Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: help - 8.10 uit bootmenu verdwenen?  (gelezen 1107 keer)

Offline Borix

  • Lid
help - 8.10 uit bootmenu verdwenen?
« Gepost op: 2008/11/06, 19:30:53 »
Na een paar maal succesvol ubuntu te hebben geboot is 8.10 plots uit mijn boot menu verdwenen. Ik heb een multiboot met oa vista, die ik via easyBSD had ingesteld. Als ik nu de ubuntu bootoptie neem krijg ik alleen 8.04 te zien. 8.04 is echter niet meer aanwezig en boot dus niet :(

Graag advies

help - 8.10 uit bootmenu verdwenen?
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/06, 19:33:20 »
Op welke schijf en welke partitie is Ubuntu geïnstalleerd?

Offline Borix

  • Lid
help - 8.10 uit bootmenu verdwenen?
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/06, 19:46:00 »


drive 2 partitie 3

help - 8.10 uit bootmenu verdwenen?
« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/06, 20:14:14 »
Volg deze stappen: http://sites.google.com/site/computertip/grub

Maak wel een back-up van de hudige menu.list, aangezien die de opstartregel voor Windows Vista bevat, die kun je dan later toevoegen aan de herstelde Grub.

Offline Borix

  • Lid
help - 8.10 uit bootmenu verdwenen?
« Reactie #4 Gepost op: 2008/11/07, 09:06:03 »
Aangezien de juiste menu.lst (met 8.10) niet meer aanwezig is en ik geen idee heb hoe ik aan de juiste uuid code kom om de menu.lst handmatig aan te passen ga ik vanavond maar een verse installatie doen. Ook geen probleem. Bedankt voor de hulp.

Offline ohjajoh

  • Lid
help - 8.10 uit bootmenu verdwenen?
« Reactie #5 Gepost op: 2008/11/07, 09:25:18 »
Die uuid heb je toch niet nodig als je de link van cumulus007 volgt, dat zet grub er zelf wel in, wat je nodig hebt zijn de opstartregels van windows.
Die kun je vinden door de echt nog steeds aanwezige originele grub menu.lst te bekijken. Als je live gestart hebt kun je die in je /boot/grub vinden op de partitie van je 8.10 install. Waarschijnlijk /media/disk#/boot/grub/menu.lst (wellicht menu.lst.old).

Ik vermoed dat het neogrub is geweest die de boel verziekt heeft daar ie niet weet dat 8.10 uit is.

Offline Borix

  • Lid
help - 8.10 uit bootmenu verdwenen?
« Reactie #6 Gepost op: 2008/11/07, 10:38:10 »
De menu.list is echt verdwenen, ook de backup vermeld alleen 8.04. Ik heb verschillende reparatie geprobeert, maar zonder een goede menu.lst met 8.10 en de juiste uuid kom ik er niet uit...

Citaat van: ohjajoh
Ik vermoed dat het neogrub is geweest die de boel verziekt heeft daar ie niet weet dat 8.10 uit is.
Geen idee of neogrub rommelt met de orginele menu.lst. Ik zelf denk eerder aan de opstart manager in ubuntu, maar heb geen verdere aanwijzijngen daarvoor.

Maar zoals gezegd: verder geen probleem: een verse installatie en een goede backup dit keer :)