Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Poll

Ik ga naar GUADEC 2010 in Den Haag als...

Spreker
0 (0%)
Vrijwilliger
3 (42.9%)
Bezoeker
1 (14.3%)
Ik ga niet :(
3 (42.9%)

Totaal aantal stemmen: 7

Auteur Topic: GUADEC 2010: Oproep voor vrijwilligers!  (gelezen 2251 keer)

Offline reinouts

  • Lid
GUADEC 2010: Oproep voor vrijwilligers!
« Gepost op: 2010/02/05, 01:10:30 »
Guadec (uitgesproken als Gwadek) is de naam van de Europese Gnome-conferentie voor gebruikers en ontwikkelaars. Guadec, dat elk jaar in een andere stad in Europa wordt georganiseerd, is 's werelds grootste bijeenkomst van Gnome-gebruikers, -ontwikkelaars en -bestuursleden samen met individuen en bedrijven. Gnome is de verzameling vrije- en opensource-software die de gebruikersinterface van vele Linuxgebaseerde apparaten aanstuurt, van smartphones tot je thuis-pc.

Guadec 2010, de elfde editie, vindt plaats in Den Haag, Nederland van 24 tot 30 juli.

Het organisatieteam heeft je nodig! Een door vrijwilligers georganiseerde conferentie als Guadec komt alleen tot stand wanneer iedereen zijn schouders eronder zet.

Grijp nu je kans om mee te helpen. Dus of je nu een doorgewinterde Guadec-veteraan bent of pas net komt kijken... je hulp wordt altijd gewaardeerd!

Vrijwilliger zijn heeft een aantal voordelen, zoals een gratis vrijwilligersshirt (beperkte oplage) en gratis eten en drinken tijdens de uren dat je aan het werk bent.

Hoe meld je je aan?

Heb je interesse? Abonneer je dan op de Guadec-discussielijst[1] en (belangrijk!) stuur een e-mail naar gmc@sonologic.nl. Lees verder om te weten te komen bij welke taken we hulp nodig hebben.

Webmaster

Op korte termijn zijn we op zoek naar een websitebeheerder. Als websitebeheerder onderhoud je de webinfrastructuur van de conferentie en formeer je een team dat het design en de werking van de huidige conferentiewebsite op http://2010.guadec.org/ bepaalt.

Kennis van PHP, MySQL en CSS is vereist voor deze taak.

Heb je andere specialiteiten?

Daarnaast zijn we ook op zoek naar mensen die het huidige ontwerpteam willen komen versterken. Dit team zorgt onder andere voor het grafische ontwerp van de website, het programma, de badges, het overige drukwerk en de banners.

De registratiebalie en de sprekersbalie zijn belangrijke locaties voor de organisatie van de conferentie. De registratiebalie verzorgt zowel de communicatie met bezoekers voordat de conferentie begint als de registratie hiervan naderhand.

De sprekersbalie vormt een belangrijke brug tussen de sprekers en de organisatie. Hier worden de sprekers ontvangen en naar de juiste locatie verwezen. Een andere verantwoordelijkheid is het soepel laten verlopen van het programma.

Daarnaast zal er tijdens de conferentie zelf genoeg vraag zijn naar hulp bij het opbouwen, in de gaten houden van de sprekerszalen (aankondigingen) en een heleboel andere taken.

Dus waar je ook goed in bent, er is altijd iets te vinden wat aansluit bij je interesses!

Waar is GUADEC eigenlijk voor bedoeld?

De voornaamste doelen van Guadec zijn:

  • om de richting van het project te bepalen voor het komende jaar;
  • om ontwikkelaars en andere vrijwilligers aan te trekken;
  • om bedrijven te stimuleren om bij het project betrokken te raken;
  • om ontwikkelaars, bedrijven en overheden met elkaar in contact te brengen;
  • en om de laatste technologische ontwikkelingen te laten zien.
De week wordt in drie delen opgesplitst: de warming-up voordat de eigenlijke conferentie begint, Guadec zelf en tot slot de ‘after hours’. Tijdens deze drie delen worden de presentaties verdeeld over meerdere categorieën, zoals de toekomst van Gnome, de voorproefjes en demo's van bestaande technologie en brainstormsessies met overheden en het bedrijfsleven.

[1] http://mail.gnome.org/mailman/listinfo/guadec-list

Offline reinouts

  • Lid
Re: GUADEC 2010: Oproep voor vrijwilligers!
« Reactie #1 Gepost op: 2010/03/17, 10:29:45 »
Ping. We kunnen best nog wat helpende handen gebruiken in de organisatie!

Offline Double12

  • Lid
Re: GUADEC 2010: Oproep voor vrijwilligers!
« Reactie #2 Gepost op: 2010/03/17, 11:39:08 »
Ik ben er die week in juli niet, dus dat gaat een beetje lastig worden.

Offline reinouts

  • Lid
Re: GUADEC 2010: Oproep voor vrijwilligers!
« Reactie #3 Gepost op: 2010/03/17, 12:35:06 »
Ik ben er die week in juli niet, dus dat gaat een beetje lastig worden.
Als je het toch leuk zou vinden om mee te helpen zijn er vast nog wel voorbereidende werkzaamheden (afspraken maken met sprekers bijvoorbeeld) die je zou kunnen oppakken!

Offline ertai

  • Lid
    • programming
    • http://www.ertai.nl
Re: GUADEC 2010: Oproep voor vrijwilligers!
« Reactie #4 Gepost op: 2010/03/17, 12:56:19 »
Op het evenement zelf wil ik wel helpen. Maar vantevoren gaat niet lukken.
Is je vraag opgelost? Markeer het als [OPGELOST] in de titel van je bericht!

Re: GUADEC 2010: Oproep voor vrijwilligers!
« Reactie #5 Gepost op: 2010/03/17, 13:28:44 »
Ik wil ook wel helpen op het evenement zelf, opbouw, afbreken, sprekers aankondigen, garderobe e.d.

Offline reinouts

  • Lid
Re: GUADEC 2010: Oproep voor vrijwilligers!
« Reactie #6 Gepost op: 2010/03/17, 13:49:24 »
Ik wil ook wel helpen op het evenement zelf, opbouw, afbreken, sprekers aankondigen, garderobe e.d.
Zouden jullie je dan s.v.p. willen aanmelden bij gmc@sonologic.nl en abonneren op de guadec-local mailinglist?
Alvast bedankt!!!  :D

Re: GUADEC 2010: Oproep voor vrijwilligers!
« Reactie #7 Gepost op: 2010/03/17, 15:04:25 »
Ik wil ook wel helpen op het evenement zelf, opbouw, afbreken, sprekers aankondigen, garderobe e.d.
Zouden jullie je dan s.v.p. willen aanmelden bij gmc@sonologic.nl en abonneren op de guadec-local mailinglist?
Alvast bedankt!!!  :D


Done. :)