Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: KDE Connect  (gelezen 2684 keer)

Offline maartenbc

  • Lid
KDE Connect
« Gepost op: 2020/05/18, 00:42:20 »
Ik heb KDE connect geinstalleerd op mijn pc.
En het werkt wel, en het werkt niet.

Als mijn telefoon donker wordt, is de verbinding tussen mijn pc met kde connect en mijn smartphone verdwenen.
Zodra ik mijn mobieltje echter "wakker" schop en het scherm actief wordt. Heb ik weer een verbinding.
Totdat het scherm donker wordt. Dan is KDE Connect de verbinding weer kwijt.

Ook heb ik whatsapp draaien en deze heeft nergens last van.

De WIFI verbinding kan het niet zijn, want ik heb een goed signaal.

Ik gebruik Kubuntu 20.04 en mijn mobiele telefoon is een huawei p9.

Ik vermoed een powersavings probleem. Maar weet eigenlijk niet zo goed waar ik het moet zoeken.
Of ik moet mijn scherm continu aan laten als hij via de computer aan het laden is.
Heb ook al gekeken naar de batterij settings welke apps worden gesloten om energie te besparen en KDE connect zou daar actief moeten blijven.

Wie heeft er suggesties waar ik nog meer naar kan kijken?
Het is nu wel lastig dat als ik iets via kde connect wil doen, ik eerst het scherm moet activeren door b.v het hoesje open en dicht te doen.

Offline poj

  • Lid
    • Xubuntu Vraagstukken
Re: KDE Connect
« Reactie #1 Gepost op: 2020/05/18, 13:56:44 »
Heb je al geprobeerd KDE Connect op je toestel uit de "batterijoptimalisatie" te halen? Danwel "Achtergrondactiviteit" toestaan?

Bij mij is dat App-info van KDE Connect -> Batterij -> Achtergrondactyiviteit toestaan.of App-info van KDE Connect -> Batterij -> Batterij optimaliseren  -> Batterijoptimalisatie al naar je wens aan of uit zetten
gebruiker en fan van XubuntU 18.04 en 20.04. -  voor handige tips en trucs: Xubuntuvraagstukken, tips en trucs.

Offline maartenbc

  • Lid
Re: KDE Connect
« Reactie #2 Gepost op: 2020/05/18, 16:32:24 »
Het was inderdaad een instelling.

Onder instellingen-Apps-KDE Connect-Batterij-Stroomintensieve prompt;
Het schuifje uitzetten deed het.


Offline poj

  • Lid
    • Xubuntu Vraagstukken
Re: KDE Connect
« Reactie #3 Gepost op: 2020/05/18, 17:36:05 »
Fijn te horen. Zet je het topic op opgelost als het nu werkt?
gebruiker en fan van XubuntU 18.04 en 20.04. -  voor handige tips en trucs: Xubuntuvraagstukken, tips en trucs.