Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Nokia knuffelt met Microsoft...  (gelezen 13687 keer)

Nokia knuffelt met Microsoft...
« Gepost op: 2011/02/11, 14:25:02 »
http://www.nu.nl/gadgets/2444383/nokia-gaat-windows-phone-7-gebruiken.html

Er interessante ontwikkeling. Hoe lang zou Nokia nog kunnen overleven? Vraag me af of Windows phone 7 wel de juiste manier is om het bedrijf weer leidend te maken... Waarom zou Nokia niet gewoon Android omarmen? Of zijn ze bang dat Android net zoiets wordt als Windows?

Ps.: voor degenen die zich afvragen wat dit topic op een Linux-forum doet: Nokia gebruikt een open source besturingssysteem (Symbian) en concurreert met Android (gebaseerd op Linux). Lijkt me voldoende reden ;)
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Re: Nokia knuffelt met Microsoft...
« Reactie #1 Gepost op: 2011/02/11, 14:38:08 »
"Een kat in het nauw maakt rare sprongen".  =D
De tijd zal leren hoe raar deze sprong is.
Ze moesten natuurlijk wel een list verzinnen om het hoofd boven water te houden tussen het geweld van de iPhone en Android.

Ik hoop echter dat het niet ten koste gaat van de Open Source activiteiten bij Nokia. (Maemo, Meego, Symbian)
Nokia heeft natuurlijk altijd erg fraaie en betrouwbare toestellen geproduceerd.

Re: Nokia knuffelt met Microsoft...
« Reactie #2 Gepost op: 2011/02/11, 14:59:16 »
Maar tegenwoordig kopen de meeste mensen alleen nog Nokia's uit het goedkope segment. Dan heeft het niet veel nut meer, want je kan onmogelijk WP7 voor de goedkope consument aanbieden. Helemaal omdat WP7 zich op zakelijke gebruikers richt.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Nokia knuffelt met Microsoft...
« Reactie #3 Gepost op: 2011/02/11, 15:21:44 »
Citaat
Nokia heeft haar CEO Olli-Pekka Kallasvu vervangen door een Canadese Microsoft-topman. Vanaf 21 september staat de nieuwe CEO Stephen Elop aan het roer bij de Finnen.
http://www.allaboutphones.nl/nieuws/5492/Microsofttopman-komt-aan-het-roer-bij-Nokia.html

Enig causaal verband lijkt er wel te zijn....

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Nokia knuffelt met Microsoft...
« Reactie #4 Gepost op: 2011/02/11, 16:39:32 »
Van af dag 1 dat hij er werkt, heeft hij laten weten dat hij Windows wou.
Ik denk voor Nokia de beste keus. Als ze iets anders hadden genomen, dan zouden ze op gaan in de rest. Natuurlijk zijn er meer Windows telefoons maar Ik denk dat ze met deze stap herkenbaarder zullen zijn.

Offline Luuk58

  • Lid
Re: Nokia knuffelt met Microsoft...
« Reactie #5 Gepost op: 2011/02/11, 17:37:28 »
RIP Nokia... :(

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Nokia knuffelt met Microsoft...
« Reactie #6 Gepost op: 2011/02/11, 17:41:15 »
Tja daar hebben ze zelf voor gezorgd. De laatste jaren raakte ze achterop.
Maar ik geloof dat ze nu er alles op zullen zetten om up to date te komen.
Voordeel is wel dat Windows ook achter licht en dat ze samen met windows nu kunnen ontwikkelen en het gat te dichten.
Nu kunnen ze de software aan windows over laten en zelf doen waar ze goed in zijn en dat is telefoons maken.

Re: Nokia knuffelt met Microsoft...
« Reactie #7 Gepost op: 2011/02/11, 17:51:13 »
Tja de lamme en de blinde hebben elkaar nodig, en gaan een keer samen spelen. Het is maar de vraag of dit een slimme zet is van Nokia. Microsoft overleeft een flop van deze samenwerking wel, maar Nokia niet.
openSUSE LEAP KDE
Kubuntu

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Nokia knuffelt met Microsoft...
« Reactie #8 Gepost op: 2011/02/11, 18:08:01 »
Als ze kwaliteit blijven leveren zoals ze altijd hebben gedaan maar dan met dezelfde specs als de concurrentie dan zie ik het wel zonnig in.

