Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu Gutsy + Xen -> Netwerk-problemen  (gelezen 463 keer)

SanderS

  • Gast
Ubuntu Gutsy + Xen -> Netwerk-problemen
« Gepost op: 2008/03/10, 12:00:35 »
Beste allen!

Ik ben een nieuwe gebruiker van Linux. Ik heb inmiddels op mijn Centrino (Intel VT enabled)-laptop Gutsy geinstalleerd. Gutsy in combinatie met Synaptic Package Manager, Firefox en Compiz geeft een prachtig platform, echt indrukwekkend!

Mijn voornaamste reden om Linux te proberen is de virtualisatie mogelijkheden, en dan vooral Xen. Als web-developer heb ik de beschikking over een andere laptop met Vista Ultimate en VirtualPC. Binnen VirtualPC draai ik Windows2003Server, Visual Studio 2005 en Sharepoint Server. Helaas is de performance zo laag, dat het vrijwel onwerkbaar is. Zelfs met genoeg intern geheugen en een externe harde schijf is het echt traag.

Ik wilde dus Xen proberen. Mijn vermoeden is dat de performance daarvan veel hoger is. Helaas lukt het me niet om Xen stabiel aan de praat te krijgen. Ik heb inmiddels al veel blogs, artikelen en How-To's gevolgd maar blijf problemen hebben.
Na veel pogingen is het me nu eindelijk gelukt om een DomU op te bouwen met Windows2003. Het lukt me echter maar niet om in de DomU een netwerk verbinding te krijgen. Ook krijg ik regelmatig rare vastlopers van m'n Dom0. Ik heb de volgende dingen al geprobeert:
* De standaard bridge-optie van Xen. Resultaat: netwerk verbinding van Dom0 vallen weg. Crashen van Dom0.
* Een bridge te maken met een Dummy-interface. Resultaat: geen succes.
* Over te stappen naar de Intel 3945-drivers. Resultaat: geen verbetering.
* Multinet network-scripts geprobeerd. Resultaat: geen verbetering.
* Eigen kernels builden. Resultaat: vastlopen tijdens booten van kernel.

Ik begin inmiddels een beetje wanhopig te worden. Zijn er nog tips die ik kan proberen om toch Windows2003 als DomU stabiel met netwerk verbinding te krijgen?

b.v.d. Sander