Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geen Wireless Internet met Realtek RTL-8185 in Ubuntu 10.04  (gelezen 1611 keer)

Geen Wireless Internet met Realtek RTL-8185 in Ubuntu 10.04
« Gepost op: 2010/05/12, 17:55:21 »
Beste lezers,

Ik kan geen Wireless verbinding maken in Ubuntu 10.04 met de Realtek RTL-8185 IEEE 802.11a/b/g Wireless LAN Controller.

Deze handelingen heb ik uitgevoerd:
1. WLAN werd niet getoond via het netwerk-icoontje, enkel de 2 LAN-poorten
2. De Windows Driver (net8185.inf) geïnstalleerd via ndisgtk package
3. De computer herstart
4. Via het netwerk-icoontje wordt nu 2 LAN en 1 WLAN getoond.
5. Normaal gesproken zou WLAN zelfstandig scannen op beschikbare netwerken, dat gebeurt niet.
6. Als ik probeer te verbinden met mijn eigen wireless-netwerk, dan zoekt hij een minuut en maakt vervolgens geen verbinding.
7. Bedraad internet via de 2 LAN-poorten is gewoon mogelijk.

Bijzonderheden:
- Eerder had ik Ubuntu 9.10. Hierin heb ik dezelfde handelingen uitgevoerd, zonder succes. Zodoende ben ik geupdate naar 10.04
- iwconfig in Terminal geeft bij Wlan0 een ip-adres bestaande uit 12 dezelfde karakters
- lspci in Terminal geeft de volgende gegevens:
01:00.0 Ethernet controller: Broadcom Corporation NetLink BCM5787M Gigabit Ethernet PCI Express (rev 02)
02:00.0 Ethernet controller: Broadcom Corporation NetLink BCM5787M Gigabit Ethernet PCI Express (rev 02)
03:0f.0 Ethernet controller: Realtek Semiconductor Co., Ltd. RTL-8185 IEEE 802.11a/b/g Wireless LAN Controller (rev 20)

- sudo lshw -C network in terminal geeft geen vermeldingen als "CLAIMED, UNCLAIMED, ENABLED or DISABLED" (bron: https://help.ubuntu.com/10.04/internet/C/troubleshooting-wireless.html#troubleshooting-wireless-device)

Vragen:
- Hoe kan ik het automatisch zoeken naar beschikbare netwerken instellen?
- Hoe kan ik zorgen voor internet-verbinding via de WLAN-kaart?

Alvast bedankt voor jullie hulp!