Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Persbericht Ubuntu-nl?  (gelezen 7968 keer)

Persbericht Ubuntu-nl?
« Gepost op: 2008/11/07, 10:26:40 »
Ik zit mij dus af te vragen of het niet goed/wenselijk is dat er een persbericht van ubuntu-nl uitgaat waarin de verschillende parties worden aangekondigd?
Ik vermoed dat iGadget nog wel wat emailadressen voor een mailing in zijn bestand heeft.
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Persbericht Ubuntu-nl?
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/08, 08:23:11 »
Is dit soms een volkomen belachelijke vraag? Kan zijn hoor, zelfs ik heb mijn mindere momenten...
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Persbericht Ubuntu-nl?
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/08, 10:20:59 »
Citaat van: arie
Double12 heeft een persbericht gemaakt
Daar gaat het toch niet om?
Het gaat erom dat Ubuntu-NL officieel het signaal afgeeft dat ze achter dit soort activiteiten staan en misschien zelfs wel een beetje trots zijn op dat wat de vrijwilligers allemaal doen voor Ubuntu-NL.
Het is toch ook belachelijk als Webwereld, Computer idee etc drie persberichten van 3 parties krijgen? Of heb ik iets gemist?

Maar goed, ik zeik dus.
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Offline Rulus

  • Lid
Persbericht Ubuntu-nl?
« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/08, 10:38:45 »
Een officieel persbericht vanuit Ubuntu-NL lijkt me om de genoemde redenen zeker wel nuttig, ook kwestie van een beetje professioneel over te komen. Ik zet het op de agenda voor de meeting van vanavond.

Offline Double12

  • Lid
Persbericht Ubuntu-nl?
« Reactie #4 Gepost op: 2008/11/08, 13:15:03 »
Hmm ik heb meerdere persberichten gemaakt. Dat ene zakelijke persbericht is duidelijk wel voor heel Nederland, maar het kan inderdaad wat minder zijn voor dit gebruik.

Citaat van: laacque
Het gaat erom dat Ubuntu-NL officieel het signaal afgeeft dat ze achter dit soort activiteiten staan en misschien zelfs wel een beetje trots zijn op dat wat de vrijwilligers allemaal doen voor Ubuntu-NL.
Goed punt. Maar dan vraag ik me af: deze parties worden toch georganiseerd door Ubuntu-NL? Want wat is het verschil tussen de vrijwilligers van Ubuntu-NL en Ubuntu-NL zelf? Ubuntu-NL is namelijk geen rechtspersoon en bestaat alleen maar uit vrijwilligers.

Persbericht Ubuntu-nl?
« Reactie #5 Gepost op: 2008/11/08, 19:13:04 »
Ah, ik zie opeens dat de parties hier al vermeld staan!
http://www.kletskous.com/
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Offline HP

  • Lid
Persbericht Ubuntu-nl?
« Reactie #6 Gepost op: 2008/11/10, 11:55:29 »
Ik ging er van uit dat persberichten centraal geregeld zouden zijn en dat men daarnaast voor het eigen installatiefestijn nog wat plaatselijke krantjes kon inlichten middels een eigen persbericht (Double12 heeft dat bij mijn weten ook gedaan voor de party in Den Haag). Maar persberichten voor webwereld, computable, livre, opensourcenieuws, hollandopen etc etc moeten gewoon centraal geregeld zijn. Anyway, heeft iemand Matthijs al gepolst?
--
Taking on nearly religious proportions, the established monetary institution exists as one of the most unquestioned forms of faith there is. How money is created, the policies by which it is governed, and how it truly affects society, are unregistered interests of the great majority of the population. [Zeitgeist addendum]

Offline Soul-Sing

  • Lid
Persbericht Ubuntu-nl?
« Reactie #7 Gepost op: 2008/11/10, 12:19:44 »
Citaat
Maar persberichten voor webwereld, computable, livre, opensourcenieuws, hollandopen etc etc moeten gewoon centraal geregeld zijn. Anyway, heeft iemand Matthijs al gepolst?
dude heeft ooit een enorme klus gehad aan al die mailadressen, en deze adressen zijn  ooit op de wiki geplaatst, toen de LTS party georganiseerd werd in amsterdam, en daarvoor zijn ze ook gebruikt voor de release party in hilversum. ze moeten dus ergens centraal staan.

