Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Startscherm van ubuntu 11.10 niet meer volledig  (gelezen 635 keer)

Offline Para

  • Lid
Startscherm van ubuntu 11.10 niet meer volledig
« Gepost op: 2012/01/03, 23:47:05 »
Ik heb wat zitten klungelen om een ander thema te installeren in ubuntu, nl Macbuntu, maar dit is niet gelukt.
Als ik nu ubuntu terug opstart in gewone modus, dan komen er rechtsboven, in de taakbalk, geen gegevens meer zoals wifi gegevens, luidspreker en afsluitenu.
Ook de rechterbalk komt niet meer te voorschijn.
Kan iemand mij helpen om dit op te lossen?

Re: Startscherm van ubuntu 11.10 niet meer volledig
« Reactie #1 Gepost op: 2012/01/03, 23:47:49 »
Druk op het tandwieltje in het inlogscherm en probeer alle opties uit die daar staan. Welke opties werken, welke niet?

Offline ThomasN

  • Lid
Re: Startscherm van ubuntu 11.10 niet meer volledig
« Reactie #2 Gepost op: 2012/01/04, 09:38:12 »
Ik heb wat zitten klungelen om een ander thema te installeren in ubuntu, nl Macbuntu, maar dit is niet gelukt.
Als ik nu ubuntu terug opstart in gewone modus, dan komen er rechtsboven, in de taakbalk, geen gegevens meer zoals wifi gegevens, luidspreker en afsluitenu.
Ook de rechterbalk komt niet meer te voorschijn.
Kan iemand mij helpen om dit op te lossen?
Bedoel dat de linkerbalk niet meer tevoorschijn komt? Probeer eens in de terminal:
unity --reset
Als je tijdens je poging Macbuntu te installeren ook CompizConfig Settings Manager hebt geïnstalleerd, kan het daar ook verkeerd zijn gegaan. Probeer dan het volgende eens in de terminal:
gconftool-2 --recursive-unset /apps/compiz-1
gconftool-2 --recursive-unset /apps/compizconfig-1
rm ~/.compiz-1/session/*
rm ~/.config/compiz-1/compizconfig/config
Daarna eventueel opnieuw opstarten.