Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: vista partitie onder virtualbox  (gelezen 3920 keer)

Offline Bitbuntu

  • Lid
vista partitie onder virtualbox
« Gepost op: 2008/12/21, 13:45:58 »
Hoe zou ik een partitie met Vista op onder virtualbox kunnen krijgen.
Even verduidelijken.
ik loop al een tijdje te kooien met een paar programma's die absoluut niet onder Wine nog onde Crossover draaien. dus ik ben nog staads aangewezen op een dualboot. ik gebruik die vista ook enkel voor deze programma's. Dus mailen en  internet doe ik in ubuntu. Het vervelende is nu dat ik regelmatig moet rebooten van vista naar ubuntu en omgekeerd als ik iets wil doen. Mailen en internetten vertik ik te doen via vista omdat in deze programma's redelijk persoonlijke data zit.
Om niet telkens te moeten rebooten wou ik die vista onder virtualbox draaien. Maar dit krijg ik ook niet klaar omdat het een OEM versie is. Ik heb wel recuvery dvd's van vista, maar die kan ik niet installeren onde virtualbox. ik krijg dan telkens dat hij geen partitie vind.
iemand enig iedee hoe dit eventueel toch aan het werken kan gekregen worden?

Re: vista partitie onder virtualbox
« Reactie #1 Gepost op: 2008/12/21, 14:22:39 »
Waarom neem je niet gewoon XP.
Beter,  Betrouwbaarder, Geen beperkingen en  zonder spyware van de overheid en MS.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline Bitbuntu

  • Lid
Re: vista partitie onder virtualbox
« Reactie #2 Gepost op: 2008/12/21, 14:38:45 »
Waarom neem je niet gewoon XP.
Beter,  Betrouwbaarder, Geen beperkingen en  zonder spyware van de overheid en MS.

Ik zou wel willen. Maar de licentie van xp die ik hier nog heb liggen is van een andere pc, en is toruwens ook een OEM versie, en is gerelateerd aan de processor of biosnummer van die pc. Dus afgezien van het feit dat het toegelaten is deze licentie te verhuizen naar een andere pc is het nog niet mogelijk XP hierop te zetten. Op deze pc heb ik een legale Vista licentie. Maar een OEM natuurlijk.
Ik vind het wel erg dat je niet kan doen wat je wilt met een legale licentie waar je voor betaald hebt. Deze licentie blijft toch op deze pc staan, en nog wel 1 keer. (Dus geen meerder versies van Vista op deze pc)

Re: vista partitie onder virtualbox
« Reactie #3 Gepost op: 2008/12/21, 22:42:57 »
Wanneer jij een officiele cd hebt van die xp kan je hem gewoon installeren.

Voorbeeld:
Afgelopen vrijdag bij iemand 1 geheugen in zijn pc erbij gestoken en XP vond dit reden genoeg dat de hardware dusdanig verandert was dat hij opnieuw geactiveerd moest worden.

's avonds MS gebeld naar dat 0800 nr.
Krijg je een computer aan de lijn.
ff dat hele lange nummer doorgeven.

Zij genereren een nieuwe en die geef je in.

en voila XP is weer geactiveerd.

Ditzelfde spelletje kan je doen met XP in virtualbox.
Buiten alle andere illegale mogelijkheden ..........

Heb je die Vista nog niet geactiveerd ??
Dan kon je of je geld terug krijgen of hiervoor een nieuwe XP krijgen.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline Bitbuntu

  • Lid
Re: vista partitie onder virtualbox
« Reactie #4 Gepost op: 2008/12/21, 23:35:22 »
Wanneer jij een officiele cd hebt van die xp kan je hem gewoon installeren.

Die XP CD is een CD van PC fabrikant, en zou in princiepe enkel gebruikt mogen worden bij systeemcrash. Dus ja ik heb een originele versie, maar nee, ik denk niet dat ik die op een andere pc zou mogen gebruiken..

