Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu image op DVD branden, opgelost  (gelezen 1029 keer)

Ubuntu image op DVD branden, opgelost
« Gepost op: 2014/02/04, 17:12:18 »
Ik wil Ubuntu opzetten naast mijn XP.
Ik heb een bestand ubuntu-12.04.3-desktop-i386.iso gedownload.
Volgens de site https://sites.google.com/site/computertip/dvdbranden zou ik dat met behulp van ISORecorderV2RC1 op een DVD moeten branden. Maar als ik de instructies van die site, die recorder geinstalleerd, en dubbelklik daarna op het ISO bestand.
Het programmaatje start, maar weigert elke DVD en zegt dat er een CD in moet.

Dus daarna toch maar NERO gebruikt om de image op een gewone CD te branden. Het bestand is iets te groot voor een CD maar het lijkt toch goed te gaan.

Zou ik er vanuit kunnen gaan dat het toch goed gaat werken?

Peter

 
« Laatst bewerkt op: 2014/02/09, 12:38:58 door petervanderlee »

Re: Ubuntu image op DVD branden
« Reactie #1 Gepost op: 2014/02/04, 18:18:52 »
Nero kan ook gewoon op dvd's branden, maar weet je zeker of je brander (ook) een dvd-brander is en niet alleen voor cd's?

Of je CD goed is gelukt ondanks dat de.iso net iets groter is kan ik niet zeggen. Ik gebruik cd's en dvd's nog maar nauwelijks. Meestal gebruik ik een usb-stick.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Ubuntu image op DVD branden
« Reactie #2 Gepost op: 2014/02/04, 18:36:31 »
weet je zeker of je brander (ook) een dvd-brander is en niet alleen voor cd's?
Dat lijkt me inderdaad de hamvraag....

Offline bijd3hand

  • Lid
Re: Ubuntu image op DVD branden
« Reactie #3 Gepost op: 2014/02/05, 22:07:07 »
Overigens, het is wellicht handiger gewoon vanaf USB stick te installeren. De meeste computers ondersteunen dat wel. En anders gaat dat alsnog via een gebrande CD Rom, waar een programmaatje op zit die een USB opstart.
Is je brander dan toch niet helemaal voor niets geweest :P

Re: Ubuntu image op DVD branden
« Reactie #4 Gepost op: 2014/02/06, 05:19:24 »
Het is allemaal goed gekomen.
Uiteindelijk heb ik Ubuntu met Nero (onder Windows) op een CD gebrand. Nero meldde wel dat het iets te groot was, maar dat ik het risico zou kunnen nemen.
En dat ging.
Overigens is de CD unit uitdrukkelijk geschikt voor DVD het staat er ook met zoveel woorden op en DVD-RW ed. gaat gewoon goed.

Maar Ubuntu draait.

Ik merkte wel dat Brasero onder Ubuntu wel werkt volgens de verwachting, want ik kon een Ubuntu-gnome versie daarmee wel op een DVD branden, die versie is trouwens ook een stukje groter dan de gewone Ubuntu.

bedankt

Peter

Re: Ubuntu image op DVD branden
« Reactie #5 Gepost op: 2014/02/06, 07:56:51 »
Aangezien de vraag is opgelost.
Vergeet dit dan a.u.b. niet: http://forum.ubuntu-nl.org/forum/wat-doe-je-als-je-vraag-is-opgelost/ ;)