Offline Double12

  • Lid
Persbericht Ubuntu-nl?
« Reactie #8 Gepost op: 2008/11/10, 15:50:15 »
Citaat van: HP
Ik ging er van uit dat persberichten centraal geregeld zouden zijn en dat men daarnaast voor het eigen installatiefestijn nog wat plaatselijke krantjes kon inlichten middels een eigen persbericht (Double12 heeft dat bij mijn weten ook gedaan voor de party in Den Haag). Maar persberichten voor webwereld, computable, livre, opensourcenieuws, hollandopen etc etc moeten gewoon centraal geregeld zijn. Anyway, heeft iemand Matthijs al gepolst?
Ik heb inderdaad de persberichten voor Den Haag de deur uit. Hoeveel kranten het ook daadwerkelijk gaan publiceren, is natuurlijk de vraag.

Een landelijk persbericht zou, zoals iedereen hier zegt, handig zijn geweest. Maar nu is het hiervoor denk ik te laat.
EDIT: Iedereen die zich geroepen voelt, zou nog wel het volgende persbericht ergens heen kunnen sturen: http://forum.ubuntu-nl.org/topic/33008

Re: Persbericht Ubuntu-nl?
« Reactie #9 Gepost op: 2008/11/13, 13:42:13 »
Nou heb ik uit de irc-logs opgemaakt dat er een persbericht zou komen. Maar ik vraag me af hoe de stand van zaken nu is?
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Offline Rulus

  • Lid
Re: Persbericht Ubuntu-nl?
« Reactie #10 Gepost op: 2008/11/15, 10:41:48 »
Ik heb het de voorbije week enorm druk gehad en ik was het persbericht uit het oog verloren.. sorry daarvoor. Ik vrees dat we het wegens tijdsgebrek dit keer moeten afsluiten met "volgende keer beter"...

Offline Catharina

  • Lid
    • http://www.mingos.nl
Re: Persbericht Ubuntu-nl?
« Reactie #11 Gepost op: 2008/11/15, 11:16:11 »
Dat zou zonde zijn! Juist met dit soort activiteiten kan Ubuntu de aandacht trekken. Als je het dit weekend kunt doen, is het volgens mij nog best op tijd. Wil wel helpen als het nodig is.

Re: Persbericht Ubuntu-nl?
« Reactie #12 Gepost op: 2008/11/17, 09:56:55 »
Dat zou zonde zijn! Juist met dit soort activiteiten kan Ubuntu de aandacht trekken. Als je het dit weekend kunt doen, is het volgens mij nog best op tijd. Wil wel helpen als het nodig is.

Het is inderdaad zonde. Juist met Ubuntu hebben we ieder half jaar een fijn PR-moment. Zonde om daar geen gebruik van te maken.
Dus, nou ja, dan doen we het zelf wel.
Het bericht voor Groningen is de deur al uit.
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Offline landfiets

  • Lid
    • Toets en Stem
Re: Persbericht Ubuntu-nl?
« Reactie #13 Gepost op: 2008/11/18, 11:23:55 »
heb je het ook naar oogtv en rtvnoord gestuurd? je kan altijd nog naar hen toebellen of je live in de studio nog iets mag vertellen hierover.
--------------
Intel-NUC 8i5BEH, 256Gb M.2 SSD , 16Gb ram - Manjaro Gnome 21
Intel-NUC 10i7FNH, 500GB M.2 SSD, 16Gb ram - Manjaro Gnome 21
--------------

Re: Persbericht Ubuntu-nl?
« Reactie #14 Gepost op: 2008/11/18, 13:19:48 »
heb je het ook naar oogtv en rtvnoord gestuurd? je kan altijd nog naar hen toebellen of je live in de studio nog iets mag vertellen hierover.
Ja die heb ik ook aangeschreven. Zelfs het Dagblad van het Noorden en HCC Groningen zijn niet aan mijn mailing ontkomen. Nu maar hopen dat iemand het oppikt he.
Sowieso gaat het ook al rond op NN open en hier staat ook al een aankondiging: http://www.nite.nu/

Maarrrrr...... als jij komt, kan het al bijna niet meer stuk he?
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Offline Catharina

  • Lid
    • http://www.mingos.nl
Re: Persbericht Ubuntu-nl?
« Reactie #15 Gepost op: 2008/11/19, 02:14:16 »
Dat zou zonde zijn! Juist met dit soort activiteiten kan Ubuntu de aandacht trekken. Als je het dit weekend kunt doen, is het volgens mij nog best op tijd. Wil wel helpen als het nodig is.

