Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ASUS Eee wil niet starten van USB stick  (gelezen 1042 keer)

Offline bootrob

  • Lid
ASUS Eee wil niet starten van USB stick
« Gepost op: 2013/08/09, 18:36:19 »
Een vriendin vroeg mij een linux distro op haar Asus Eee te zetten en WXP te vernietigen, de HD is een SSD.
Een probleem is dat het keyboard niet meer goed werkt en er hangt een USB keyboard aan, er is geen CD player.

Om in de boot sequentie te komen moet 2 x op F2 gedrukt worden, dit lukt niet door het onbetrouwbare keyboard en start WXP weer op, een eindeloos gezeur, vanaf het ext keyboard werkt F2 niet.
Kan ik nu iets doen onder WXP met bv gparted en dan  een partitie (Ext4?) aanmaken waarop ik dan een distro kan zetten en van daaruit deze partitie maximaal maken? Kom ik dan terecht in moeilijke opstartproblemen?
Is het anders mogelijk de SSD eruit te halen en opnieuw met Grub en distro te vullen, of gaat dat niet ivm met moeilijke aansluitingen?

In afw. van gewaardeerde antwoorden, Rob

Offline barth

  • Lid
Re: ASUS Eee wil niet starten van USB stick
« Reactie #1 Gepost op: 2013/08/09, 19:52:43 »
Weet niet welke eeepc je daar hebt, bij die van mij (901) kies je met esc een andere opstart bron, met f2 kun je het bios in...en het daar omslachtig in stellen vanaf welke schijf er opgestart wordt.

Re: ASUS Eee wil niet starten van USB stick
« Reactie #2 Gepost op: 2013/08/09, 21:28:30 »
probeer eens met usb-toetsenbord?
Misschien dat dit dan beter werkt!

Offline bootrob

  • Lid
Re: ASUS Eee wil niet starten van USB stick
« Reactie #3 Gepost op: 2013/08/09, 22:54:01 »
Dit is ook een 901, toetsen reageren domweg niet.
Er hangt een usb keyboard aan, ik denk dat in die opstartfase nog niet echt geluisterd naar de toetsen.

Heb haar gemaild, blijkt dat er iemand iets in de asus heeft losgekoppeld omdat keyboard "raar deed"
Ik ga het ding maar eens openmaken en kijken of er iets te vinden is.

Zo niet wordt het prullenbak ......

Re: ASUS Eee wil niet starten van USB stick
« Reactie #4 Gepost op: 2013/08/10, 11:55:03 »
Als je hem toch open maakt, misschien dan ook even het batterijtje van de bios eruit wippen, even wachten en dan er weer inzetten....
wie weet dat het helpt!

Offline IHC1000

  • Lid
Re: ASUS Eee wil niet starten van USB stick
« Reactie #5 Gepost op: 2013/08/10, 17:05:45 »
Staat er wel de bios versie 2103 op.

Het toetsenbord, wip je er zo uit, wel goed opletten op de filmcontacten en de koelpasta.

Voordat je hem weggooit, ik betaal er graag wat voor.