Re: Nokia knuffelt met Microsoft...
« Reactie #9 Gepost op: 2011/02/11, 19:51:36 »
Persoonlijk was ik eigenlijk wel een fan van Symbian.
Beetje jammer deze keuze, maar niet geheel onverwacht. De nieuwe CEO van Nokia komt ook van Microsoft vandaan.

Ik vrees zelf dat dit het begin van het einde van Nokia als grote speler zal zijn. Ik heb er zelf niet zo'n vertrouwen in dan Windows Phone 7 echt zo'n succes gaat worden...

Overigens is het best opmerkelijk dat nu ook op de smartphonemarkt een Mac vs Windows vs Linux strijd lijkt te ontstaan.
(Mac --> iOS, Windows --> Windows Phone 7, Linux --> Android. (Android draait op de Linux kernel, klein beetje aangepast maar nog vrijwel identiek. Mijn Android geeft zelfs aan te draaien op Kernel 2.6.32.15))
« Laatst bewerkt op: 2011/02/11, 19:54:44 door Sjoerd Broekhuijsen »
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Re: Nokia knuffelt met Microsoft...
« Reactie #10 Gepost op: 2011/02/11, 20:35:09 »
WP7+Microsoft-topman?
Ik vrees voor een 2e Microsoft op deze manier.

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Nokia knuffelt met Microsoft...
« Reactie #11 Gepost op: 2011/02/11, 21:20:30 »
Zou je straks ook een virusscanner op een Nokia nodig hebben?
*tevreden zijn BlackBerry aait*
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

DarkEra

  • Gast
Re: Nokia knuffelt met Microsoft...
« Reactie #12 Gepost op: 2011/02/11, 21:27:10 »
Is er ook zo al als ik me niet vergis en ik heb Symbian op de Nokia. Zelfs voor Android is er een antivirus. Ook overbodig volgens mij.
« Laatst bewerkt op: 2011/02/11, 21:33:00 door DarkEra »

Offline Xarvaz

  • Lid
    • Foto Blog
Re: Nokia knuffelt met Microsoft...
« Reactie #13 Gepost op: 2011/02/11, 22:16:51 »
Zelfs voor Android is er een antivirus. Ook overbodig volgens mij.

ik heb een demonstratie gezien van een laptop met android 2.2 waarmee je een sms kunt sturen die 3 min later met je hele contact lijst retour komt, waar denk je dat de meeste spam vandaan komt ...juist van mensen die denken dat ze veilig zijn,  dat is nu net de grootste kracht van een virus.


Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Nokia knuffelt met Microsoft...
« Reactie #14 Gepost op: 2011/02/11, 22:21:18 »
Ik maakte een grapje, ik heb diverse Nokia's versleten maar was er altijd heel tevreden over.
We weten nog niet eens waarmee MS straks voor ondersteuning aankomt, wie weet is het uitermate gebruiksvriendelijk.

(Nee asphyxia, geen grappen maken over bv 'na een maand moeten bijbetalen voor nummerherkenning', of 'u heeft blijkbaar geen bereik, wilt u een bericht versturen om hierover melding te doen?' niet doen  >:()
« Laatst bewerkt op: 2011/02/11, 22:23:31 door asphyxia »
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline Xarvaz

  • Lid
    • Foto Blog
Re: Nokia knuffelt met Microsoft...
« Reactie #15 Gepost op: 2011/02/11, 22:24:27 »
Ik maakte een grapje, ik heb diverse Nokia's versleten maar was er altijd heel tevreden over.
(Nee asphyxia, geen grappen maken over bv 'na een maand moeten bijbetalen voor nummerherkenning', niet doen  >:()

ik heb een htc in de kast liggen en een nokia 3600slide in mijn broekzak  :evil:

Re: Nokia knuffelt met Microsoft...
« Reactie #16 Gepost op: 2011/02/11, 22:29:49 »
Twee zinkende schepen zinken langzamer dan één...

Offline Luuk58

  • Lid
Re: Nokia knuffelt met Microsoft...
« Reactie #17 Gepost op: 2011/02/12, 00:09:30 »
Twee zinkende schepen zinken langzamer dan één...
Of zinken samen juist ekstra snel.

Re: Nokia knuffelt met Microsoft...
« Reactie #18 Gepost op: 2011/02/12, 09:50:07 »
Ik zag dit gisteren op tv, en mijn eerste gedachten was: oei dit is een stomme zet van Nokia....