Het is inderdaad zonde. Juist met Ubuntu hebben we ieder half jaar een fijn PR-moment. Zonde om daar geen gebruik van te maken.
Dus, nou ja, dan doen we het zelf wel.
Het bericht voor Groningen is de deur al uit.

Heel goed dat je het dan toch doet en het heft in eigen handen durft te nemen!  Ik zelf word eerlijk gezegd van dat negeren op een aanbod wat moedeloos en denk dan, laat dan maar. Jammer vooral dat er geen persbericht gaat naar de Nederlandse,  tech- en open source websites, zoals Webwereld, Tweakers en Livre, vooral voor de mensen die hun tijd en energie steken in het organiseren van deze bijeenkomsten.

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Persbericht Ubuntu-nl?
« Reactie #16 Gepost op: 2008/11/19, 07:34:35 »
Dat zou zonde zijn! Juist met dit soort activiteiten kan Ubuntu de aandacht trekken. Als je het dit weekend kunt doen, is het volgens mij nog best op tijd. Wil wel helpen als het nodig is.

Het is inderdaad zonde. Juist met Ubuntu hebben we ieder half jaar een fijn PR-moment. Zonde om daar geen gebruik van te maken.
Dus, nou ja, dan doen we het zelf wel.
Het bericht voor Groningen is de deur al uit.

Heel goed dat je het dan toch doet en het heft in eigen handen durft te nemen!  Ik zelf word eerlijk gezegd van dat negeren op een aanbod wat moedeloos en denk dan, laat dan maar. Jammer vooral dat er geen persbericht gaat naar de Nederlandse,  tech- en open source websites, zoals Webwereld, Tweakers en Livre, vooral voor de mensen die hun tijd en energie steken in het organiseren van deze bijeenkomsten.

kijk laacque wordt niet snel moedeloos he, vooral niet wanneer er gehandeld moet worden, ipv afwachten.
gewoon het ubuntuhart op de juiste plaats. zo´n type.

Offline landfiets

  • Lid
    • Toets en Stem
Re: Persbericht Ubuntu-nl?
« Reactie #17 Gepost op: 2008/11/19, 08:18:38 »
ik denk dat het probleem bij persberichten nog niet zo zeer het versturen ervan is, echter je moet bij de media de juiste snaar raken.
als je wat persoonlijker sommige lokale en regionale media zou bereiken is er meer kans dat je ook daadwerkelijk een plaatsing of zelfs een interview krijgt. bel ze (rtvnoord bijv.) op. Kranten als de Ommelander en de Eemsbode worden vaak (helaas) best goed gelezen op het gebied van aankondigingen ondanks dat de kranten verder niet zoveel zijn.
--------------
Intel-NUC 8i5BEH, 256Gb M.2 SSD , 16Gb ram - Manjaro Gnome 21
Intel-NUC 10i7FNH, 500GB M.2 SSD, 16Gb ram - Manjaro Gnome 21
--------------

Re: Persbericht Ubuntu-nl?
« Reactie #18 Gepost op: 2008/11/19, 08:43:17 »

kijk laacque wordt niet snel moedeloos he, vooral niet wanneer er gehandeld moet worden, ipv afwachten.
gewoon het ubuntuhart op de juiste plaats. zo´n type.

Tjonge....... ik verslik me bijna in de koffie.....
Maar ga door!!
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Re: Persbericht Ubuntu-nl?
« Reactie #19 Gepost op: 2008/11/19, 08:47:14 »
ik denk dat het probleem bij persberichten nog niet zo zeer het versturen ervan is, echter je moet bij de media de juiste snaar raken.
als je wat persoonlijker sommige lokale en regionale media zou bereiken is er meer kans dat je ook daadwerkelijk een plaatsing of zelfs een interview krijgt. bel ze (rtvnoord bijv.) op. Kranten als de Ommelander en de Eemsbode worden vaak (helaas) best goed gelezen op het gebied van aankondigingen ondanks dat de kranten verder niet zoveel zijn.
Je hebt helemaal gelijk. Maar we zitten ook een beetje met de ruimte. Willen we daar meer dan 40 mensen in hebben dan wordt het wel erg benauwd hoor. Vandaar dat we nu niet extreem veel publiciteit aan deze party hebben gegeven. Het is tenslotte ook 'maar' een tussenrelease he. Bij de volgende LTS gaan alle remmen gewoon weer los.
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Persbericht Ubuntu-nl?
« Reactie #20 Gepost op: 2008/11/19, 08:49:10 »

kijk laacque wordt niet snel moedeloos he, vooral niet wanneer er gehandeld moet worden, ipv afwachten.
gewoon het ubuntuhart op de juiste plaats. zo´n type.

Tjonge....... ik verslik me bijna in de koffie.....
Maar ga door!!

tja verder verslikt ze zich buitengewoon vaak wanneer haar complimenten gemaakt worden. dat is ze als het ware niet gewend he....dus wanneer men haar vaker complimenteert zal dit euvel, feitelijk een medisch probleem, verdwijnen.
dus mensen kom op met die veren :)

Offline Double12

  • Lid
Re: Persbericht Ubuntu-nl?
« Reactie #21 Gepost op: 2008/11/19, 09:16:58 »
Ik zelf word eerlijk gezegd van dat negeren op een aanbod wat moedeloos en denk dan, laat dan maar. Jammer vooral dat er geen persbericht gaat naar de Nederlandse,  tech- en open source websites, zoals Webwereld, Tweakers en Livre, vooral voor de mensen die hun tijd en energie steken in het organiseren van deze bijeenkomsten.
Het is inderdaad jammer, want het had op een makkelijke manier toch weer wat bezoekers en bekendheid op kunnen leveren. Maar in een community kun je niet zeggen "het moet gebeuren", er moet altijd iemand opstaan die zegt "ik doe het wel even". Dat geldt sowieso voor het organiseren van de parties, maar dat is dus ook zo voor de ondersteuning op dit gebied van de parties.

Re: Persbericht Ubuntu-nl?
« Reactie #22 Gepost op: 2008/11/19, 09:26:07 »
.
Het is inderdaad jammer, want het had op een makkelijke manier toch weer wat bezoekers en bekendheid op kunnen leveren. Maar in een community kun je niet zeggen "het moet gebeuren", er moet altijd iemand opstaan die zegt "ik doe het wel even". Dat geldt sowieso voor het organiseren van de parties, maar dat is dus ook zo voor de ondersteuning op dit gebied van de parties.
[/quote]

Juist, die ondersteuning stelt niet veel voor. De cd's moesten voor de helsdeuren weggehaald worden, een persbericht zit er niet in..... tja..... Godzij dank ga ik ijskoud met de blik op oneindig door. En jullie trouwens ook. Een wonder eigenlijk.
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Re: Persbericht Ubuntu-nl?
« Reactie #23 Gepost op: 2008/11/19, 09:33:39 »
En ik vind het ook wat treurigstemmend dat er zowel in Belgie als in Nederland mensen zijn die al tig keren een party hebben georganiseerd en nog steeds via een vaag hotmailadres of gmailtje de hele wereld mogen aanschrijven. Voor dit soort dingen heb je gewoon een emailadres van ubuntu.com nodig. Dat komt stukken officiëler over.
Ik schrijf nu onder mijn mails: namens Ubuntu-NL, wetende dat Ubuntu-NL weinig of niets bijdraagt. Hmmmmm, lullig is dat hoor. Dat moet beter.
« Laatst bewerkt op: 2008/11/19, 19:04:23 door laacque »
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Offline Double12

  • Lid
Re: Persbericht Ubuntu-nl?
« Reactie #24 Gepost op: 2008/11/19, 16:27:01 »
En ik vind het ook wat lullig dat er zowel in Belgie als in Nederland mensen zijn die al tig keren een party heeben georganiseerd en nog steeds via een lullig hotmailadres of gmailtje de hele wereld mogen aanschrijven. Voor dit soort dingen heb je gewoon een emailadres van ubuntu.com nodig. Dat komt stukken officieler over.
Ik schrijf nu onder mijn mails: namens Ubuntu-NL, wetende dat Ubuntu-NL weinig of niets bijdraagt. Hmmmmm, lullig is dat hoor. Dat moet beter.
Dat is een punt. Of een ubuntu-nl.org adresje misschien? Want ubuntu.com is van de wereldwijde Ubuntu.
Het lijkt me prima om gewoon te zeggen dat Ubuntu-NL deze parties organiseert. Misschien dat er door Ubuntu-NL niet heel veel ondersteuning wordt geboden, maar het wordt wel georganiseerd vanuit Ubuntu-NL. En jij bent lid van Ubuntu-NL.

Het is ook maar het verwachtingspatroon dat je hebt. Moet alles worden gedaan door de leiding van Ubuntu-NL, of wordt het alleen het startsein gegeven door de leiding en doen individuele leden zelf wat hun voor handen komt?
Het ene of het andere hoeft niet fout te zijn, je moet alleen een keuze maken en dan duidelijk maken dat je dat gekozen hebt.