Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Firefox installeren  (gelezen 1099 keer)

Offline WGM50

  • Lid
Firefox installeren
« Gepost op: 2009/07/09, 20:32:22 »
In een Windows XP versie van Firefox kon ik in het menu via een optie Controleren op updates de versie 3.5 installeren. In Ubuntu lukt me dat niet. Hoe kan ik Forefox in Ubuntu updaten?
groet, Pim
Ubuntu 11.10 * Toshiba * Evolution *  Libre Office * Firefox

Re: Firefox installeren
« Reactie #1 Gepost op: 2009/07/09, 20:39:29 »
Updates in Ubuntu gaan via het pakketsysteem. Firefox 3.5 komt nog niet via de updates, omdat o.a. de vertalingen nog niet af zijn. Hij komt in ieder geval wel in de volgende Ubuntu. In de tussentijd kun je het pakket firefox-3.5 installeren.

Offline ivo

  • Lid
Re: Firefox installeren
« Reactie #2 Gepost op: 2009/07/09, 20:47:40 »
Opera 10 al geprobeerd?
Ik wil geen FF meer.

http://snapshot.opera.com

Kun je gewoon naast FF installeren en gebruiken.
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline WGM50

  • Lid
Re: Firefox installeren
« Reactie #3 Gepost op: 2009/07/09, 20:55:00 »
Updates in Ubuntu gaan via het pakketsysteem. Firefox 3.5 komt nog niet via de updates, omdat o.a. de vertalingen nog niet af zijn. Hij komt in ieder geval wel in de volgende Ubuntu. In de tussentijd kun je het pakket firefox-3.5 installeren.

Bedankt voor je antwoord. Ik weet alleen niet hoe ik dat doen moet. Ik heb wel al Firefox 3.5.tar.bz2 gedownload. Die staat nu in Documenten. Hoe installeer ik dat?
groet, Pim
Ubuntu 11.10 * Toshiba * Evolution *  Libre Office * Firefox

Offline ivo

  • Lid
Re: Firefox installeren
« Reactie #4 Gepost op: 2009/07/09, 21:17:08 »

Bedankt voor je antwoord. Ik weet alleen niet hoe ik dat doen moet. Ik heb wel al Firefox 3.5.tar.bz2 gedownload. Die staat nu in Documenten. Hoe installeer ik dat?
groet, Pim


Deze downloaden
http://snapshot.opera.com/unix/snapshot-4478/intel-linux/opera_10.00.4478.gcc4.qt4_i386.deb

Dan open je een terminal en ga je naar de directory waar je het pakket hebt opgeslaan.
Als je hem in je home directory hebt opgeslaan volstaat het om een terminal te openen, je staat dan automatisch in je home directory.

Vervolgens tik je in:
sudo dpkg -i opera_10.00.4478.gcc4.qt4_i386.deb            [ENTER]

Er zal om een password worden gevraagd, tik je wachtwoord in. Vrees niet dat je niks ziet, dat hoort zo.

Als het klaar is tik je in
opera                     [ENTER]

There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Re: Firefox installeren
« Reactie #5 Gepost op: 2009/07/09, 21:18:11 »
Software installeren in Ubuntu gaat via Systeem=>beheer=>Synaptic.