Paar seconden later werden een paar experts ge-interviewt en voila die bevestigden direct mijn gedachten.
Ze zijden allebei iets in de trant van dat beide merken de afgelopen 3 a 4 jaar niet alleen waren achtergebleven, maar ook dat beide geen goede software hebben kunnen ontwikkelen ten op zichten van de
concurrent..
En dat het zeer wel de twijfel is of dat dit nu wel een kans van slagen heeft, en dat Nokia hiermee geen slimme zet heeft gedaan.

We zullen zien wat de aandelen gaan doen de komende tijd, denk dat ze gaan zakken...  =D
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Re: Nokia knuffelt met Microsoft...
« Reactie #19 Gepost op: 2011/02/12, 12:54:24 »
Het is allemaal weer net even te toevallig. Een "ex" topman van Microsoft komt op de proppen om Nokia te redden. Zijn uiterst snuggere idee is maar om zijn "ex" werkgever te betrekken.
Nokia heeft gewoon de bus gemist, en niemand kan zo hard rennen als een bus om hem weer in te halen.

Re: Nokia knuffelt met Microsoft...
« Reactie #20 Gepost op: 2011/02/12, 12:58:30 »
Mijn enige onrust: wat gaat er met Qt gebeuren?
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Nokia knuffelt met Microsoft...
« Reactie #21 Gepost op: 2011/02/12, 16:11:03 »
Ik heb nu een Nokia en ik ben er tevreden over. Je kunt er mee bellen :P

Ik heb zo wat telefoons bekeken en vergeleken voor ik de Nokia nam.
Ik koos voor kwaliteit en ik ben blij dat ik dat heb gedaan. Ik heb er voor ook verschillende Nokia's gehad en die werkte altijd goed. Mijn Siemens en Moterola waren minder.
Ik heb hem nu een jaar en in dat jaar is er veel verandert. Er zijn leuke telefoons bij gekomen.
Ik heb zo een beetje rond zitten kijken naar de systemen en dan moet ik zeggen dat ik de Windows versie best wel goed in elkaar vind zitten. Die anderen zien er wat strakker uit maar het gaat mij meer om of het fijn werkt.
Als ik over een jaar een nieuwe telefoon neem, dan ga ik zeker naar een Windows telefoon kijken of het iets is.
Dan wel in combinatie met een Nokia. Waarvan ik denk dat ze met hun laatste modellen goed op weg zijn om het gat te dichten.

Re: Nokia knuffelt met Microsoft...
« Reactie #22 Gepost op: 2011/02/12, 16:34:37 »

Ik heb zo een beetje rond zitten kijken naar de systemen en dan moet ik zeggen dat ik de Windows versie best wel goed in elkaar vind zitten. Die anderen zien er wat strakker uit maar het gaat mij meer om of het fijn werkt.
Als ik over een jaar een nieuwe telefoon neem, dan ga ik zeker naar een Windows telefoon kijken of het iets is.

Het is zeker aan te raden dat je eerst goed onderzoek doet, en met de gebruikers gaat praten en op het inet gaat lezen.

Bij mij op het werk hebben we er een stuk of 50 in gebruik en alle gebruikers zijn er ontevreden over....
En dit zijn allemaal windows gebruikers.

Dusz bezint eer ge bezint....
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Nokia knuffelt met Microsoft...
« Reactie #23 Gepost op: 2011/02/12, 16:37:00 »
daarom test ik het altijd uit.
Je zit er meestal voor langere tijd aan vast.

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Nokia knuffelt met Microsoft...
« Reactie #24 Gepost op: 2011/02/12, 17:23:13 »
Een link naar "onze" situatie. Het is wachten op het google be(ver)sturingssysteem gebaseerd op linux. Cloud, zonder cloud. Ik denk zelf ook gewoon een desktop versie by the way. Wat is dan de positie van Ubuntu? Worden "wij" dan niet weggespoeld en opzij gezet door zo'n besturingssysteem waar alle handige apps al in zitten, en waar we niet meer zonder kunnen:
- google mail calendar/meeting
- googleearth
- picasa- etc/etc
Waar onderscheidt zich Ubuntu van zo'n google desktop? In mijn opinie maar door 1 ding: "vrije" , opensource software. Omgbuntu:
http://www.omgubuntu.co.uk/
- gnash
- libreoffice
-etc.