Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Android of Symbian  (gelezen 4123 keer)

Offline davevrr

  • Lid
Android of Symbian
« Gepost op: 2011/02/18, 20:36:59 »
En? Wat zou ik kiezen, heb de keuze uit twee smartphones, ene Nokia met Symbian, de ander een Sony Erickson met Android. Persoonlijk heb ik het meer voor Android. En ik denk dat ik die het beste kan doen werken met Ubuntu

Re: Android of Symbian
« Reactie #1 Gepost op: 2011/02/18, 20:41:01 »
Gewoon gaan voor Android. Werkt super met Ubuntu en werkt ook super op je mobiel, veel prettiger en beter dan Symbian :)

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: Android of Symbian
« Reactie #2 Gepost op: 2011/02/18, 20:43:14 »
Ik ben het helemaal met Vistaus eens.
Android werkt hartstikke fijn :D

Offline davevrr

  • Lid
Re: Android of Symbian
« Reactie #3 Gepost op: 2011/02/18, 20:46:51 »
Ok, dat is dan geregeld =D hopelijk kan ik wel gemakelijk upgraden

Re: Android of Symbian
« Reactie #4 Gepost op: 2011/02/18, 20:47:32 »
Ok, dat is dan geregeld =D hopelijk kan ik wel gemakelijk upgraden

Met Sony Ericsson niet. Maar met Nokia ook niet op Symbian, dus dat maakt weinig verschil.

Offline Luuk58

  • Lid
Re: Android of Symbian
« Reactie #5 Gepost op: 2011/02/18, 20:58:07 »
Als je een Sony Ericsson met Android koopt kun je net zo goed een Symbian kopen. Werkt echt ontzettend negatieve krachtterm, die interface die ze er bij die Xperia's er overheen hebben gezet.
Heeft echt niets meer met Android te maken. Ook niets meer met gebruikersvriendelijkheid trouwens.

Re: Android of Symbian
« Reactie #6 Gepost op: 2011/02/18, 21:16:34 »
Nou altijd nog liever SE met Android-schil dan Symbian IMHO. Symbian is 1 stuk bagger uit de vorige eeuw.

Re: Android of Symbian
« Reactie #7 Gepost op: 2011/02/18, 22:03:01 »
Eerlijk gezegd vind ik Symbian best een mooi systeem hoor. (Kan echter niet tippen aan Android.

Overigens is Android vrij vrij, je kan hem altijd rooten waarna je m.b.v. costum roms kan upgraden. (En ja, het is legaal om je Android te rooten, ook costum roms zijn gewoon legaal. Wel vervalt officieel gezien je garantie, je kan het rooten echter ongedaan maken. Na het ongedaan maken van het rooten is het voor de fabrikant nagenoeg onmogelijk om te zien dat hij ooit geroot is. Als het echter mis gaat TIJDENS het rooten heb je wel een probleem)
Een andere schil is ook zeer eenvoudig te installeren, bijvoorbeeld Launchepro kan je gewoon gratis uit de Market plukken.
Dus de interface van Xperia is niet zo relevant, je kan heel gemakkelijk een andere schil eroverheen gooien, ook gewoon de standaard schil :)
(Ik heb zelf een HTC Desire; ik heb gewoon de HTC Sense interface, deze werkt erg prettig en is mooi)
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Offline Luuk58

  • Lid
Re: Android of Symbian
« Reactie #8 Gepost op: 2011/02/18, 22:21:51 »
Nou altijd nog liever SE met Android-schil dan Symbian IMHO.
Dan heb je die schil van SonyEricsson nog niet geprobeerd ;)

Een andere schil is ook zeer eenvoudig te installeren, bijvoorbeeld Launchepro kan je gewoon gratis uit de Market plukken.
Dan installeer je alleen een ander homescreen, SonyEricsson heeft ook nog alle apps (mail, muziek, foto's) aangepast.
Die kun je niet stock krijgen.

Re: Android of Symbian
« Reactie #9 Gepost op: 2011/02/18, 22:33:30 »
@Luuk: Ja, ik heb hem wel geprobeerd. Werkt bagger, maar beter dan Symbian.