Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Darkmode voor het forum  (gelezen 5435 keer)

Darkmode voor het forum
« Gepost op: 2020/07/04, 13:33:21 »
Vraag, is er al nagedacht of het mogelijk is om een schakelaar te maken om het forum op dark mode te zetten?
Dit is voor mij en vele handig als je het forum in de nacht bekijkt (lees fijner voor de ogen minder wit).
Ubuntu 22.04 pc 64 bit  en Ubuntu Server 22.04 met Nextcloud 27

Joshua Orbit

  • Gast
Re: Darkmode voor het forum
« Reactie #1 Gepost op: 2020/07/05, 13:47:16 »
Vraag, is er al nagedacht of het mogelijk is om een schakelaar te maken om het forum op dark mode te zetten?
Dit is voor mij en vele handig als je het forum in de nacht bekijkt (lees fijner voor de ogen minder wit).

Heel goed idee .... misschien het blauw van Kubuntu opgeven in ruil voor een Dark Mode want zelfs met nachtlicht aan is het sneeuwwitte van het Forum te fel 's nachts . Prima idee !

Offline Jenske

  • Lid
Re: Darkmode voor het forum
« Reactie #2 Gepost op: 2020/07/05, 13:58:02 »
Idem!
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM

Offline Tom

  • Lid
Re: Darkmode voor het forum
« Reactie #3 Gepost op: 2020/07/08, 09:47:20 »
Waarom komt hier ooit een antwoord op van een Mod of b.v van Johan van Dijk ,ik snap dat allemaal niet meer wat de werking van dit Forum is ! :rolleyes:
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Darkmode voor het forum
« Reactie #4 Gepost op: 2020/07/08, 12:44:36 »
Hoewel ik het zelf ook erg prettig zou vinden kan ik me ook voorstellen dat het voor het forumteam niet de hoogste prioriteit heeft. Ook omdat er voor zowel Firefox als Chrome darkmode extensies bestaan (zie bijlage). Een eigen donker thema kan en zal er ongetwijfeld beter uitzien omdat je dan zelf kleuren in de hand hebt. Zoals je ziet verdwijnt een deel van icoontjes als je de extensie gebruikt.

Offline rico70

  • Lid
Re: Darkmode voor het forum
« Reactie #5 Gepost op: 2020/07/08, 12:47:27 »
Of Redshift en vergelijkbare programma's gebruiken

Re: Darkmode voor het forum
« Reactie #6 Gepost op: 2020/07/08, 12:57:15 »
Of Redshift en vergelijkbare programma's gebruiken

Is dat beter dan de nachtlicht optie van Ubuntu zelf?

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Darkmode voor het forum
« Reactie #7 Gepost op: 2020/07/08, 13:03:32 »
Waarom komt hier ooit een antwoord op van een Mod
De moderators gaan over de inhoud van de berichten, niet over het uiterlijk van het forum, de wiki, of de website.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

JorisC

  • Gast
Re: Darkmode voor het forum
« Reactie #8 Gepost op: 2020/07/08, 13:26:44 »
Citaat van: Mustangman1966
Dit is voor mij en vele handig als je het forum in de nacht bekijkt (lees fijner voor de ogen minder wit).

Wat voor type beelscherm gebruik jij
Bij het beeldscherm dat aan mijn desktop aangesloten is , zijn bedieningsknopjes waarmee ik het beeldscherm contrast kan instellen van zeer helder tot zeer donker .


Re: Darkmode voor het forum
« Reactie #9 Gepost op: 2020/07/08, 13:32:02 »
Citaat van: Mustangman1966
Dit is voor mij en vele handig als je het forum in de nacht bekijkt (lees fijner voor de ogen minder wit).

Wat voor type beelscherm gebruik jij
Bij het beeldscherm dat aan mijn desktop aangesloten is , zijn bedieningsknopjes waarmee ik het beeldscherm contrast kan instellen van zeer helder tot zeer donker .
Klopt, maar als ik dat elke keer moet aanpassen (lees overdag en 's avonds/nachts) is dat niet bepaald praktisch.
Zou er een optie zijn die je kan gebruiken op het forum zelf dan zou dat ideaal zijn voor mij en denk meerdere met mij.
Ubuntu 22.04 pc 64 bit  en Ubuntu Server 22.04 met Nextcloud 27

JorisC

  • Gast
Re: Darkmode voor het forum
« Reactie #10 Gepost op: 2020/07/08, 13:53:16 »
@Mustangman1966

Wat zou voor jou het makkelijkst zijn .
Eventjes een paar maal op dat knopje drukken van je beeldscherm  wat een paar seconden zal duren of telkens in je gebruikersprofiel een ander thema te moeten gaan instellen  ?
Thema's genoeg  beschikbaar hoor
https://custom.simplemachines.org/themes/

