Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Activatie stip voor verkeerde icon.  (gelezen 486 keer)

Activatie stip voor verkeerde icon.
« Gepost op: 2021/03/18, 16:23:56 »
In de Favorites bar staan (o.a.) de icons voor Processing IDE (bovenste icon) en een voor Arduino IDE (onderste icon)
Als ik Arduino IDE opstart staat de rode stip (als start indicatie) NIET voor de onderste icon (waar die zou moeten staan) maar voor de icon van de Processing IDE. (de bovenste)



Hoe kan dat?

(voor de werking maakt het niks uit)
Miscere utile dulci. (Ter leering ende vermaeck)
http://henk.oegema.com  (On RaspberryPi2)
Registered linux user 520520.  In gebruik: Ubuntu  22.04.3 Hobby's: Radio Amateur callsign: PA2HO.  Interesses: Raspberry Pi & Arduino & Jetson Nano (voor AI & ML)

Offline vanadium

  • Lid
Re: Activatie stip voor verkeerde icon.
« Reactie #1 Gepost op: 2021/03/19, 10:57:52 »
Het dock "herkent" welke lopende applicatie bij de starter hoort via de WMClass. In het starter-bestand (.desktop bestand) van de applicatie kan aangegeven worden welke WMClass bij de starter hoort met de lijn "StartupWMClass=...". De WMClass van een lopende toepassing kan je zien met "xprop | grep WM_CLASS". Controleer dus eens of de WMClass van je programma's overeenkomt met die opgegeven in de launcher. Is er geen aankondiging in de launcher, voeg dan zelf de passende StartupWMClass= lijn toe.

Re: Activatie stip voor verkeerde icon.
« Reactie #2 Gepost op: 2021/04/02, 13:45:21 »
Het dock "herkent" welke lopende applicatie bij de starter hoort via de WMClass. In het starter-bestand (.desktop bestand) van de applicatie kan aangegeven worden welke WMClass bij de starter hoort met de lijn "StartupWMClass=...". De WMClass van een lopende toepassing kan je zien met "xprop | grep WM_CLASS". Controleer dus eens of de WMClass van je programma's overeenkomt met die opgegeven in de launcher. Is er geen aankondiging in de launcher, voeg dan zelf de passende StartupWMClass= lijn toe.

Ik kan het .desktop bestand van Processing IDE3 niet vinden.
Heb o.a. gezocht in  /usr/share/applications/
Daar staat het vol met .desktop files. Maar wat ik zoek staat er niet bij.  :|


update: Het overkomt me weer.  :(  Net nadat ik dit geplaats heb, vind ik de oplossing.
Ik probeerde de desktop entry van Processing IDE te vinden, maar de oplossing zit in de desktop entry van Arduino.

 

« Laatst bewerkt op: 2021/04/02, 13:55:15 door henkoegema »
Miscere utile dulci. (Ter leering ende vermaeck)
http://henk.oegema.com  (On RaspberryPi2)
Registered linux user 520520.  In gebruik: Ubuntu  22.04.3 Hobby's: Radio Amateur callsign: PA2HO.  Interesses: Raspberry Pi & Arduino & Jetson Nano (voor AI & ML)