Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Archbang  (gelezen 2369 keer)

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Archbang
« Gepost op: 2010/09/24, 10:52:06 »
Iemand deze al eens geprobeerd?
http://www.archbang.org/

Ik heb al wel eens met #! en Arch gespeeld, maar dit is blijkbaar een combi van die 2.

DarkEra

  • Gast
Re: Archbang
« Reactie #1 Gepost op: 2010/09/24, 13:43:57 »
Aangezien deze distro op Arch is gebaseerd heeft het weinig met Crunchbang (oftewel #!) te maken die op zijn beurt gebaseerd is op Ubuntu/Debian. De enige overeenkomst is Openbox, meer niet zo te zien.

Een beetje offtopic maar wat ik vernomen heb op IRC van Mint afgelopen week zit er in de ontwikkeling van Crunchbang nog weinig verdere ontwikkeling. De ontwikkelaar neem even "vakantie" en daarna zou hij beslissen of hij nog door zet met de distributie.

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: Archbang
« Reactie #2 Gepost op: 2010/09/24, 14:15:55 »
Crunchbang is inderdaad op sterven na dood helaas. Maar Arch is wel een zeer actieve distro, dus dat belooft wel veel goeds.

Offline Ramana

  • Lid
Re: Archbang
« Reactie #3 Gepost op: 2010/09/24, 14:29:20 »
Ben hen net aan het downloaden. Is puur Arch met openbox. Voordeel? Lichte wm en Arch makkelijk en snel geinstalleerd. Ideaal voor notebookjes....

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Archbang
« Reactie #4 Gepost op: 2010/09/24, 20:07:10 »
Ik wil Archbang eens uitproberen, ziet er leuk uit.

Nu wil ik deze als dual-boot op mijn netbookje zetten (specs zie beneden, Kubuntu is 32-bits). Is dit een erg fout idee, of kan dit wel?
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: Archbang
« Reactie #5 Gepost op: 2010/09/25, 00:12:29 »
Archbang kan niet zwaarder zijn dan Kubuntu 10.04, dus dat moet wel werken.
Ik heb alleen gelezen dat Archbang momenteel alleen in 64 bits te verkrijgen is, maar ik weet niet of dat op jouw netbookje kan?

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Archbang
« Reactie #6 Gepost op: 2010/09/25, 00:22:29 »
Volgens Google ;) kan 64-bits met een Intel Atom CPU N270 1.6 GHz.

Alleen wil het masjien geen USB opstartstick maken  ???
Vreemd, toch al diverse keren gedaan.

Ik vroeg me hooguit af, of 32 bits en 64 bits naast elkaar kan. Op het eerste idee wel, omdat er maar één OS actief is, maar het leek me zinnig om het toch even te vragen.
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Re: Archbang
« Reactie #7 Gepost op: 2010/10/07, 23:07:28 »
Vanaf vandaag is de nieuwe 32 bits versie te downloaden.
Zelf ben ik daar op dit moment mee bezig :)
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint