Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Eigen repository maken  (gelezen 3024 keer)

Offline vis

  • Lid
Eigen repository maken
« Gepost op: 2008/10/29, 14:56:07 »
Beste,

Weet hier iemand hoe je een eigen repository kan maken? Zodat ik bepaalde paketten hier kwijt kan, die dan mensen als update kunnen installeren als ze mijn repository in hun sources.list hebben?

groeten,

Vis.


Offline vis

  • Lid
Eigen repository maken
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/03, 01:13:05 »
Bedankt voor je reactie. Ik heb er even naar gekeken, maar dit gaat er van uit dat je een locale repository maakt. Ik zou graag een repository willen maken op mijn webruimte van mijn hosting bedrijf of als alternatief op mijn Synolofy DS-107+ NAS disk, die ik dan ook door mensen van buitenaf wil laten benaderen. Hopelijk heeft er iemand nog een idee?

Vis

Eigen repository maken
« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/03, 09:46:09 »
Een repository is toch niet veel meer dan een web/ftp site met packages en een indexbestand? Volgens mij is het maken van goede deb packages lastiger.

Eigen repository maken
« Reactie #4 Gepost op: 2008/11/03, 12:39:21 »
Citaat van: vis
Bedankt voor je reactie. Ik heb er even naar gekeken, maar dit gaat er van uit dat je een locale repository maakt. Ik zou graag een repository willen maken op mijn webruimte van mijn hosting bedrijf of als alternatief op mijn Synolofy DS-107+ NAS disk, die ik dan ook door mensen van buitenaf wil laten benaderen. Hopelijk heeft er iemand nog een idee?

Vis
Is al even geleden dat ik het heb gebruikt, maar ik heb hier wel degelijk een repository mee gemaakt op tuxfamily.org. Daar zijn trouwens heel wat mensen die Falcon gebruiken.

Offline vis

  • Lid
Eigen repository maken
« Reactie #5 Gepost op: 2008/11/03, 12:47:00 »
Citaat van: AptlyNamed
Een repository is toch niet veel meer dan een web/ftp site met packages en een indexbestand? Volgens mij is het maken van goede deb packages lastiger.
Tuurlijk moet je eerst nog de debs maken, maar in mijn situatie moeten we er van uit gaan dat ik deze al heb. Het gaat mij er echt om, dat ik dit kan opbouwen op mijn eigen website en dus toegangelijk is voor de buitenwereld.

@Nunslaughter

Ik zal er nog wel een keer naar kijken in de hoop dat ik er nu wel uitkom, iig vind ik het fijn om te weten dat wat ik wil ook werkelijk te doen is. Alleen snap k er nog bijzonder weinig van :)

Offline Mij

  • Lid
Eigen repository maken
« Reactie #6 Gepost op: 2008/11/03, 12:52:05 »
maak een ppa op launchpad?
dan kan iedereen met deze regel
deb http://ppa.launchpad.net//ubuntu hardy main

de pakkettenlijst toevoegen. Dit is toch wat je bedoelt?

Eigen repository maken
« Reactie #7 Gepost op: 2008/11/03, 13:52:38 »
Citaat van: vis
Ik zal er nog wel een keer naar kijken in de hoop dat ik er nu wel uitkom, iig vind ik het fijn om te weten dat wat ik wil ook werkelijk te doen is. Alleen snap k er nog bijzonder weinig van :)
Als ik mij nog goed herinner, heb ik gewoon deze stappen gevolgd: http://falcon.kaarsemaker.net/10minutes.html
En daarna de de mappen op de server gezet.

Offline vis

  • Lid
Eigen repository maken
« Reactie #8 Gepost op: 2008/11/03, 16:07:51 »
Citaat van: Nunslaughter
Citaat van: vis
Ik zal er nog wel een keer naar kijken in de hoop dat ik er nu wel uitkom, iig vind ik het fijn om te weten dat wat ik wil ook werkelijk te doen is. Alleen snap k er nog bijzonder weinig van :)
Als ik mij nog goed herinner, heb ik gewoon deze stappen gevolgd: http://falcon.kaarsemaker.net/10minutes.html
En daarna de de mappen op de server gezet.
bedankt voor de link. De 10 minuten zijn nu 2 uur geworden en kom er niet uit. Ook het commando falcon configure, werkt bij mij niet. Ik snap er geen hout van. Misschien moet ik het weer een dagje uitstellen en er morgen weer met een frisse blik naar kijken. Hopelijk krijg ik het aan de praat, zou mij een hoop werk schelen.

Vis

Eigen repository maken
« Reactie #9 Gepost op: 2008/11/04, 00:12:33 »
Ik heb Falcon even geinstalleerd, hij staat blijkbaar in de repositories (ik heb het nog gebruikt onder Gutsy). En inderdaad, het werkt niet. "falcon configure" bestaat ook niet meer, typ maar eens falcon- in de terminal en dan de tab-toets. Geeneen van de beschikbare commandos werken.

Offline vis

  • Lid
Eigen repository maken
« Reactie #10 Gepost op: 2008/11/04, 00:21:22 »
Ik stuur wel een PM naar dennis, misschien wet hij de oplossing. In ieder geval erg bedankt voor het meedenken en proberen. Ik hou je op de hoogte als ik wat weet van dennis.

Eigen repository maken
« Reactie #11 Gepost op: 2008/11/04, 01:16:57 »
Ok, helemaal in orde.

Als het nog iets moest uitmaken, ik heb net zitten prullen met reprepro (zot ook gewoon in de ubuntu repo's) en heb gemakkelijk een eigen (lokale) repo kunnen maken.

Snelcursus:
Maak een map aan op uw desktop (even voor mijn gemak) genaamd "testrepo". daarin maakt ge nog een map "config" en daarin zet ge een bestand "distributions".
Dus: /home/user/Desktop/testrepo/config/distributions

Zet het volgende in dat bestand:
Codename: intrepid
Architectures: i386
Components: extra
#SignWith: yes

Eventueel SignWith uitcommenten als nodig.

Open de terminal en typ:
cd /home/user/Desktop/testrepo/
en dan:
reprepro -b . includedeb intrepid /pad/naar/deb/pakketje_0.1_all.deb

(of in 1 regel: reprepro -b /home/user/Desktop/testrepo/ includedeb intrepid /pad/naar/deb/pakketje_0.1_all.deb , maar dan worden de terminal opdrachten wel heel lang.)

Nu zou ge deze folders op uw website kunnen zetten en dit in uw sources.list:
deb http://www.voorbeeld.com/testrepo intrepid extra
of dit om te testen:
deb file:///home/user/Desktop/testrepo intrepid extra


Er zijn veel meer mogelijkheden zie ik, maar daar begin ik nu niet aan. Dit zou u wel goed op weg moeten helpen.

Offline vis

  • Lid
Eigen repository maken
« Reactie #12 Gepost op: 2008/11/05, 23:51:45 »
Beste Nunslaughter,

Hartelijk bedankt voor bovenstaande handleiding. Ik zal deze morgenavond rustg doornemen en mijn resultaat hier plaatsen. Erg bedankt voor je hulp.

Vis