Re: Darkmode voor het forum
« Reactie #11 Gepost op: 2020/07/08, 14:02:02 »
@Mustangman1966

Wat zou voor jou het makkelijkst zijn .
Eventjes een paar maal op dat knopje drukken van je beeldscherm  wat een paar seconden zal duren of telkens in je gebruikersprofiel een ander thema te moeten gaan instellen  ?
Thema's genoeg  beschikbaar hoor
https://custom.simplemachines.org/themes/
Om eerlijk te zijn heb ik overal waar er een Dark modus is alles op Dark staan, zodat ik niet telkens alles om hoef te zetten.
En volgens de link zijn er meer dan voldoende thema's om te kiezen zie ik, misschien dan een donker thema bij de Ubuntu oranje en Kubuntu blauw, dan is er voor ieder een thema wat past.
Ubuntu 22.04 pc 64 bit  en Ubuntu Server 22.04 met Nextcloud 27

Offline rico70

  • Lid
Re: Darkmode voor het forum
« Reactie #12 Gepost op: 2020/07/08, 20:23:21 »
Of Redshift en vergelijkbare programma's gebruiken

Is dat beter dan de nachtlicht optie van Ubuntu zelf?
Geen idee. In Linux Mint zit Redshift, dat werkt goed met standaard instellingen. Daarbij heb ik nog wat scripts gemaakt om het beeld nog roder te maken. Wat Ubuntu gebruikt weet ik niet

Offline poj

  • Lid
    • Xubuntu Vraagstukken
Re: Darkmode voor het forum
« Reactie #13 Gepost op: 2020/07/09, 10:36:39 »
Waarom komt hier ooit een antwoord op van een Mod
De moderators gaan over de inhoud van de berichten, niet over het uiterlijk van het forum, de wiki, of de website.

Ik sluit me helemaal aan bij Tom. Waarom komt er geen reactie van degenen die er over gaan?

Ik snap dat er best allemaal workarounds mogelijk zijn, maar er wordt een concrete vraag gesteld in het bakje "forum feedback". Je zou verwachten dat dat gelezen wordt door degenen die het forum beheren en daar dan een concreet antwoord op geven. Zo moeilijk lijkt me dat niet. En zo moeilijk is het ook niet om een antwoord te geven.
Volgens mij zijn er een paar mogelijkheden:
1. Bedankt voor het meedenken, maar we vinden je idee helemaal niets.
2. Goed idee, maar we hebben daar geen tijd en prioriteit voor.
3. Goed idee, we gaan er mee aan de slag, wie kan ons daarbij ondersteunen.
4. Goed idee, volgende week is het nieuwe thema klaar en bruikbaar.
5. enzovoort.

Kortom, ik weet niet precies wie hier over gaat, maar misschien wordt een kort en concreet antwoord op de vraag van Mustangman1966 door de juiste persoon wel erg gewaardeerd.

@Ron: het gaat er niet om wie er niet voor verantwoordelijk is, maar wie verantwoordelijkheid neemt voor een concreet antwoord. Als moderator had je ook aan kunnen geven wie er wel verantwoordelijk is. Als bij ieder draadje iedereen gaat aangeven dat zij of hij ook het antwoord niet weet, dan worden het lange zinloze draadjes.

Sorry als ik wat kort door de bocht reageer.
« Laatst bewerkt op: 2020/07/09, 10:42:45 door poj »
gebruiker en fan van XubuntU 18.04 en 20.04. -  voor handige tips en trucs: Xubuntuvraagstukken, tips en trucs.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Darkmode voor het forum
« Reactie #14 Gepost op: 2020/07/09, 10:53:05 »
@Ron: het gaat er niet om wie er niet voor verantwoordelijk is, maar wie verantwoordelijkheid neemt voor een concreet antwoord. Als moderator had je ook aan kunnen geven wie er wel verantwoordelijk is. Als bij ieder draadje iedereen gaat aangeven dat zij of hij ook het antwoord niet weet, dan worden het lange zinloze draadjes.

Sorry als ik wat kort door de bocht reageer.
De vraag was, waarom een mod niet reageert, dus ik reageerde.
In de ledenlijst staat van iedereen de functie, dat is openbare informatie, en onderaan iedere pagina staan de makers van het huidige thema.
Mensen genoeg om aan te schrijven lijkt mij.

Wil je iets snel, dan is Johan de aangewezen Admin ........
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline poj

  • Lid
    • Xubuntu Vraagstukken
Re: Darkmode voor het forum
« Reactie #15 Gepost op: 2020/07/09, 11:04:37 »
Dank je Ron voor je reactie. Ik heb een bericht naar Johan van Dijk gestuurd.
gebruiker en fan van XubuntU 18.04 en 20.04. -  voor handige tips en trucs: Xubuntuvraagstukken, tips en trucs.