Voorbeeld:
Afgelopen vrijdag bij iemand 1 geheugen in zijn pc erbij gestoken en XP vond dit reden genoeg dat de hardware dusdanig verandert was dat hij opnieuw geactiveerd moest worden.

's avonds MS gebeld naar dat 0800 nr.
Krijg je een computer aan de lijn.
ff dat hele lange nummer doorgeven.

Zij genereren een nieuwe en die geef je in.

en voila XP is weer geactiveerd.

Ditzelfde spelletje kan je doen met XP in virtualbox.

Als ik die XP CD gebruik dan installeerd hij die niet. Hij zegt dan dat hij geen partitie vind? Als ik bv win 98 installeer doet hij het wel.(als ik een fat 16 laat maken toch)

Buiten alle andere illegale mogelijkheden ..........
Deze optie heb ik niet.

Heb je die Vista nog niet geactiveerd ??
Dan kon je of je geld terug krijgen of hiervoor een nieuwe XP krijgen.

Die Vista stond op mijn PC. En daar heb ik zelf een recovery CD moeten van trekken.


Ik heb hier wel nog een originele XP Profesional liggen met de originele boekjes. Maar ik heb een lieve vrouw die me de verpakking in de prullebak gesmeten heeft, en nu heb ik van die CD geen productkey meer. Dat domme stickertje zat op de verpakking waar alles in zat. En natuurlijk voor ik het door had lag de inhoud van de prullebak al in de vuilniswagen :(
Ik heb een mailtje gedaan naar MS of daar nog iets aan te doen was, maar helaas. (is ook één van de redenen waarom ik weer een stapje dichter naar Ubuntu zette.)

Offline Karst

  • Lid
Re: vista partitie onder virtualbox
« Reactie #5 Gepost op: 2008/12/23, 20:36:28 »
Of een versie van XP downloaden waar je geen key bij nodig hebt !


Schijnt goed te werken  ;)

moderator edit :

link naar illegale software verwijderd
« Laatst bewerkt op: 2008/12/23, 20:47:53 door Arie »
m.v.g. 

Karst
-----------------------------------------------------------------
Always look on the bright side of life !!
Linux Mint 9

Offline Karst

  • Lid
Re: vista partitie onder virtualbox
« Reactie #6 Gepost op: 2008/12/23, 22:23:54 »
Sorry , ik wist niet dat dit hier verboden was  ???
m.v.g. 

Karst
-----------------------------------------------------------------
Always look on the bright side of life !!
Linux Mint 9

Offline DarkStar

  • Lid
    • Mijn persoonlijke website
Re: vista partitie onder virtualbox
« Reactie #7 Gepost op: 2008/12/23, 22:36:24 »
Sorry , ik wist niet dat dit hier verboden was  ???

Uiteraard is dat hier verboden, aangezien zulke zaken bij WET verboden zijn. Je ziet hier trouwens op een Ubuntu forum, niet echt de plaats om een illegale windows XP te gaan verspreiden lijkt me?

@BitBuntu: met VMware Convertor kan je een fysiek OS omzetten naar een Virtual Machine. VMware Convertor is helaas enkel te downloaden na registratie bij VMware (is wel gratis) en werkt enkel onder Windows. Het is overigens gratis te gebruiken, maar mist dan een aantal professionele opties in vergelijking met de betalende versie. Ikzelf heb zo onlangs een Vista gekloond naar een VM, gewoon vanuit die Vista zelf! Indrukwekkend staaltje techniek van VMware moet ik toegeven, al moet je er wel een aantal uren geduld voor hebben  ;)
« Laatst bewerkt op: 2008/12/23, 22:38:50 door DarkStar »

° Bezoek mijn blog Digital (in)Sanity °

Offline Bitbuntu

  • Lid
Re: vista partitie onder virtualbox
« Reactie #8 Gepost op: 2008/12/23, 23:28:58 »
Sorry , ik wist niet dat dit hier verboden was  ???

