Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Firefox wil niet starten en systeem meldt dat Firefox al draait  (gelezen 514 keer)

Lijkt een oude bug met Firefox die weer terug is.
Firefox start soms niet op en dan meldt het systeem: Firefox draait al (zie afbeelding)...niet dus.
Ook na opnieuw aanmelden (ctrl-alt-backspace) blijft probleem bestaan.
Dit hebben we in eerdere Ubuntu versies ook af en toe meegemaakt.
In Taakbeheer zie je vervolgens dat Firefox NIET draait.
Met Taakbeheer kun je dan doen:  draai programma: vul in: Firefox  ...   en hup hij draait opeens wel.

Gebruik hier Xubuntu 14.04 op een oudere Medion PC, die al minstens 7 jaar op diverse ubuntu versies uitstekend draait en natuurlijk ook steeds met alle updates elke dag compleet.
Zijn er meer mensen met dit euvel?
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood

Offline jnom

  • Lid
Re: Firefox wil niet starten en systeem meldt dat Firefox al draait
« Reactie #1 Gepost op: 2014/05/22, 17:16:18 »
Heb dit ook en had dit ook bij vorige versies. Doet zich voor als ik vanuit email programma (Thunderbird) Firefox start ( nieuwsbrief van een webshop of ander bedrijf). In systeemmonitor > processen blijkt Firefox dan nog actief te zijn. Ik sluit dan Firefox in processen en kan daarna weer opstarten. Wachten is waarschijnlijk op update zoals bij vorige versies.

Offline petervs

  • Lid
Re: Firefox wil niet starten en systeem meldt dat Firefox al draait
« Reactie #2 Gepost op: 2014/05/22, 18:02:01 »
Ik heb dit ook op een nieuwe installatie met Xubuntu 14.04
En inderdaad, enkele versies terug was er ook al van zoiets sprake.
Ubuntu MATE 16.04

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Firefox wil niet starten en systeem meldt dat Firefox al draait
« Reactie #3 Gepost op: 2014/05/22, 18:06:31 »
Dit gaat snel:
killall firefox

Re: Firefox wil niet starten en systeem meldt dat Firefox al draait
« Reactie #4 Gepost op: 2014/05/22, 23:15:03 »
Ja Pjotr, dat werkt idd snel. Maar blijft helaas lapwerk.
Het euvel doet zich alleen maar voor als ik FF heb afgesloten en na enige tijd FF opnieuw wil starten.
Er is dan blijkbaar nog een ¨proces¨ van FF aktief, terwijl Taakbeheer duidelijk aangeeft dat FF NIET meer loopt.
En Taakbeheer krijgt FF dus ook WEL weer aan de gang.
Een update zal straks de oplossing kunnen zijn, maar ik herinner me dat ditzelfde probleem in tenminste drie Ubuntu uitgaves zich heeft voorgedaan.  Voor de installatie Xubuntu 14.04 had ik op deze PC  Xubunu 13.04 draaien en die had er geen last van.
Weet iemand misschien ook waar het euvel zetelt?
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood

Offline PKing

  • Lid
Re: Firefox wil niet starten en systeem meldt dat Firefox al draait
« Reactie #5 Gepost op: 2014/05/23, 08:01:52 »
De bug zal dan toch per Ubuntu versie verschillen, met twee keer Xubuntu 14.04 hier thuis hebben wij dat probleem niet.....
Hoofdmachine AMD t1055 6core 8gb mem 1333DDR3 Xubuntu 18.04 64bit/HP SFF desktop Windows 10 Pro/Acer aspire 5310(T7600 CPU) 2GB Xubuntu 18.04

Re: Firefox wil niet starten en systeem meldt dat Firefox al draait
« Reactie #6 Gepost op: 2014/05/23, 08:43:54 »
Ah, en ik heb hier twee keer Xubuntu 13.10 draaien en op één machine doet dat probleem(pje) zich voor, ook met eerdere Xubu-versies. Door die waarschuwing uit het eerste bericht te Enteren of te Esc'en start FF gewoon op.