Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: draadloos internet verbinding maken  (gelezen 1014 keer)

derdedeurtje

  • Gast
draadloos internet verbinding maken
« Gepost op: 2008/02/18, 22:21:12 »
Hey, ik ben ook in het linux wereldje terechtgekomen en draai de livecd op mijn dell d600 laptop echter de wirelessverbinding bewerkstelligen lukt mij niet. bij windows kun je wirelessnetwerken in de buurt zoeken, hoe werkt dit bij ubuntu linux?
de bedrade verbinding lukte me wel ideas?

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
draadloos internet verbinding maken
« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/19, 02:54:02 »
Rechtsboven in de hoek, zou een netwerk icoontje moeten staan
https://zivwiki.uni-muenster.de/pub/Anleitungen/WirelessLANSetupUbuntuNetworkManager/nmapplet.jpg

als je daarop klikt zouden de draadloos netwerken in de buurt weegegeven moeten worden. Is dit niet het geval, dan levert de fabrikant van jou netwerkkaartje geen goede open source drivers/firmware. Om dit probleem op te lossen hebben we de chipset van je wireless kaartje nodig.

deze kun je verkrijgen door het volgende in je terminal te typen
lspci

de uitkomst hiervan kun je hier op het forum posten tussen [code][/code] tags
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

derdedeurtje

  • Gast
draadloos internet verbinding maken
« Reactie #2 Gepost op: 2008/02/19, 18:29:43 »
mijn netwerkcontroller:Broadcom Corporation BCM4309 802.11a/b/g (rev 03)
bedoel je deze?

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
draadloos internet verbinding maken
« Reactie #3 Gepost op: 2008/02/20, 08:33:31 »
Welke versie van ubuntu heb je? Heb je de laatste stabiele versie (7.10), dan kun je via Systeem -> Beheer -> Beperkt ondersteunende stuurprogramma's. Hier kun je de netwerkkaart aanvinken en de drivers installeren (hiervoor heb je wel een internetverbinding nodig)
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

derdedeurtje

  • Gast
draadloos internet verbinding maken
« Reactie #4 Gepost op: 2008/02/21, 22:20:41 »
ik had drivers en de firmware nodig genaamd bcm43xx-fwcutter. deze van internet afgehaald, en de firmware bij synaptic gedownload(dit weigerde hij eerst)(moest eerst drivers downloaden.) De draadloze internetverbinding werkt nu super!! thnx!!!