Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: kalender evolution symc 2 way google calender  (gelezen 2140 keer)

abartels

  • Gast
kalender evolution symc 2 way google calender
« Gepost op: 2007/11/11, 08:37:43 »
Weet iemand of het mogelijk is(en hoe) om de kalender van evolution  te syncen met google calender, maar dan 2 kanten op ?

abartels

  • Gast
kalender evolution symc 2 way google calender
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/11, 16:10:52 »
kick:


niemand?

kalender evolution symc 2 way google calender
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/11, 17:09:25 »

abartels

  • Gast
kalender evolution symc 2 way google calender
« Reactie #3 Gepost op: 2007/11/11, 17:46:05 »
Citaat van: deFrysk
http://johnnyjacob.wordpress.com/2006/04/30/google-calendar-in-evolution/

maar andersom heb ik (nog) niet kunnen vinden
Vast bedankt voor deze link...

Echter die andersom is net zo belangrijk..

Moet zeggen dat als evolution dit kan, ik helemaal verkocht ben aan Ubuntu..helaas kan windows er niet af vanwegen een programma van de zaak..anders.....

Sledd

  • Gast
kalender evolution symc 2 way google calender
« Reactie #4 Gepost op: 2007/11/12, 10:37:00 »
Het is dan misschien niet met evolution, maar ik gebruik thunderbird met de lightning add-on in combinatie met de 'Provider for Google calendar'. Deze werkt voor mij echt uitstekend. Wellicht dat deze combinatie voor jou ook geschikt is.

abartels

  • Gast
kalender evolution symc 2 way google calender
« Reactie #5 Gepost op: 2007/11/12, 11:30:24 »
Citaat van: Sledd
Het is dan misschien niet met evolution, maar ik gebruik thunderbird met de lightning add-on in combinatie met de 'Provider for Google calendar'. Deze werkt voor mij echt uitstekend. Wellicht dat deze combinatie voor jou ook geschikt is.
mmm kende ik nog niet, maar ga eens kijken of het wat is..
wellicht dat de addon Provider for google ooit eens pas gemaakt wordt voor evolution(droom van een prog)


bedankt voor de tip

abartels

  • Gast
kalender evolution symc 2 way google calender
« Reactie #6 Gepost op: 2007/11/12, 18:54:45 »
heb dus de addon gedownload en geïnstalleerd. krijg echter de melding in het add-ons scherm:  vereist  extra onderdelen...

Welke en waar ik die vandaan moet halen wordt niet vermeld :(

Sledd

  • Gast
kalender evolution symc 2 way google calender
« Reactie #7 Gepost op: 2007/11/12, 19:31:53 »
Citaat van: abartels
heb dus de addon gedownload en geïnstalleerd. krijg echter de melding in het add-ons scherm:  vereist  extra onderdelen...

Welke en waar ik die vandaan moet halen wordt niet vermeld :(
De lightning add-on voegt de kalenderfunctionaliteit toe aan thunderbird, vervolgens regelt de 'provider for google calendar' de communicatie met de kalender van google.

abartels

  • Gast
kalender evolution symc 2 way google calender
« Reactie #8 Gepost op: 2007/11/12, 20:32:24 »
Citaat van: Sledd
Citaat van: abartels
heb dus de addon gedownload en geïnstalleerd. krijg echter de melding in het add-ons scherm:  vereist  extra onderdelen...

Welke en waar ik die vandaan moet halen wordt niet vermeld :(
De lightning add-on voegt de kalenderfunctionaliteit toe aan thunderbird, vervolgens regelt de 'provider for google calendar' de communicatie met de kalender van google.
ik heb de lighting addon geïnstalleerd(zit standaard in thunderbird als je hem via ubuntu installeert) en ik heb de "provider for google calendar" geïnstalleerd, echter deze laatste geeft in het add-on scherm de melding: vereist extra onderdelen..

ik zou graag een scherm print laten zien, maar kweenie hoe.

Sledd

  • Gast
kalender evolution symc 2 way google calender
« Reactie #9 Gepost op: 2007/11/12, 22:47:56 »
Het kan zijn dat de versies van lightning en die 'provider for google calendar' niet compatible met elkaar zijn, er is namelijk van beide pas een nieuwe versie uitgekomen. Heb je van lightning wel versie 0.7 en van 'provider for google calendar' versie 0.3.1?
Verder zou ik het niet zo goed weten.

En een screenshot kan je toch maken met printscreen, of zit daar nog een moeilijkheid achter?

abartels

  • Gast
kalender evolution symc 2 way google calender
« Reactie #10 Gepost op: 2007/11/12, 23:04:24 »
Citaat van: Sledd
Het kan zijn dat de versies van lightning en die 'provider for google calendar' niet compatible met elkaar zijn, er is namelijk van beide pas een nieuwe versie uitgekomen. Heb je van lightning wel versie 0.7 en van 'provider for google calendar' versie 0.3.1?
Verder zou ik het niet zo goed weten.

En een screenshot kan je toch maken met printscreen, of zit daar nog een moeilijkheid achter?
BAGGER!!!!!!!!!!!!
idd lightning versie 0.5 in ubuntu, geprobeerd 0.7 te installeren en vervolgens thunderbird over zijn nek!
Dus maar weer versie0.5 terug gezet en nog geen koppeling met google calender :( :(



de screenprint is niet moeilijk te maken, maar om die hier te plaatsen......

kalender evolution symc 2 way google calender
« Reactie #11 Gepost op: 2007/11/12, 23:21:30 »
Citaat
de screenprint is niet moeilijk te maken, maar om die hier te plaatsen......
een afbeelding kun je eenvoudig uploaden naar http://www.imageshack.us/
en de link naar de afbeelding kun je makkelijk plaatsen hier , lees http://forum.ubuntu-nl.org/help#img

Sledd

  • Gast
kalender evolution symc 2 way google calender
« Reactie #12 Gepost op: 2007/11/12, 23:21:46 »
Je zou van de versie history een oudere versie kunnen downloaden, dan even goed kijken welke compatible is met lightning versie 0.5.

Je screenshot moet je volgens mij eerst op een (hosting)site plaatsen en vervolgens in je bericht hiernaar verwijzen.

abartels

  • Gast
kalender evolution symc 2 way google calender
« Reactie #13 Gepost op: 2007/11/12, 23:51:07 »
Ik zal kijken naar een oudere versie...;(

overigens vind ik het wel jammer dat je met de nieuwste ubuntu kennelijk vaak gedwongen bent om oude versie van andere progs te gebruiken...

Sledd

  • Gast
kalender evolution symc 2 way google calender
« Reactie #14 Gepost op: 2007/11/12, 23:56:53 »
Citaat van: abartels
Ik zal kijken naar een oudere versie...;(

overigens vind ik het wel jammer dat je met de nieuwste ubuntu kennelijk vaak gedwongen bent om oude versie van andere progs te gebruiken...
Bij mij is zo een situatie nog niet voorgevallen, volgens mij komen de laatste versies op een gegeven moment wel via de repositories binnen (mits hij stabiel genoeg gevonden wordt door canonical)

Je kan ook altijd je eigen weg gaan en buiten de repository om de nieuwste versies installeren, alleen is hiervoor minder ondersteuning mogelijk.

Offline Dave

  • Lid
kalender evolution symc 2 way google calender
« Reactie #15 Gepost op: 2007/11/13, 10:46:27 »
kende heel deze kalenderoptie niet maar das toch wel handig.alleen zie ik nu een switch van Evolution naar thunderbird?

abartels

  • Gast
kalender evolution symc 2 way google calender
« Reactie #16 Gepost op: 2007/11/13, 11:29:40 »
Citaat van: Dave
kende heel deze kalenderoptie niet maar das toch wel handig.alleen zie ik nu een switch van Evolution naar thunderbird?
Mijn voorkeur gaat uit naar evolution, maar zolang deze niet een tweeweg communicatie kent met google calender, dan zal ik TB gebruiken

Offline KenSentMe

  • Lid
    • http://www.vandenieuwenhof.nl
kalender evolution symc 2 way google calender
« Reactie #17 Gepost op: 2007/11/13, 12:52:51 »
Volgens mij werkt de tweeweg-sync met Google Calendar nog niet in Evolution. Een omweg zou zijn om eerst met een server als Scheduleworld te syncen en die weer te laten syncen met Google Calendar. Helaas kun je scheduleworld en gc niet automatisch laten syncen, maar alleen door de sync zelf in werking te stellen.

Offline vis

  • Lid
kalender evolution symc 2 way google calender
« Reactie #18 Gepost op: 2008/01/05, 01:16:04 »
Als je wilt syncen met thunbird of evolution met een online agenda, kun je dit heel makkelijk doen met http://www.scheduleworld.com

Is in 5 minuten geconfigureerd en werkt perfect.