Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Second Life  (gelezen 1081 keer)

Eddus

  • Gast
Second Life
« Gepost op: 2007/04/07, 13:04:44 »
Hoi,

Heb Second Life draaiende gekregen, echter het is veel te traag. Hoe kan dit? Want ik heb een supermoderne laptop, met een supergoed besturingssysteem.
- ATI Radeon M300
- Intel Centrino.
- Ubuntu
- Wireless g internet verbinding

Heeft iemand dezelfde problemen, of oplossingen hiervoor.

Groetjes
Eddy

Denzo

  • Gast
Second Life
« Reactie #1 Gepost op: 2007/04/07, 13:16:41 »
Je videokaart. En zo modern is een Centrino met een onboard kaartje niet hoor.

koos

  • Gast
Second Life
« Reactie #2 Gepost op: 2007/04/07, 13:39:12 »
Ik heb hem ook gespeeld, en soms was het goed, maar soms ook heel traag, heeft niet altijd met je computer te maken. Soms is het gewoon te druk met spelers.
Het spel gebruikt ook veel van je geheugen, ik heb 512 mb ram, en tijdens het spelen, als ik dan keek naar geheugen en wisselgeheugengebruik, te vinden onder systeem, beheer, procesbeheer, zat mijn geheugen al vrij snel aan de limiet en werd de swap gebruikt, eigenlijk tot nu toe enige programma die ik heb gebruikt die swap gebruikte, voor zover ik weet.

Denzo

  • Gast
Second Life
« Reactie #3 Gepost op: 2007/04/07, 13:46:13 »
Ik heb met mijn onboard kaart ( toen ik nog geen dedicated had ) ook wel eens geprobeerd en dat werkte over voor geen meter. En dan lag het niet aan de rest van m'n pc ( E6400 OC'ed, 2GB Ram ).

Eddus

  • Gast
Second Life
« Reactie #4 Gepost op: 2007/04/07, 14:12:11 »
Sjit, en ik maar denken dat mijn 1 jaar oude laptop zo modern en hip is. Zit zowel bij CPU als RAM op mijn limiet. Zou het beter lukken op windows, omdat het op Linux een test-versie is? Iemand ervaringen?

koos

  • Gast
Second Life
« Reactie #5 Gepost op: 2007/04/07, 14:20:21 »
zou best kunnen dat het onder windows beter loopt, de linuxversie is inderdaad alpha, maar 2 weken geleden toen ik het wel eens speelde, hoorde ik een hoop mensen klagen over traagheid, lag toen meer aan de servers van secondlife.
ik speel eigenlijk niet meer, omdat ik het niet veel aan vond, in mijn ogen is het meer een chatprogramma dan een spel.