Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: SSID onthouden  (gelezen 5028 keer)

SSID onthouden
« Gepost op: 2008/04/23, 22:11:38 »
Ik heb op een laptop een Atheros draadloze netwerkverbinding. Alles draait verder goed, maar ik moet iedere keer na opstarten mijn eigen netwerk kiezen. standaard staat ie iedere keer weer op een leeg netwerk. Ik heb een SSID ingevuld enz. en de verbinding opgeslagen. Hij wordt wel onthouden, maar ik moet hem iedere keer handmatig instellen, wat erg vervelend is.
In mijn interfaces staat alleen athx en als ik ifconfig doe staat er ook nog een wifi0 bij. Zou het daar aan kunnen liggen? En als dat zo is, hoe kan ik hem dan wegkrijgen?
Wie de gemakkelijkste weg niet zoekt is een luiaard. :)
Linux User #228066

SSID onthouden
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/23, 22:30:12 »
Heb hetzelfde probleem, zelfs op de betas die ik probeerde... Nu is er een Linksys bijgekomen, en meestal moet ik terug mijn SSID invullen en mijn wachtwoord. Kan zo zien als hij offline is, dan heb ik direct netwerk.
Wat je eraan kan doen weet ik niet. Doch Ubuntu onthoud nochthans goed de gegevens.
Zelfs heb ik last van de overbuur, Goosens en z'n wifi. T'ja wireless...
Ik ga het nog eens navragen bij Belgacom. Deze gaven me voor raad van kanaal te veranderen, doch dit hielp niet, daar ik terug op hetzelfde kanaal terechtkom.
Juist de Mac heeft er geen last van, doch deze werkt met Airport.
ALS ik er de oplossing voor vind hoor je het wel.
Groet,
Freddy
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux

Offline petervs

  • Lid
SSID onthouden
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/23, 22:44:42 »
Ik had ook last van dat er soms verbinding met 'n ander netwerk werd gemaakt, en dit hielp bij mij(Ubuntu 7.10):

Toepassingen->Systeemgereedschappen->Configuration Editor (gconf-editor)

Dan kijken bij system>networking>wireless>networks. daar zie je waarschijnlijk naast je eigen ssid ook 'n paar andere. Deze kun je niet op de grafische manier verwijderen.

Wel in de terminal:Toepassingen>Hulpmiddelen>Terminalvenster:

gconftool-2 --recursive-unset /system/networking/wireless/networks/

Bij dus het netwerk verwijderen waar je geen verbinding mee wil maken.

Overigens geldt dit dus bij NetworkManager versie 0.6.5, en bij de nieuwere versie is het makkelijker te verhelpen.
Ubuntu MATE 16.04

SSID onthouden
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/23, 23:11:23 »
Ja, dat had ik ook al nagezien. Ik weet niet of dat wel het probleem is. Als ik in networkmanager mijn eigen netwerk kies en dan het groene vinkj aanklik zou dat het standaard netwerk moeten zijn. Juist dat gaat iedere keer fout. Ik zie mijn SSID niet staan na het opstarten en dus moet ik dat elke keer kiezen.
Bij een andere laptop kan ik ook een leeg netwerk kiezen, maar daar onthoud hij wel mijn eigen netwerk. Ik vind het heel vreemd. Misschien ligt het aan de Madwifi driver?
Wie de gemakkelijkste weg niet zoekt is een luiaard. :)
Linux User #228066

Offline iceman564

  • Lid
SSID onthouden
« Reactie #4 Gepost op: 2008/04/23, 23:48:36 »
heb je de juiste Atheros driver wel geinstalleert ?

voor Atheros is een restricted driver aanwezig.

SSID onthouden
« Reactie #5 Gepost op: 2008/04/24, 00:06:31 »
Met die driver zag ik helemaal niets bij network manager. Ik heb toen die madwifidriver geinstalleerd. De restricted heb ik uit gezet.

Ik heb het zonet wel verkeerd gezegd. Hij onthoudt de netwerk locatie niet, de SSID wel dus.
Wie de gemakkelijkste weg niet zoekt is een luiaard. :)
Linux User #228066

Offline Duckie

  • Lid
SSID onthouden
« Reactie #6 Gepost op: 2008/04/24, 00:20:21 »
Ik heb/had soortgelijke problemen en ben al sinds Feisty overgestapt op Wicd als netwerkmanager. Misschien dat je die eens kunt proberen.

http://wicd.sourceforge.net/download.php
____________________________________________

SSID onthouden
« Reactie #7 Gepost op: 2008/04/24, 00:54:46 »
Nou, dat is perfect. Het werkt nu prima. Bedankt!
Wie de gemakkelijkste weg niet zoekt is een luiaard. :)
Linux User #228066

Offline ChielR

  • Lid
SSID onthouden
« Reactie #8 Gepost op: 2008/04/27, 09:52:42 »
als ik WICD download krijg ik de foutmelding dat er een andere netwerkmanager actief is. Hoe deinstalleer ik dit. ik heb ubuntu 8.04

SSID onthouden
« Reactie #9 Gepost op: 2008/04/27, 13:47:51 »
Nou, bij mij kreeg ik een waarschuwing dat die verwijderd zou worden. Kun je hem misschien uitzetten in process beheer en het nog eens proberen?
Je moet dan wel eerst de madwifidriver installeren als het om de Atheros gaat en de restricted Atheros uitzetten. Dat moest bij wel tenminste.

Edit: Misschien eerst een verwijderen via Synaptic kan misschien ook helpen. Bij mij gimng alles vanzelf.
Wie de gemakkelijkste weg niet zoekt is een luiaard. :)
Linux User #228066