Uiteraard is dat hier verboden, aangezien zulke zaken bij WET verboden zijn. Je ziet hier trouwens op een Ubuntu forum, niet echt de plaats om een illegale windows XP te gaan verspreiden lijkt me?

@BitBuntu: met VMware Convertor kan je een fysiek OS omzetten naar een Virtual Machine. VMware Convertor is helaas enkel te downloaden na registratie bij VMware (is wel gratis) en werkt enkel onder Windows. Het is overigens gratis te gebruiken, maar mist dan een aantal professionele opties in vergelijking met de betalende versie. Ikzelf heb zo onlangs een Vista gekloond naar een VM, gewoon vanuit die Vista zelf! Indrukwekkend staaltje techniek van VMware moet ik toegeven, al moet je er wel een aantal uren geduld voor hebben  ;)

Dus dit gaat niet met virtualbox?

Offline DarkStar

  • Lid
    • Mijn persoonlijke website
Re: vista partitie onder virtualbox
« Reactie #9 Gepost op: 2008/12/23, 23:38:12 »
Dat kan misschien wel, maar dan zal je een manier moeten vinden om een VMware image om te zetten naar eentje dat geschikt is voor Virtualbox. Ikzelf heb geen idee of dit kan.

Een andere optie is natuurlijk om het gratis VMware Server te gebruiken in plaats van Virtualbox

° Bezoek mijn blog Digital (in)Sanity °

Offline Bitbuntu

  • Lid
Re: vista partitie onder virtualbox
« Reactie #10 Gepost op: 2008/12/23, 23:58:10 »
Dat kan misschien wel, maar dan zal je een manier moeten vinden om een VMware image om te zetten naar eentje dat geschikt is voor Virtualbox. Ikzelf heb geen idee of dit kan.

Een andere optie is natuurlijk om het gratis VMware Server te gebruiken in plaats van Virtualbox

ik ben in het  verleden aan het stoeien geweest met VMWare, en kreeg die niet echt goed aan de praat. Virtuabox darentegen installeerd op 123 en werkt zonder problemen.

Dwarrel

  • Gast
Re: vista partitie onder virtualbox
« Reactie #11 Gepost op: 2008/12/24, 14:11:50 »
Het is toch gewoon legaal om windows te downloaden als je in bezit bent van de licentie. Volgens mij wel, dus dat zou een optie zijn en dan gewoon je eigen legale code gebruiken. Je kan ook tijdelijk een cd van xp leven van een vriend (moet het wel de zelfde versie zijn als jouw eigen (dus bv Nederlandse versie en zelfde service pack))
deze gebruiken om te installeren maar je eigen code gebruiken. Ik denk niet dat je illegaal bezigt bent als je gewoon even wat foefjes moet toepassen om je eigen windows te installeren.

Offline Bitbuntu

  • Lid
Re: vista partitie onder virtualbox
« Reactie #12 Gepost op: 2008/12/24, 15:05:15 »
Het is toch gewoon legaal om windows te downloaden als je in bezit bent van de licentie. Volgens mij wel, dus dat zou een optie zijn en dan gewoon je eigen legale code gebruiken. Je kan ook tijdelijk een cd van xp leven van een vriend (moet het wel de zelfde versie zijn als jouw eigen (dus bv Nederlandse versie en zelfde service pack))
deze gebruiken om te installeren maar je eigen code gebruiken. Ik denk niet dat je illegaal bezigt bent als je gewoon even wat foefjes moet toepassen om je eigen windows te installeren.
ik kan jou stelling wel volgen, maar geld dit ook als je de licentie van pc A op pc B zet? ook al is de licentie op pc A een OEM versie?

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: vista partitie onder virtualbox
« Reactie #13 Gepost op: 2008/12/24, 15:21:53 »
dit geld idd niet voor een OEM,

officieel mag een oem alleen verkocht worden bij de hardware en is dan dus ook goedkoper,
met de beperking dat je het alleen op die hardware mag gebruiken.

maar of er al ooit iemand problemen mee heeft gehad,,nee
en oem licentieś zijn ook vaak zat bij een cd speler verkocht of zelfs los, dus als je die licentie niet dubbel gebruikt [meerdere pc's tegelijk]. is er niets aan de hand.

