Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Anonymous claimen een nieuwe DDoS-aanval op de site van anti-piraterijstichting  (gelezen 4395 keer)

sprokkel

  • Gast
Anonymous claimen een nieuwe DDoS-aanval op de site van anti-piraterijstichting Brein
Leden van actiegroep Anonymous claimen een nieuwe DDoS-aanval op de site van anti-piraterijstichting Brein. De afgelopen dagen lag Breins site al meermaals onder vuur.

Donderdagmiddag was de site van Brein opnieuw uit de lucht. De activisten van Anonymous claimen deze nieuwe doss-aanval op een webpagina. Ze voeren als reden aan dat Brein recent elf Usenet-fora uit de lucht heeft gehaald. Brein heeft volgens de activisten ook 'de gewoonte' om servers in beslag te nemen, waarmee ze verwijzen naar de zaak met hoster AlTransa.

Volgens de Anonymous-leden deelt Brein zijn hosting met nog zeker 20 andere anti-piraterijsites. "Als we Brein down krijgen, gaan ook andere anti-piraterijsites down." De Anonymous-pagina vermeldt ook dat Brein de afgelopen dagen al meermaals slachtoffer is geweest van DDoS-aanvallen.
BRON: http://webwereld.nl/nieuws/105916/anonymous-ddos-t-brein-plat---update.html?utm_source=nieuwsbrief-beveiliging-04-03-2011&utm_medium=email&utm_campaign=nieuwsbrief&utm_content=artikel+&m_i=WEZWtEAqointxqja1tmFFZOOIZIRR9Aw8e89Zd%2Be9%2B1BrlNqc

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Ik hou bepaald niet van Brein (brrr.....), maar zo'n aanval keur ik ook niet goed. Vandalisme. Aanpakken die lui.

Pjotr +1

Ik keur niet goed wat Brein doet, maar het is niet oog om oog, tand om tand. Dus aanpakken, zowel Brein als de aanvallers.

Offline bwmchris

  • Lid
    • mobile vikings
heb  laatst ergens gelezen dat brein ten onrechte wat servers hadden geconfisceerd. daar was de Braziliaanse eigenaar niet mee opgezet en een rechtszaak is hangende
firefighter is not somthing you do..
       ...... its something you are
black magic pearl octavia II combi

Of het wel of niet goed te keuren is, is mij om het even....

Tis wel de enigste manier om Brein te plagen, letterlijk plagen want verder interesseert het ze geen lor.
Alles mag als het hun salaris maar niet aantast, want dat is het enigste wat hun interesseert.

Een andere manier om Brein aan te pakken is er niet, want het is een afd. van de regering, dus ook rechtszaken aanspannen en ze veel geld afpakken zal ze niets uitmaken, hun geld bron is onuitputtelijk.

Het is echt weer zo'n eilandje van figuren die iets voor zichzelf gecreëerd hebben, met als enig doel een dik salaris, en met een geldig excuus dat ze iets nuttigs doen.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Voor zover ik weet is het een onafhankelijke stichting hoor, geen onderdeel van de regering. En gelukkig maar.
Ze werken in opdracht van Microsoft, de grote platenmaatschappijen en Hollywood.

Offline jan11000

  • Lid
Voor zover ik weet is het een onafhankelijke stichting hoor, geen onderdeel van de regering. En gelukkig maar.
Ze werken in opdracht van Microsoft, de grote platenmaatschappijen en Hollywood.
Dus niet onafhankelijk!

Voor zover ik weet is het een onafhankelijke stichting hoor, geen onderdeel van de regering. En gelukkig maar.
Ze werken in opdracht van Microsoft, de grote platenmaatschappijen en Hollywood.

Van stichtingen moet je de boeken kunnen inzien en de status kunnen bekijken.
Moet je eens proberen van de stichting Brein dit allemaal onder ogen te krijgen.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D


Haha lekker offline met die troep :D
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Volgens de KvK niet: http://www.kvk.nl/handelsregister/deponeren_jaarrekening/welke_organisaties_moeten_een_jaarrekening_deponeren/

Krijg hier ook nog eens deze melding:

Geen resultaten bij de opgegeven zoekcriteria

Er zijn geen inschrijvingen in het handelsregister gevonden die aan de door u opgegeven zoekcriteria voldoen.


