Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ubuntu en KDE  (gelezen 621 keer)

Offline jsteen123

  • Lid
ubuntu en KDE
« Gepost op: 2015/01/14, 14:15:28 »
Hallo,

Op dit moment gebruikt ik openSUSE (vanwege KDE)
Nu vind ik Unity ook geweldig, en zit te denken om de overstap te maken naar Ubuntu, en dan Unity en KDE installeren.

Nu heb ik Ubuntu 14.04 in een virtualbox geïnstalleerd, uiteraard geen problemen, werkt perfect.
Ik heb op internet opgezocht hoe je KDE kunt installeren, en het makkelijkste was om "kubuntu-desktop"  te installeren.
Heb dat gedaan, en het resultaat is inderdaad een werkende KDE.
Alleen als ik nu afmeld, en Unity gebruik dan is de lettertype van het bovenste paneel bijna onleesbaar.
ook de menubalken van andere programma' s zijn veranderd.
Een instelling van KDE heeft blijkbaar invloed op het uiterlijk van Unity.

Mijn vraag is, waar in Unity kan ik het uiterlijk van de menubalk aanpassen?
Mijn thema staat (nog steeds) op Ambiance (standaard)

Of is het geen goed idee om KDE naast Unity te installeren?

Offline Ramana

  • Lid
Re: ubuntu en KDE
« Reactie #1 Gepost op: 2015/01/14, 15:20:00 »
KDE is ook wat beperkter aan Ubuntu toe te voegen, dus niet de hele Kubuntu-desktop, maar b.v. KDE-workspace plus wat plasma,s
De KDE-instellingen zouden geen invloed mogen hebben op het uiterlijk van Unity.

Waarom niet Kubuntu installeren i.p.v. Ubuntu en KDE erbij plaatsen? Dan heb je geen dubbeling van gelijksoortige QT en GTK-programma's.
En, het is hier misschien wat vloeken in de kerk, maar Kubuntu 14.10 draait op dit moment beter dan Ubuntu 14.10. Zo stabiel als een huis en snel. 

Offline jsteen123

  • Lid
Re: ubuntu en KDE
« Reactie #2 Gepost op: 2015/01/14, 17:04:46 »
Ik wil inderdaad beide omgevingen gebruiken.
(hoewel ik hoofdzakelijk KDE zal gebruiken)



Offline Peter O.

  • Lid
Re: ubuntu en KDE
« Reactie #3 Gepost op: 2015/01/14, 17:30:51 »
Mijn ervaring is dat Kubuntu een betere desktop ervaring biedt dan wanneer je KDE bovenop Ubuntu installeert, ik zou alleen niet weten of Unity goed werkt als je dat bovenop Kubuntu installeert. Overigens zou ik persoonlijk Linux Mint KDE aanraden, geeft een veel betere KDE ervaring dan Kubuntu.