Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu ziet mijn externe HD niet meer  (gelezen 1042 keer)

Offline gerben3

  • Lid
Ubuntu ziet mijn externe HD niet meer
« Gepost op: 2010/07/28, 08:15:22 »
Mijn Ubuntu ziet mijn externe HD niet meer.    Na een vastgelopen kopieer actie naar de externe HD heb ik de PC af moeten sluiten.  Na de herstart ziet de PC mijn externe HD niet meer.    :-[

Ik heb al een keer geprobeerd om de schijf op een andere USB poort te zetten maar dat heeft geen effect.   

Wat nu?


Re: Ubuntu ziet mijn externe HD niet meer
« Reactie #1 Gepost op: 2010/07/28, 08:37:02 »
Systeem -> Beheer -> Schijfgereedschap, kijk daar eens naar de gezondheid van je externe schijf, en kijk of de partities nog aanwezig zijn.

Re: Ubuntu ziet mijn externe HD niet meer
« Reactie #2 Gepost op: 2010/07/28, 14:59:15 »
Ik had laats ook zo iets dergelijks ik kon alles van mijn stik af halen als ik hem via gparted mounte maar niets er op zetten. Bij mij was het zo dat ik een andere usb stick niet goed had afgesloten toen ik hem uit mijn pc haalde. Voor mij was de oplossing:
Via Syteem-> Admin -> Storage Device manger (niet standaard geinstallleerd kan je snel en makkelijk installeren via Unbuntu Software center)

Daar had ik de oude stick op gezocht en verwijderd. Vervolgens de nieuwe (juiste stick) er ingedaan en ik kom alles weer!

Succes

\BoudewijnD
Desktop: AMD AThlon II X4 630 2.8 GHz, ATI Radeon HD 5450 1 Gb, 4 GB, 1.5 TB. Ubuntu 12.04 LTS
----------------------------------------------------------------------
Linux user number 519529
Registreer als Linux gebruiker op: http://counter.li.org/

Offline gerben3

  • Lid
Re: Ubuntu ziet mijn externe HD niet meer
« Reactie #3 Gepost op: 2010/07/30, 09:01:39 »
Volgens is de schijf overleden.  In Windows werkt het ook niet meer. 

Re: Ubuntu ziet mijn externe HD niet meer
« Reactie #4 Gepost op: 2010/07/30, 09:04:03 »
Volgens is de schijf overleden.  In Windows werkt het ook niet meer. 
Heb je nog even gekeken naar de gezondheid van de schijf met Systeem -> Beheer -> Schijfgereedschap?

Offline jan11000

  • Lid
Re: Ubuntu ziet mijn externe HD niet meer
« Reactie #5 Gepost op: 2010/07/30, 09:16:15 »
Op een andere pc proberen?
Voorkant en achterkant usb proberen, dit zijn vaak 2 aparte aansluitingen op het moederbord.

Hd uitbouwen en direct aansluiten op de moederbord. Draait de hd nog?