Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Exclusief: interview met Mark Shuttleworth  (gelezen 628 keer)

Exclusief: interview met Mark Shuttleworth
« Gepost op: 2012/05/01, 22:13:49 »
http://wiki.ubuntuusers.de/LocoTeam/Interview_with_Mark_Shuttleworth

'Exclusief' omdat het niet zo heel vaak voorkomt dat Mark aan een interview deelneemt. Vind het wel een interessant interview, met name dat stuk over Unity natuurlijk :)

Re: Exclusief: interview met Mark Shuttleworth
« Reactie #1 Gepost op: 2012/05/01, 23:00:04 »
Wel pijnlijk het stukje over Kubuntu  :(  ik denk dat KDE-liefhebbers na 12.04 van distro zullen moeten overstappen, of ze willen of niet.
Natuurlijk mocht Mint KDE toch blijven ondersteunen is er relatief weinig aan de hand.

Heel leuk is de frisse visie over Unity en de toekomstige toelevering voor de bredere markt.  :D
Jammer dat hij over de omzetten zwijgt, maar we mogen niet verwachten dat alles OpenSource is eh ..... lol
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: Exclusief: interview met Mark Shuttleworth
« Reactie #2 Gepost op: 2012/05/02, 00:27:40 »
Wat er met Kubuntu is gebeurd is niet zo'n ramp. Ik bedoel, Xubuntu, Lubuntu, ... zijn ook toch nog goede distro's? Deze zijn ook door de community onderhouden, net zoals Kubuntu grotendeels al was en nu volledig is. Wat ze hier zeggen is dat Kubuntu geen commercieel succes had, wat jammer is maar waarschijnlijk eerder aan slechte marketing ligt dan iets anders.

Langs de andere kant vind ik het jammer dat er geen behoorlijke KDE-distributies meer bestaan, zoals Ubuntu voor Unity verantwoordelijk is geweest om Gnome een heel stuk te verbeteren. (Ja, ik ken OpenSUSE, Mint KDE, Fedora KDE, * KDE (hint: als er het in de vorm is van XYZ KDE Edition, niet te veel van verwachten), Mepis "Nee we geven geen zak om je toetsenbordlayout", en Pardus "Correct booten? Wat is dat? PS. onze support is alleen in het Turks.")

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Exclusief: interview met Mark Shuttleworth
« Reactie #3 Gepost op: 2012/05/02, 00:47:07 »
Met Kubuntu kunnen we in ieder geval weer enkele jaren vooruit, wie weet wat er in de tussentijd gebeurt...
*alvast met Arch oefenen gaat*
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Re: Exclusief: interview met Mark Shuttleworth
« Reactie #4 Gepost op: 2012/05/02, 01:02:44 »
Wat er met Kubuntu is gebeurd is niet zo'n ramp. Ik bedoel, Xubuntu, Lubuntu, ... zijn ook toch nog goede distro's? Deze zijn ook door de community onderhouden, net zoals Kubuntu grotendeels al was en nu volledig is. Wat ze hier zeggen is dat Kubuntu geen commercieel succes had, wat jammer is maar waarschijnlijk eerder aan slechte marketing ligt dan iets anders.

Langs de andere kant vind ik het jammer dat er geen behoorlijke KDE-distributies meer bestaan, zoals Ubuntu voor Unity verantwoordelijk is geweest om Gnome een heel stuk te verbeteren. (Ja, ik ken OpenSUSE, Mint KDE, Fedora KDE, * KDE (hint: als er het in de vorm is van XYZ KDE Edition, niet te veel van verwachten), Mepis "Nee we geven geen zak om je toetsenbordlayout", en Pardus "Correct booten? Wat is dat? PS. onze support is alleen in het Turks.")

- SeySayux

Pardus bootte hier altijd correct en ze hebben ook een Engels en Nederlandstalig forum ;)