Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: slecht beeld na installatie driver  (gelezen 1697 keer)

samuhe

  • Gast
slecht beeld na installatie driver
« Gepost op: 2009/06/20, 18:50:21 »
het gaat om een verse installatie van ubuntu 9.04.
Echter na de driver te installeren via hardwarestuurprogramma   ,
start de pc opnieuw op, heb ik overal zwarte stukken in mijn beeld die verdwijnen als je er over gaat.
De resolutie is volledig verkeerd en als je probeert naar scherm te gaan, krijg ik een melding dat de versie van mijn grafische drivers dat niet ondersteund, opent hij x server settings en als je daar een hogere resolutie instelt herstart de computer.

Ik heb de grafische driver eigenlijk niet nodig, ik ga er niet op gamen of enige effecten gebruiken. Ik ga deze pc als homeserver gebruiken. ik wil gewoon een werkbare situatie. Ik wil wat programma's installeren, maar 800x600 (maximaal zonder driver geïnstalleerd) is niet voldoende om alle kaders weer te geven. (druk maar eens op "OK" als dat deel van het venster buiten beeld valt.)

het gaat om een onboard kaart uit de geforce 2 serie.
« Laatst bewerkt op: 2009/06/20, 18:52:15 door samuhe »

Offline joop905

  • Lid
Re: slecht beeld na installatie driver
« Reactie #1 Gepost op: 2009/06/20, 18:55:29 »
probeer het eens met Nvidia-settings:

Het configureren doe je met nvidia-settings!!
Als je blijvende instellingen wil maken moet je wel het volgende doen.
alt f2 > gksudo nvidia-settings
Gr J.

samuhe

  • Gast
Re: slecht beeld na installatie driver
« Reactie #2 Gepost op: 2009/06/20, 19:03:46 »
Ok, nu kan ik de resolutie opslaan, maar er blijven fouten zitten, als ik bijvoorbeeld scroll in een webpagina blijft de tekst die ervoor op die stond staan.
Ook lopen alle balkjes op het scherm door elkaar.

Re: slecht beeld na installatie driver
« Reactie #3 Gepost op: 2009/06/20, 19:07:11 »
Misschien een brakke driver? Er zijn wel meer problemen met vroege Linux-drivers van Nvidia.

samuhe

  • Gast
Re: slecht beeld na installatie driver
« Reactie #4 Gepost op: 2009/06/20, 19:24:52 »
Misschien, maar kan er niet een hogere resolutie behaald worden zonder driver?

Re: slecht beeld na installatie driver
« Reactie #5 Gepost op: 2009/06/22, 18:35:06 »
ga naar de terminal en probeer dit eens

sudo rm /etc/X11/xorg.*
als je dat uit gevoerd hebt start je computer opnieuw op kijk dan opnieuw of je de hardware drivers van Nvidia kan installeren via hardware drivers.

samuhe

  • Gast
Re: slecht beeld na installatie driver
« Reactie #6 Gepost op: 2009/06/22, 18:44:19 »
Het probleem is niet dat ik ze niet kan herinstalleren via hardware drivers, maar dat als ik ze installeer, ze geen correct beeld geven.
Maar ik wil deze stap uitproberen. Alleen heb ik even de mogelijkheid niet. Ik moet dringend een netwerkkabel halen om met die pc op internet te kunnen.

Re: slecht beeld na installatie driver
« Reactie #7 Gepost op: 2009/06/23, 12:49:08 »
Het probleem is niet dat ik ze niet kan herinstalleren via hardware drivers, maar dat als ik ze installeer, ze geen correct beeld geven.
Maar ik wil deze stap uitproberen. Alleen heb ik even de mogelijkheid niet. Ik moet dringend een netwerkkabel halen om met die pc op internet te kunnen.

Heb je die pc niet op internet aangesloten?? Als dat niet zo is nou dat is het eerste wat je moet doen want wat ubuntu doet is de drivers van internet downloaden en installeren.

Re: slecht beeld na installatie driver
« Reactie #8 Gepost op: 2009/06/23, 13:06:35 »
@ Shinger,

ben ook al bezig de juiste drivers te vinden. en die Ubuntu heeft gevonden zitten in een pakket dat handmatig moet worden gerepareerd.
zie mijn posting hiervoor in ander topic.


samuhe

  • Gast
Re: slecht beeld na installatie driver
« Reactie #9 Gepost op: 2009/06/24, 01:31:31 »
Natuurlijk is hij verbonden met internet. Ik bestuur de machine echter via vnc dmv een andere pc. Maar een van de netwerkkabels is kapotgegaan.
Vrijdag heb ik tijd om het nogmaals uit te spitten.