Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: gmail als standaard mail  (gelezen 1161 keer)

janloeckx

  • Gast
gmail als standaard mail
« Gepost op: 2008/11/04, 12:01:58 »
kan ik mijn gmail acount instellen als standaard mail zonder evolution te gebruiken
zo dat als je in writer versture per mail klikt deze dit opent in de browser en dit doccument in attachment in een gmail mailbericht zet

mvg
jan

Online Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
gmail als standaard mail
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/04, 12:04:57 »
Volgens mij niet.

Maar je kunt wel POP3-ondersteuning inschakelen in je Gmail, en vervolgens je Gmail koppelen aan Evolution of Thunderbird.

Ik raad trouwens Thunderbird aan, daar heb ik zelf 5 Gmail-adressen aan gekoppeld, en dat werkt prima. Met één druk op de knop trek ik die vijf postbussen leeg. Nou ja, niet leeg, want ik laat de oorspronkelijke berichten op de Gmail-server staan, die worden dus niet gewist.  :-)

gmail als standaard mail
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/05, 15:18:33 »
Citaat van: pjotr123
Ik raad trouwens Thunderbird aan, daar heb ik zelf 5 Gmail-adressen aan gekoppeld, en dat werkt prima. Met één druk op de knop trek ik die vijf postbussen leeg. Nou ja, niet leeg, want ik laat de oorspronkelijke berichten op de Gmail-server staan, die worden dus niet gewist.  :-)
Ik ben ook sinds kort, vanwege de beperkte grootte van mijn HCC-mailbox, bezig met Gmail die mijn HCC-account leeghaalt. Ik gebruik Gmail dus als een POP3-server zoals Pjotr123 dat doet. Bovendien is de webmailfunctie van Gmail kilometers beter dan die van de HCC.

Wellicht ten overvloede: om er voor te zorgen dat via Gmail verzonden berichten ook in je verzonden-map van Thunderbird komen (en niet in je In-map), heb ik in TB een filter gemaakt: als "van bevat  (mijn eigen naam)" dan verplaatsen naar map verzonden.

Offline Ampul

  • Lid
gmail als standaard mail
« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/05, 16:55:46 »
http://www.howtogeek.com/howto/ubuntu/set-gmail-as-default-mail-client-in-ubuntu/

Zorgt wel niet dat je vanuit OOo kunt mailen.
Werkt wel met de 'klik op mailto' op sites.

gmail als standaard mail
« Reactie #4 Gepost op: 2008/11/06, 13:27:25 »
Het kan veel makkelijker zonder script.

Zorg dat je in firefox gmail open staan hebt en ingelogged bent.

Nu, kopieer onderstaande regel in de adresbalk (WERKT ENKEL als je het in de adresbalk van de tab doet waarin gmail geopend staat dus niet ub eeb 2de tab)

javascript:window.navigator.registerProtocolHandler("mailto","https://mail.google.com/mail/?extsrc=mailto&url=%s","GMail")

Nu kan je gmail als standaard selecteren in het menu tools > options > applications : selecteer gmail naast het mailto puntje.

Offline Ampul

  • Lid
gmail als standaard mail
« Reactie #5 Gepost op: 2008/11/06, 18:25:40 »
Citaat van: davy.vereycken
Het kan veel makkelijker zonder script.

Zorg dat je in firefox gmail open staan hebt en ingelogged bent.

Nu, kopieer onderstaande regel in de adresbalk (WERKT ENKEL als je het in de adresbalk van de tab doet waarin gmail geopend staat dus niet ub eeb 2de tab)

javascript:window.navigator.registerProtocolHandler("mailto","https://mail.google.com/mail/?extsrc=mailto&url=%s","GMail")

Nu kan je gmail als standaard selecteren in het menu tools > options > applications : selecteer gmail naast het mailto puntje.
Heel netjes, bedankt voor de tip.