, maar mijn scherm is klein en ik kon nauwlijks een webpagina volledig bekijken door het dock links van het scherm, en ook al is die te verplaatsen en dergelijke, ik ben mooi teruggegaan.

Beetje jammer trouwens dat niemand mijn vraag simpel beantwoord heeft, maar iedereen eromheen moest draaien en niet relevante informatie moest geven, ben ik niet gewend van hier.

Groet,
Niels

Re: Upgrade naar Ubuntu LTS 12.04
« Reactie #12 Gepost op: 2012/09/07, 22:30:58 »
Ik ben teruggegaan naar mijn ouder vertrouwde LTS-versie. Opzich vertraagde 12 mijn laptop nauwelijks, maar mijn scherm is klein en ik kon nauwlijks een webpagina volledig bekijken door het dock links van het scherm, en ook al is die te verplaatsen en dergelijke, ik ben mooi teruggegaan.

Beetje jammer trouwens dat niemand mijn vraag simpel beantwoord heeft, maar iedereen eromheen moest draaien en niet relevante informatie moest geven, ben ik niet gewend van hier.

Groet,
Niels
* Je vraagt of het systeem erop achteruit is gegaan, en zelf weet je het ook niet. Hoe moeten wij daar dan achter komen?
* Er worden meerdere alternatieven aangeraden om je systeem mogelijk sneller te maken.
* Wij zijn ook maar vrijwilligers die af en toe wat kibbelen, en een gegeven paard... ;)
« Laatst bewerkt op: 2012/09/07, 22:38:43 door Cumulus007 »

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Upgrade naar Ubuntu LTS 12.04
« Reactie #13 Gepost op: 2012/09/07, 22:44:17 »
Beetje jammer trouwens dat niemand mijn vraag simpel beantwoord heeft, maar iedereen eromheen moest draaien en niet relevante informatie moest geven, ben ik niet gewend van hier.
We kunnen natuurlijk geen antwoord geven op vragen die je niet stelt, we zijn geen helderzienden.

Voor de vorm (je bent immers al terug naar 10.04) zal ik nog een vraag beantwoorden:

, maar mijn scherm is klein en ik kon nauwlijks een webpagina volledig bekijken door het dock links van het scherm, en ook al is die te verplaatsen en dergelijke,
Je kunt de starterbalk op autohide zetten: tandwieltje rechtsboven: Systeeminstellingen, Uiterlijk, Gedrag, Starter automatisch verbergen -> aan

« Laatst bewerkt op: 2012/09/07, 22:50:40 door markba »

Offline RikRik

  • Lid
Re: Upgrade naar Ubuntu LTS 12.04
« Reactie #14 Gepost op: 2012/09/07, 23:16:01 »
@Niels,  er zij hier, denk ik, geen forumleden te vinden die de intentie hebben om een vraag of probleem niet serieus te nemen. Je schreef: Of de laptop er qua snelheid op achteruit is gegaan... weet ik zo net niet.
M.a.w geen idee of de snelheid minder is, betekent: nauwelijks, of geen,  verschil met m'n vorige versie..
Waarom zou je dan überhaupt  downgraden?
« Laatst bewerkt op: 2012/09/08, 00:31:47 door RikRik »