Offline poj

  • Lid
    • Xubuntu Vraagstukken
Re: Darkmode voor het forum
« Reactie #16 Gepost op: 2020/07/21, 23:24:11 »
Helaas vindt Johan van Dijk het niet nodig te reageren. Jammer.
gebruiker en fan van XubuntU 18.04 en 20.04. -  voor handige tips en trucs: Xubuntuvraagstukken, tips en trucs.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Darkmode voor het forum
« Reactie #17 Gepost op: 2020/07/22, 10:41:43 »
Helaas vindt Johan van Dijk het niet nodig te reageren. Jammer.
In deze vakantie en corona tijd is er van alles mogelijk, probeer het gewoon nog een keer.......
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Darkmode voor het forum
« Reactie #18 Gepost op: 2020/07/27, 12:16:03 »
Een dark mode zou ik zelf ook wel handig vinden, het enige wat er daarvoor nodig is, is dat iemand "even" een thema bouwt.

En dat is een hele berg werk. Dit thema is door Ronnie en Yordi gemaakt een paar jaar geleden en daar zijn ze weken mee bezig geweest.

Voor het maken van een nieuw thema wil ik eigenlijk wachten op versie 2.1 van SMF, die ondersteunt dan ook meteen layouts voor op je tablet of mobiel.

Offline Jenske

  • Lid
Re: Darkmode voor het forum
« Reactie #19 Gepost op: 2020/08/01, 14:29:41 »
"poj", gelieve minder grof te reageren als iemand naar uw mening té traag of te snel is.

Ik heb er als gewoon gebruiker niets aan als je zomaar op een publiek forum begint te posten "dat je iets aan Johan" (of Marie, Theo of Frank) hebt gemaild, om dan vervolgens in een volgende post op een publiek forum aan te geven dat die "Johan" of Marie, Theo of Frank niet antwoordt.

Het Ubuntu-forum wordt gekenmerkt door een hoge mate van hoffelijkheid en dat zag ik graag zo behouden.

Helaas vindt Johan van Dijk het niet nodig te reageren. Jammer.

En mocht het iemand interesseren: ik heb een jaar of drie geleden een brief geschreven aan Alfred. Die heeft daar ook niet op gereageerd. Dat wilde ik even kwijt op dit forum.
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM

Re: Darkmode voor het forum
« Reactie #20 Gepost op: 2020/08/01, 16:14:42 »
En wie is Alfred?
OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

nahjo

  • Gast
Re: Darkmode voor het forum
« Reactie #21 Gepost op: 2020/08/01, 16:43:16 »
En wie is Alfred?
Dat is die ene zonder e-mail.

Offline poj

  • Lid
    • Xubuntu Vraagstukken
Re: Darkmode voor het forum
« Reactie #22 Gepost op: 2020/08/01, 17:37:52 »
@Johan van Dijk: Dank je voor je reactie. Als het een kwestie is van CSS dan wil ik best meehelpen met een donker thema.
@Jenske: Ik zie niet wat er grof is in mijn bericht, ik constateer een feit en geef mijn teleurstelling weer. Het is hooguit wat kort door de bocht misschien. Daarvoor dan mijn excuses.
gebruiker en fan van XubuntU 18.04 en 20.04. -  voor handige tips en trucs: Xubuntuvraagstukken, tips en trucs.

Offline MKe

  • Lid
Re: Darkmode voor het forum
« Reactie #23 Gepost op: 2020/08/01, 20:42:15 »
@Johan van Dijk: Dank je voor je reactie. Als het een kwestie is van CSS dan wil ik best meehelpen met een donker thema.
@Jenske: Ik zie niet wat er grof is in mijn bericht, ik constateer een feit en geef mijn teleurstelling weer. Het is hooguit wat kort door de bocht misschien. Daarvoor dan mijn excuses.
Hier nog iemand die kan helpen.

Offline Jenske

  • Lid
Re: Darkmode voor het forum
« Reactie #24 Gepost op: 2020/08/02, 01:02:23 »
@Johan van Dijk: Dank je voor je reactie. Als het een kwestie is van CSS dan wil ik best meehelpen met een donker thema.
@Jenske: Ik zie niet wat er grof is in mijn bericht, ik constateer een feit en geef mijn teleurstelling weer. Het is hooguit wat kort door de bocht misschien. Daarvoor dan mijn excuses.
Excuses aanvaard ;-)

En voor allen: ik ken geen Alfred en heb er nooit een brief naar geschreven. Ik wilde er gewoon mijn reactie enige lichtheid mee bezorgen.

.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM