Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: pda synchroniseren  (gelezen 1880 keer)

Vostor

  • Gast
pda synchroniseren
« Gepost op: 2008/06/10, 12:13:56 »
Hallo,
Ik overweeg ernstig om over te stappen naar Ubuntu. (van Vista)
Ik ben wel erg gehecht aan mijn PDA en het syncen met mijn laptop. Ik zag dat PalmOs pda's geen probleem oplevert, maar mijn apparaat draait op Windows mobile 6. Is dat te combineren? Ik hoop het!
Groet, Vostor

Mightya

  • Gast
pda synchroniseren
« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/10, 12:20:06 »
http://forum.ubuntu-nl.org/topic/27495

Je kunt nog altijd gebruik maken van VB als er geen goeden alternativen zijn.

Welkom op Forum,

Groetjes Mightya

Vostor

  • Gast
pda synchroniseren
« Reactie #2 Gepost op: 2008/06/12, 14:13:29 »
Dank je, maar wat is VB..?

Is dit ook mogelijk door bijvoorbeeld met Wine de synchronisatiesoftware te installeren..?

Citaat van: Mightya
http://forum.ubuntu-nl.org/topic/27495

Je kunt nog altijd gebruik maken van VB als er geen goeden alternativen zijn.

Welkom op Forum,

Groetjes Mightya

pda synchroniseren
« Reactie #3 Gepost op: 2008/06/12, 16:09:44 »
VB is natuurlijk geen optie om je PDA te synchroniseren, als je een PDA wilt synchroniseren wil je dit met de gebruikelijke mail en agenda client.

Ook hier op de zaak blijft dit een probleem, maar wij zijn toch met het gehele netwerk overgeschakeld op kubuntu hopende dat er toch eens de mogelijkheid komt om te syncen.

Wij zouden graag synchroniseren met de KDE mail en agenda functie maar dit schijnt niet mogelijk te zijn, Revolution mail schijnt dit volgens zeggen wel te kunnen.
Maar ook dat is hier nog niet gelukt met een windows mobile6 apparaat.

Vostor

  • Gast
pda synchroniseren
« Reactie #4 Gepost op: 2008/06/12, 20:29:43 »
Dank je,
Dat blijft moeikijk dus... Dan misschien toch maar windows behouden naast ubuntu..
Het gaat mij om synchroniseren van agenda, adresboek en email...

Offline Cami

  • Lid
pda synchroniseren
« Reactie #5 Gepost op: 2008/06/12, 21:43:04 »
Ik heb ook een WM6 apparaat. Dit zou ik ook graag willen syncen met Ubuntu. Ik heb inderdaad ook begrepen dat syncen in Ubuntu nog niet gaat. Dat is voor mij nog de enige reden om Vista op te starten. Wel vervelend uiteraard. Ik hoop dat er een goede oplossing komt!

Vostor

  • Gast
pda synchroniseren
« Reactie #6 Gepost op: 2008/06/12, 22:02:00 »
Is het mogelijk om outlook met Ubuntu (even de naam kwijt van dat mail en agenda programma...) te synchroniseren... Dan zou je er, met een omweg ook zijn...

pda synchroniseren
« Reactie #7 Gepost op: 2008/06/12, 23:05:30 »
Mogelijk dat je wel vanuit VirtualBox kan syncen.
Maar ik zie VirtualBox meer als een noodoplossing voor programma's die echt alleen maar onder windows kunnen draaien zoals ons boekhoudpakket.

Het lijkt mij weinig zinvol om outlook vanuit VB te syncen als je in Ubuntu Revolution of KDEmail gebruikt, je kan niet vanuit VB weer terug naar Ubuntu.

Ik heb het helaas te druk met andere programmeer werkzaamheden om mij hier in vast te bijten, hopelijk heeft er iemand wel tijd voor om deze klus eens te klaren.

Offline eendje

  • Lid
pda synchroniseren
« Reactie #8 Gepost op: 2008/06/12, 23:20:35 »
synce ook geprobeerd? Sta nog op mijn TODO lijst om te proberen...
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!
__________________________________________________________
Een vraag? Heb je al eens gekeken op: http://wiki.ubuntu-nl.org/FAQ?

DirkJanvanderWal

  • Gast
pda synchroniseren
« Reactie #9 Gepost op: 2008/06/13, 00:16:44 »
Het is mij wel gelukt met een iPaq met Windows CE (3). Met mijn nieuwere iPaq lukt het nog altijd niet. Overweeg nu maar een Palm Treo aan te schaffen. Dat schijnt wel te werken. Voor een howto kun je eens kijken op de site van een ander forumlid: Jan Stedehouder

http://www.ruminationsonthedigitalrealm.org/2008/04/10/evolution-synchronizing-my-ipaq

Daar heb ik in ieder geval die ene iPaq mee aan de praat gekregen.

Succes.

Mightya

  • Gast
pda synchroniseren
« Reactie #10 Gepost op: 2008/06/13, 01:52:57 »
Citaat van: velthuizen
Mogelijk dat je wel vanuit VirtualBox kan syncen.
Maar ik zie VirtualBox meer als een noodoplossing voor programma's die echt alleen maar onder windows kunnen draaien zoals ons boekhoudpakket.

Het lijkt mij weinig zinvol om outlook vanuit VB te syncen als je in Ubuntu Revolution of KDEmail gebruikt, je kan niet vanuit VB weer terug naar Ubuntu.

Ik heb het helaas te druk met andere programmeer werkzaamheden om mij hier in vast te bijten, hopelijk heeft er iemand wel tijd voor om deze klus eens te klaren.
Voor iemand die net begint met ubuntu, is vb zeer zeker aangeraden. (vind ik)
In het begin wist ik niet waar ik moest beginnen en welke programmas ik moest gebruiken. Daardoor zat ik toch vaker op windows dan dat het de bedoeling was. VB was mijn oplossing, ik zat misschien wel op windows maar ook op ubuntu. Als ik er echt geen zin meer in had, geen herstart nodig dan gaf ik het op en deed ik het via windows. Nachtje slapen en de dag erna weer verder, zoeken zoeken zoeken.

Groetjes Mightya

pda synchroniseren
« Reactie #11 Gepost op: 2008/06/13, 09:21:19 »
Daar heb je gelijk in, eigenlijk wel jammer dat dat nodig is.

Ik denk dat dit ook de bottlenek is voor veel mensen om geen Linux te gaan gebruiken omdat het zeker als je wilt starten in het begin veel zoeken is.

Als je mensen achter Ubuntu nog wat meer aandacht zouden schenken aan gebruikersgemak zou Microsoft nog wel eens een groot probleem kunnen krijgen.

Een voorbeeld: Je hebt Ubuntu geinstalleerd dit gaat tegenwoordig perfect en snel, vervolgens wil je VB installeren gaat ook prima.
Dan instellen voor bv. windows XP wordt al wat lastiger maar gaat ook.
Als dat dan allemaal gelukt is druk op start, helaas er komt een dikke foutmelding over een Kernel probleem.
Nu is dit via terminal snel te verhelpen maar waarom wordt die kernel niet direct tijdens installeren mee gecompileerd
Dit is zomaar een voorbeeld van de vele ongemakken die mijns insziens simpel opgelost kunnen worden.
Zo ook het sync probleem, start Kitchensync maar eens op nergens vind je een handleiding hoe dit te gebruiken of in te stellen.