Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: installatie van ubuntu 10.04 via wubi-installer  (gelezen 2017 keer)

installatie van ubuntu 10.04 via wubi-installer
« Gepost op: 2010/06/21, 16:04:50 »
hallo,

Op mijn Hp mini 2133 met vista basic, heb ik via de wubi installer ubuntu netbook versie 10.04 willen installeren.
Na het downloaden en de heropstart zag ik het keuzescherm en is de installatie gestart
Ik heb de notebook een tijdje verlaten en bij mijn terugkomst zag ik enkel nog een zwart scherm.
Ik weet niet of er een foutmelding verschenen is
Na hard reboot zag ik geen enkele schijfactiviteit meer, en kan ik zelfs de bios niet meer bereiken.
Geprobeerd op netstroom met en zonder batterij, maar geen enkele reactie meer.

techn gegevens van notebook:
2GB ram geheugen
HD 120 GB
Via C7-M 1,6 GHZ

weet er iemand hiermee raad ?
Pagina's: [1]

Re: installatie van ubuntu 10.04 via wubi-installer
« Reactie #1 Gepost op: 2010/06/21, 18:53:03 »
Heh? Zelfs de bios niet meer?... Dat is zeer vreemd (aka technisch zo goed als onmogelijk). Geprobeerd de harde schijf eruit te halen en zo in het bios te komen?
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Re: installatie van ubuntu 10.04 via wubi-installer
« Reactie #2 Gepost op: 2010/06/21, 19:03:10 »
neen, nog niet geprobeerd
het toestel is nog in garantie periode, dus kom ik er best zelf niet aan
« Laatst bewerkt op: 2010/06/21, 20:00:18 door jpcdb80 »

Re: installatie van ubuntu 10.04 via wubi-installer
« Reactie #3 Gepost op: 2010/06/21, 20:09:38 »
Laat je notebook een paar uur staan en probeer het dan opnieuw. Als hij dan niet voorbij de post komt dan heb je sowieso hardware matige ellende.
openSUSE LEAP KDE
Kubuntu

Re: installatie van ubuntu 10.04 via wubi-installer
« Reactie #4 Gepost op: 2010/06/22, 08:41:14 »
hallo vincentlaborant

niets helpt
zou het kunnen dat de cmos batterij leeg is, waardoor ik de bios niet meer kan bereiken ?

Offline yokke

  • Lid
Re: installatie van ubuntu 10.04 via wubi-installer
« Reactie #5 Gepost op: 2010/06/22, 08:56:44 »
hallo vincentlaborant

niets helpt
zou het kunnen dat de cmos batterij leeg is, waardoor ik de bios niet meer kan bereiken ?

Normaal zou het daar niet mee te maken mogen hebben als uw pc onder stroom staat, wat dan wel bijvoorbeeld zou kunnen is dat als je de stroom weg neemt, de bios al zijn instellingen verliest.

Heb je toevallig geprobeert om de bios te flashe? Want het geen dat jij beschrijft kwa symptomen lijkt op een bios flash die mislukt is.
www.linux-answered.com
Remember, when using Linux, you're the one in control

Re: installatie van ubuntu 10.04 via wubi-installer
« Reactie #6 Gepost op: 2010/06/22, 09:00:49 »
hallo yokke,

de installatie van ubuntu was lopende of was afgerond - ik weet het niet, want op dat moment heb ik de notebook verlaten

wat we vroeger wel hadden met die notebook, als die in slaapstand viel slechts een hard reset hem opnieuw kon doen opstarten
te maken met instellingen ? of een fout commando ?

Re: installatie van ubuntu 10.04 via wubi-installer
« Reactie #7 Gepost op: 2010/06/22, 09:08:09 »
Als je heel zeker weet dat je zelfs met geen mogelijkheid zelfs je BIOS in komt, dan is er iets behoorlijk fout met je laptop.
Zelfs al haal je de HD eruit, je BIOS blijft bereikbaar.

Zie je uberhaupt wel iets over je scherm komen rollen, dat zou zeker bij de eerste start zo moeten zijn.

Citaat
Whenever you turn on your computer, the first thing you see is the BIOS software doing its thing. On many machines, the BIOS displays text describing things like the amount of memory installed in your computer, the type of hard disk and so on. It turns out that, during this boot sequence, the BIOS is doing a remarkable amount of work to get your computer ready to run.
Ubuntu Pocket Guide and Reference - LinuxCommands.org - Manual Pages (man)

PC: Ubuntu 18.04 LTS /  Intel Core i5 8600 / Gigabyte B360M DS3H / Samsung 970 EVO / Corsair Vengeance LPX 16GB

Offline yokke

  • Lid
Re: installatie van ubuntu 10.04 via wubi-installer
« Reactie #8 Gepost op: 2010/06/22, 09:08:19 »
Het probleem dat je beschrijft van het niet meer uit slaapstand geraken heb ik ook al gehad. Zowel met linux als windows. Als je dit in google intikt komt er wel meer naar boven.


Nu als je de notebook opzet, krijgt je dan iets van geluidssignalen te horen? Het kan bijvoorbeeld zijn dat je grafische adapater kapot is. Normaal zal het moederbord dan enkele biepjes geven. Als het echt niets meer doet, dus geen geluid, geen beeld raad ik je aan je factuur te gaan zoeken. Wellicht is er dan schade aan het moederbord.

Toch even benadrukken dat dit lauter toeval is en niets met Ubuntu te maken kan hebben.
www.linux-answered.com
Remember, when using Linux, you're the one in control

Re: installatie van ubuntu 10.04 via wubi-installer
« Reactie #9 Gepost op: 2010/06/22, 09:17:20 »
Trek alle voedingen van die laptop af, dus de netvoeding en de batterij eruit.
Wacht 10 minuten en stop dan de batterij weer terug incl, de netvoeding

De laptop zou nu weer moeten starten.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Re: installatie van ubuntu 10.04 via wubi-installer
« Reactie #10 Gepost op: 2010/06/22, 09:45:21 »
Aan alle reacties,

bij opstart
geen beweging in scherm
geen bieps vanaf het mobo
niets - enkel het lichtje bij de aan- en uit knop

ik kan ook niet proberen om met een livecd op te starten want de mini heeft geen interne cd/dvd lezer en een externe heb ik niet.
Nu ik denk dat het ook niet zou helpen, want bij opstart wordt ook geen usbstick herkend of geactiveerd.

het toestel is nog in garantie, zal het maar eens binnenbrengen bij de pcboer;

Bedankt voor de vele reacties
groeten,

jacques