Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] Geen SMB bij Gedeelde Bestanden  (gelezen 1102 keer)

[OPGELOST] Geen SMB bij Gedeelde Bestanden
« Gepost op: 2010/10/04, 18:06:56 »
Ik heb hier een oude laptop staan die draait op Linux Mint LXDE. Dit werkt trouwens zeer goed!
Maar nu wil ik wat mapjes delen tussen Windows en Linux. Hier heb ik op het internet een heel mooie toturail voor gevonden.
Samba staat geinstalleerd, en ik kan ook de Windows client bereiken door smb://(IP-adres).
Maar als ik bij gedeelde bestanden zit, en ik selecteer de map dan moet ik bij "Delen via" normaal "Windows netwerk (SMB) kiezen. Ik kan enkel "Unix netwerken" kiezen.

Is er iets dat ik nog moet bij installeren?
Ik hoor het graag!
Alvast bedankt.
« Laatst bewerkt op: 2010/11/09, 19:17:52 door Jeff Matthys »
Een trotse linux-beginner!

Re: Geen SMB bij Gedeelde Bestanden
« Reactie #1 Gepost op: 2010/10/04, 18:28:47 »
Heb je deze handleiding https://wiki.ubuntu.com/NederlandstaligeDocumentatie/NlSambaInstellen gevolg of een andere, zo ja heb je een link?
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Geen SMB bij Gedeelde Bestanden
« Reactie #2 Gepost op: 2010/11/09, 18:17:00 »
Ik ben nu iets verder gekomen.
Samba is geinstalleerd, ik heb een map gedeeld in ubuntu en ik zie in windows staan :"ubuntu-intel server (Samba,Ubuntu) (Ubuntu-Intel)
Als ik deze open, dan vraagt die een wachtwoord. Ik typ dan mijn volledige naam in en het wachtwoord van het gebruikersaccount van Ubuntu, en dan zie ik de map die ik gedeeld heb, en Printers en fax apparaten. Als ik de gedeelde map wil openen, dan krijg ik weer een venster met gebruikersnaam en wachtwoord, maar daar geraak ik niet in. Wat ik ook probeer, mijn volledige naam of de gewone gebruikersnaam, niets werkt.
Iemand hulp?
Een trotse linux-beginner!

Re: Geen SMB bij Gedeelde Bestanden
« Reactie #3 Gepost op: 2010/11/09, 18:57:24 »
Dat lijkt mij niet helemaal correct. Ik heb zelf geen Samba, maar misschien dat deze link je nog wat verder op weg kan helpen.
http://www.multidesk.be/artikels/artikel/233/Bestanden-delen-tussen-Windows-en-Linux-via-Samba.html
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Geen SMB bij Gedeelde Bestanden
« Reactie #4 Gepost op: 2010/11/09, 19:17:28 »
Ja, dat was de link die ik eerst had. Maar ik heb ondetussen al gevonden. Moest de windows pc rebooten, en nu werkt het wel.

Dit is dus afgehandeld! :)
Thx Gijsbert
Een trotse linux-beginner!