Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: 10.12 erg erg erg traag  (gelezen 586 keer)

Offline Ronald

  • Lid
10.12 erg erg erg traag
« Gepost op: 2012/11/03, 22:23:02 »
Van windows Vista probeer ik over te stappen naar Ubuntu 10.12. Hoofdreden om over te stappen is het opstarten van Vista, duurt eeuwen.
Betreft een PC met AMD Sempron 3400+ en Vista draait, ook nu na, opstarten gewoon goed
Installatie naast Vista gaat perfect en het lijkt allemaal te werken, maar het is zo vreselijk traag en ook het scherm geeft vaak stepen en andere daar niet thuis horende grafische beelden.
Na shoppen op internet lijkt het erop dat dit aan de stuurprogramma's van Nvidia kan liggen. Probeer deze ook opnieuw te installeren vanaf de Nvidia site maar dat lukt niet. Downloaden van de bestanden gaat wel maar installeren (runnen van de gedownloaden bestanden) werkt niet.
Oplossing(en) ?

Re: 10.12 erg erg erg traag
« Reactie #1 Gepost op: 2012/11/03, 22:24:35 »
De nVidia-driver kun je installeren via Ubuntu Softwarecentrum --> Bewerken --> Softwarebronnen --> tabblad Extra stuurprogramma's.
NOOIT handmatig de driver van de site plukken.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: 10.12 erg erg erg traag
« Reactie #2 Gepost op: 2012/11/03, 22:45:52 »
Zoals Vistaus zegt; dat zal waarschijnlijk veel verschil maken. Kijk ook hier eens naar:
https://sites.google.com/site/computertip/geenbeeld#TOC-Slecht-beeld

Overigens: hoeveel RAM-geheugen heeft die machine?
« Laatst bewerkt op: 2012/11/03, 22:56:57 door Pjotr »

Offline Ronald

  • Lid
Re: 10.12 erg erg erg traag
« Reactie #3 Gepost op: 2012/11/03, 23:31:50 »
De update naar NVIDIA drivers via het softwarecentrum heeft in ieder geval geholpen, sneller en geen niet bedoelde grafische problemen meer.
Of ik ook nog gaan overschakelen naar minder visuele effecten zal ik nog bekijken. Voorlopig ziet Ubuntu er voor mij heel goed uit, veel freeware dat ik nu al gebruik is feitenlijk al voor linux of daarvoor ook gewoon beschikbaar.
Bedankt voor de zeer snelle antwoorden.