Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Inloggen als Root in Kubuntu Konqueror  (gelezen 1000 keer)

minoverta

  • Gast
Inloggen als Root in Kubuntu Konqueror
« Gepost op: 2006/08/14, 17:55:48 »
Sorry dit had ik eerst verkeerd geplaatst, onder installatie, maar denk dat dit hier thuis hoort.

Na verschillende pogingen om in te loggen als superuser (konsole) in konqueror kreeg ik telkens het volgende probleem:

Xlib: connection to ":0.0" refused by server
Xlib: No protocol specified

kdesu: cannot connect to X server :0.0

Ik ben nog maar pas bezig met Lunux (Ubuntu en Kubuntu) en in Kubuntu wist ik nog geen oplossing voor het probleem. In elk geval heb ik wel een simpele oplossing gevonden en wilde dat toch ook naar voren brengen, tenminste daar is een forum voor bedoeld denk ik.

Afin de oplossing luid:

Op bureaublad, rechtermuisknop, "Nieuw aanmaken" -->> "Link to Application" -->>  op het tabblad "Algemeen": naam van het te starten programma invoeren dus "Konqueror" -->> tabblad "Toepassing" bij Commando: "kdesu konqueror" ingeven en als je wilt een beschrijving  -->> met "ok" bevestigen en zoals je ziet, staat er nu een snelkoppeling op je bureaublad. Als je dit nu opstart vraagt ie om een wachtwoord (geef je sudo wachtwoord op) en je zult zien dat je als Root staat ingelogd in Konqueror, zonder problemen tot mijn stomme verbazing.

Groeten,
Minoverta

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Inloggen als Root in Kubuntu Konqueror
« Reactie #1 Gepost op: 2006/08/14, 18:10:57 »
Maar het is wel niet aangeraden om als root in konqueror of nautilus te prutsen :) dus enkel gebruiken wanneer echt nodig
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)