En een aanvaring die we hadden met Brein een paar jaar geleden leerde ons ook het 1 en ander.....
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Ik kan nergens vinden dat Brein van de overheid is, maar ik kan ook nergens vinden dat ze niet van de overheid zijn. Laten we het er dus maar op houden dat ze een onafhankelijke stichting zijn, maar wel banden met de overheid hebben.

Kan het wel uitleggen...

Je zal geen andere banden vinden als alleen bepaalde financiële handelingen (van -> naar) .

Zowel het Rijk als de Gemeentes hebben al vele jaren de gewoonte als ze iets willen doen in de samenleving daarvoor een stichting in het leven te roepen.
Ze verschuiven hiermee de verantwoording van zichzelf af, naar de personen die werkzaam zijn in de stichting.
De enigste connectie tussen de stichting en de Gemeente of het Rijk is dus het financiële gedeelte.
Bij foute zaken kan je dus alleen de stichting voor de rechter slepen.

Ditzelfde is men nu aan het ontwerpen voor de Brandweer in Nederland.
Ook hier geld weer dat ze voor de verantwoordelijkheid af willen.
Dit ondanks dat je per hoofd van de bevolking een klein bedrag betaalt aan belasting aan diezelfde Gemeente.

Wat ze nu doen is de Veiligheids Regio in het leven roepen.
De bedoeling is dat deze zelfstandig gaat opereren en dat dus wederom de verantwoording komt te liggen bij deze VR.
De plannen voor de toekomst zijn zo mogelijk nog ernstiger, als dit doorgaat.
Men wil ook van die brandweer auto af raken, en men wil de bevolking zelf-redzaam maken.
Dit word dan de hoofdtaak van de VR.
Het uitvoerende gedeelte zal dan door bijv. een particulier bedrijf worden uitgevoerd.

Hierdoor zijn ze af van de verantwoording en kunnen ze bezuinigen.

Of het allemaal uitvoerbaar is en of zal gebeuren de komende jaren zullen we moeten afwachten.

Ik wil hiermee alleen maar als voorbeeld aangeven wat onze overheid aan het uitspoken is achter de schermen.

Jij en ik zullen van dit soort dingen, net als met die stichtingen nooit via het nieuws op de hoogte worden gebracht.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D


Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
laten we inderdaad maar gewoon zeggen dat brein bij de meeste mensen nu niet echt een geliefde stichting is...

laten we inderdaad maar gewoon zeggen dat brein bij de meeste mensen nu niet echt een geliefde stichting is...

Laten we zeggen dat het "brein" bij Brein ver te zoeken is :D :evil: :rolleyes:

Nee maar zonder dollen: ik ben niet voor Brein, maar dit soort acties moet je niet doen. We hebben toch ergens een mond voor gekregen? Ik zou zeggen tegen die "Anonymous": gebruik je mond, praat het uit en zoek een compromis. Desnoods via de rechter. Maar vergelding is NOOIT goed.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
vergelding is NOOIT goed.

Vergelding vind ik op zich goed, mits het legale vergelding betreft.... Dit is straatvandalisme.

Offline Luuk58

  • Lid
Puik werk van die Anonymoussers!

Offline asphyxia

  • Forumteam
Ondanks dat het wellicht technisch puik werk is, het is vooral ook illegaal. Dat zou zomaar door kunnen dringen, als er een paar norse éénstreperts aan de deur staan. Daarnaast zijn hierover dingen te vinden in de Forumrichtlijnen.

We kunnen best allerlei meningen hebben over de stichting Brein, die heb ik ook. Daar zijn andere draadjes over te vinden.
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]



vergelding is NOOIT goed.

Vergelding vind ik op zich goed, mits het legale vergelding betreft.... Dit is straatvandalisme.

+1 Je hebt gelijk.

Zucht... Luuk!!!!  XD XD XD XD

Die jeugd van tegenwoordig he XD :evil: