Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Linux Mint right click menu customizen.  (gelezen 614 keer)

Offline jos34

  • Lid
Linux Mint right click menu customizen.
« Gepost op: 2015/06/06, 19:36:13 »
Hoe kun je het right click menu customizen?
Ik wil bv. de optie "Koppeling maken" daarin hebben.

« Laatst bewerkt op: 2015/06/08, 14:46:37 door jos34 »

DarkEra

  • Gast
Re: Linux Mint right click menu customizen.
« Reactie #1 Gepost op: 2015/06/06, 20:09:35 »
Hoi jos34,

Ik geef femke98 groot gelijk wat betreft haar reactie. Wat meer informatie zoals welke desktop omgeving je gebruikt zijn uitermate belangrijk, zo hoeven we niet zitten gissen en in het duister te tasten en wordt je waarschijnlijk ook vlugger geholpen.

Offline RikRik

  • Lid
Re: Linux Mint right click menu customizen.
« Reactie #2 Gepost op: 2015/06/06, 23:33:50 »
Met een beetje Googelen kan je iemand helpen, Jos heeft blijkbaar  Alacarte nodig..

Offline jos34

  • Lid
Re: Linux Mint right click menu customizen.
« Reactie #3 Gepost op: 2015/06/08, 14:46:07 »
Met een beetje Googelen kan je iemand helpen, Jos heeft blijkbaar  Alacarte nodig..

Nee:


Offline vanadium

  • Lid
Re: Linux Mint right click menu customizen.
« Reactie #4 Gepost op: 2015/06/08, 16:44:47 »
Met het programmaatje Nautilus-Actions configuration tool kan je dat voor nautilus. In Mint heb je nemo, die gebaseerd is op nautilus, maar het is natuurlijk niet zeker of het ook (nog ) voor nemo werkt.

BTW, in Nautilus staat "koppeling maken" nog steeds standaard in het rechts-klik menu.

Offline jos34

  • Lid
Re: Linux Mint right click menu customizen.
« Reactie #5 Gepost op: 2015/06/08, 18:59:11 »
Als je je apparaten in de fstab zet, heb je dat niet nodig, die koppeling maken in het menu.
Want dan is het al aangekoppeld bij opstarten pc.

Verder zou ik het niet weten, maar je "nee" in je laatste bericht had ik liever gezien met de uitleg waarom niet.

Alacarte doet niet wat ik bedoelde.

Re: Linux Mint right click menu customizen.
« Reactie #6 Gepost op: 2015/06/08, 20:24:47 »
Met het programmaatje Nautilus-Actions configuration tool kan je dat voor nautilus. In Mint heb je nemo, die gebaseerd is op nautilus, maar het is natuurlijk niet zeker of het ook (nog ) voor nemo werkt.

BTW, in Nautilus staat "koppeling maken" nog steeds standaard in het rechts-klik menu.
Nemo, bijmij dan toch, kan dit ook.
Alleen weet ik niet meer of dit "standaard" is of door een ge-installeerde 'plugin' voor Nemo.
MvG,
MauRice
Registered Linux user: 473556