Dwarrel

  • Gast
Re: vista partitie onder virtualbox
« Reactie #14 Gepost op: 2008/12/24, 17:29:30 »
moet het wel de zelfde versie zijn als jouw eigen dus bv Nederlandse versie en zelfde service pack
dat hoeft niet, mijn oudste xp licentie is officieel van sp1, mijn geslipstreamde cd met sp3 werkt hier ook mee
 
Oh dan hoefd dus alleen de taal hetzelfde te zijn.

En je mag windows toch gewoon legaal op maximaal 2 (of was het 3) computers zetten? De oem versie heeft toch geen andere voorwaarden dan een gewone versie? Als oem versie nog steeds de zelfde voorwaarden heeft als de gewone licentie dan ben je gewoon legaal bezig als je dezelfde code en een andere cd gebruikt om het te installeren in virtual box.

Offline Bitbuntu

  • Lid
Re: vista partitie onder virtualbox
« Reactie #15 Gepost op: 2008/12/24, 17:43:45 »
moet het wel de zelfde versie zijn als jouw eigen dus bv Nederlandse versie en zelfde service pack
dat hoeft niet, mijn oudste xp licentie is officieel van sp1, mijn geslipstreamde cd met sp3 werkt hier ook mee
 
Oh dan hoefd dus alleen de taal hetzelfde te zijn.

En je mag windows toch gewoon legaal op maximaal 2 (of was het 3) computers zetten? De oem versie heeft toch geen andere voorwaarden dan een gewone versie? Als oem versie nog steeds de zelfde voorwaarden heeft als de gewone licentie dan ben je gewoon legaal bezig als je dezelfde code en een andere cd gebruikt om het te installeren in virtual box.

Ik dacht toch echt dat elke PC een licentie moest hebben. Dat van die meerdere pc's met dezelfde licentie had ik nog niet gehoord. Eens een keertje naar googlen als ik eens niets te doen heb.

Dwarrel

  • Gast
Re: vista partitie onder virtualbox
« Reactie #16 Gepost op: 2008/12/24, 18:36:47 »
Toen ik de laatste keer mijn xp overnieuw installeerde moest ik hem via de telefoon activeren, er werd mij gevraagd op hoeveel pc's hij geïnstalleerd staat, nadat ik eerlijk vertelde dat het op 3 pc's staat kreeg ik gewoon zonder probleem een activering code.

Offline Bitbuntu

  • Lid
Re: vista partitie onder virtualbox
« Reactie #17 Gepost op: 2008/12/24, 19:45:20 »
Toen ik de laatste keer mijn xp overnieuw installeerde moest ik hem via de telefoon activeren, er werd mij gevraagd op hoeveel pc's hij geïnstalleerd staat, nadat ik eerlijk vertelde dat het op 3 pc's staat kreeg ik gewoon zonder probleem een activering code.

Sterk. Ik meende me nog te herinneren dat er een paar jaar terug clipjes op tv waren die de mensen er op attent maakte dat er voor iedere pc een licentie moest zijn, en dat ze lieten doorschemeren dat dit gelijk stond met diefstal? Trouwens ik dacht zelfs dat scholen een speciale licentie moesten aanvragen om op meerdere pc's éénzelfde licentie te mogen zetten.

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: vista partitie onder virtualbox
« Reactie #18 Gepost op: 2008/12/24, 20:14:35 »
tenzij je een corporate key hebt die je dan idd op meerdere systemen mag instaleren als al die pc's maar op dezelfde [bedrijfs]naam wordt geinstaleerd.

dit zijn dan ook altijd de xp pro versie's die op de bekende downloadsite's staan.

maar dit zijn schreeuwend dure licentie's